TV ontvanger wisselen mogelijk (Arris 2952 naar Arris 5202)?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik hoop dat ik het hier goed plaats, kon niet echt een ander deel van het forum vinden wat toepasselijker was...

Thuis hebben wij nu TV en Internet via Budget internet. 100/30 mbit, best prima voor de prijs die we betalen.
De TV die je krijgt bij budget is KPN interactieve TV.

Nu levert KPN ondertussen nieuwe TV ontvangers (de Arris 5202) maar Budget levert die (nog) niet. Daar krijg je nog altijd de Arris 2952. Dit heb ik nog bij de klantenservice gecheckt. Die wisten niets te vertellen over hoe wat en wanneer er een nieuwe zou komen.

Op marktplaats kan ik prima voor rond de 50 euro een Arris 5202 kopen. De vraag is alleen, gaat dit werken?
Het is KPN interactieve TV dus ik denk dat ik het gewoon kan wisselen. Iemand die dit al een keer geprobeerd heeft? Of iemand een idee waarom dit bij Budget niet zou werken?

Waarom ik deze nieuwe unit wil is voornamelijk snelheid en de BT afstandsbediening. Dan kan de ontvanger in een kastje staan en werkt mijn harmony remote prima zonder dat de IR geblokt wordt omdat iemand weer iets in het kastje heeft gelegd 8)7 :X

Beste antwoord (via Wabs op 25-02-2021 10:44)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:16
Wabs schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Ah ok, bedankt voor de heads up... Dat maakt het wat lastiger.
Ik ga de vraag maar eens voorleggen bij de klantenservice.
Je kunt gewoon een Marktplaats ontvanger activeren, zolang het gekoppelde abonnement maar is beëindigd(of ontvanger is afgemeld van het abonnement)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:04

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Bij IPTV zijn ontvangers in de regel niet uitwisselbaar (in tegenstelling tot bij DVB). Ik vermoed dat de Arris 5202 technisch wel kan werken, maar je abonnementsgegevens er niet op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
dmantione schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:24:
Bij IPTV zijn ontvangers in de regel niet uitwisselbaar (in tegenstelling tot bij DVB). Ik vermoed dat de Arris 5202 technisch wel kan werken, maar je abonnementsgegevens er niet op staan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:16
Wabs schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:04:
[...]

Je kunt gewoon een Marktplaats ontvanger activeren, zolang het gekoppelde abonnement maar is beëindigd(of ontvanger is afgemeld van het abonnement)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
De gok toch genomen en voor 38 euro een ontvanger op MP gekocht.
Aangesloten en geactiveerd met abonnementsnummer en PIN van Budget thuis. werkt meteen!

Toch mogelijk dus!
Inderdaad een stuk sneller dan de oude Arris en BT afstandsbediening. Kastje hangt nu uit zicht. mooie upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:51
Kun je dan ook een Arris van Marktplaats halen om de Budget Thuis huurkosten van een 2e ontvanger te vermijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
U123456 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:29:
Kun je dan ook een Arris van Marktplaats halen om de Budget Thuis huurkosten van een 2e ontvanger te vermijden?
Geen idee, ik denk het niet, zal wel op je abonnement ingesteld staan hoeveel ontvangers tegelijk verbinding kunnen maken. Heb geen 2e tv om dat te testen voor je maar hoor het graag als je het zelf wel test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GingerS
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 18-04-2021
Hallo,
Weet iemand of dit ook zo werkt bij kpn?
Wij hebben nog een oud kastje en willen ook graag de 5202. Kpn levert ze niet uit aan bestaande klanten. Erg slecht. Maar nu twijfel ik over het aanschaffen via marktplaats.
Dit was de reactie van de klantenservice:
Ik kan er niets anders van maken Ginger. Je kunt geen zelf aangeschafte apparatuur aansluiten, want ons systeem zal dit opmerken. De TV ontvanger kan simpelweg niet worden geactiveerd onder je abonnementsnummer. Je hebt er dus echt helemaal niets aan als je een ontvanger op Marktplaats koopt..

Nu mijn vraag is dit waar of is dit bangmakerij omdat ze dit natuurlijk gewoon niet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Ik denk dat je het gewoon kan uitwisselen. Je zal wel je abonnementsnummer en PIN van KPN moeten opzoeken maar volgens mij werkt het dan gewoon.
Blijft natuurlijk jouw risico maar Budget maakt gebruik van interactieve TV van KPN. Ik zie overal KPN logo's en denk dat ik uiteindelijk exact het zelfde heb als wat je via KPN krijgt en hier werkte het ook.

Een nadeel aan de Arris 5202: standaard werkt de afstandsbediening die er bij geleverd wordt gewoon met IR. Je kan deze via BT laten werken (even googlen, knoppen combinatie om dit te activeren). Echter is het mij niet gelukt om mijn Harmony Hub via BT te verbinden met de Arris 5202. Er is geen BT menu om te zoeken naar een nieuw apparaat.... |:(
Bediening via BT gaat een stuk sneller en soepeler dan via IR. Dus mocht je de Arris afstandsbediening gaan gebruiken, activeer dan de BT verbinding.

Mocht iemand weten hoe je wel de Logitech Harmony hub kan verbinden via BT dan hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron32
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20-12-2024
Hallo GingerS

Dit werkt gewoon heb dit bij beide ontvangers gedaan thuis.

Het moet wel een nieuwe ontvanger zijn niet 1 waar al een abo nummer is ingezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaqer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 10:04
Werkt hier gewoon, maar ontvang het 4K kanaal niet en je kunt in het menu ook niet UHD activeren want dan valt hij tocht terug op SD helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:13
andere vraag, wel iets gelijkend.. Ik heb een humax 5300c.. Die heb ik nu voor ziggo, kabel tv..
Ik ga verhuizen naar een adres met glasvezel... Daar is nu nog geen tv-abonnement, alleen internet en telefoon via t-mobile glasvezel..
Kan ik de humax 5300c ook gebruiken met eventueel t-mobile galsvezel of andere aanbieder ??
Ik lees dat de tv-kastjes van t-mobile op de modem van hun op internet lan aangesloten worden.. Is dus anders dan met de humax die nu met kabel van ziggo aangeslote is..
Domme vraag ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wabs
  • Niet online
Vraag is best wel heel anders. Zou zelf even een nieuw topic starten daar voor.
Antwoord weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 21:34
Hopelijk het juiste forum...

Ik heb gisteren voor kerst de thomson roc3506lg gekregen. Een universele afstandsbediening/toetsenbord.
Ik krijg hem echter met geen mogelijkheid gekoppeld aan de Arris Vip5202 van KPN. Er staat in de codelijst van de afstandsbediening 1 code voor KPN, 5243. Die werkt echter niet. Arris als merk wordt helemaal niet genoemd in de lijst.Heeft iemand deze combi van afstandsbediening en settopbox hier aan de praat gekregen?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:32

Prosperot

Today is a gift...

Wabs schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 17:50:
[...]

Geen idee, ik denk het niet, zal wel op je abonnement ingesteld staan hoeveel ontvangers tegelijk verbinding kunnen maken. Heb geen 2e tv om dat te testen voor je maar hoor het graag als je het zelf wel test.
Ik heb een 2e 5202 gekocht voor juist dit, maar krijg steeds de 400 error. Zou het kunnen dat KPN maar 1 stream tegelijk doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentAbee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08-2024
Prosperot schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:57:
[...]

Ik heb een 2e 5202 gekocht voor juist dit, maar krijg steeds de 400 error. Zou het kunnen dat KPN maar 1 stream tegelijk doorgeeft?
Ik heb 1 ontvanger abonnement en 2 ontvangers tegelijk in gebruik en werkt perfect al jaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

Hier nu ook, dank je voor de bevestiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:39
Prosperot schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:17:
Hier nu ook, dank je voor de bevestiging
Moest je iets doen daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperot

Prosperot

Today is a gift...

ik kreeg de beruchte 400 foutmelding op de Arris 5202 en vreesde eerst dat KPN de stream capt. Maar het bleek na lang zoeken dat een printer deze storing veroorzaakte. Ik heb de IGMP snooping van de switch waar de printer achter hangt, aangepast naar Validate IGMPv3 Header 'enable'. en Block Unknown Multicast Address 'enable'.

Was lang zoeken naar de oorzaak en oplossing, maar dit werkt nu perfect.
Pagina: 1