Toon posts:

Netwerk erg sloom bij FTP upload/download

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JeremyEvers
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-03-2021
Al een tijdje heb ik last van langzame FTP upload/download, terwijl mijn internet met een speedtest gewoon 300 download en 40 upload aantikt, maar als ik iets ga downloaden/uploaden naar een server behaal ik 50kb/s max.. Al verschillende dingen geprobeerd en gelezen, maar niets werkt. Denk aan ipv4 only modus in de router (zou oplossing zijn vanuit ziggo), ook in de server staat alles goed. Ik maak gebruik van een router die een cat6 kabel heeft naar een switch, en vanuit daar direct naar de computer.

Onderstaand mijn onderdelen die er mee te maken hebben:
- Realtek PCIe GbE Family Controller (netwerk kaart)
- TL-SG108E V1 (switch)

[Voor 197% gewijzigd door JeremyEvers op 22-02-2021 12:02. Reden: Toevoegen onderdelen]

Alle reacties

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 15:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien handig om specificaties te weten? Hardware/ISP etc?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• JeremyEvers
@prutser001 heb ze toegevoegd in mijn bericht! :)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

bonzz.netninja

Niente baffi

JeremyEvers schreef op maandag 22 februari 2021 @ 00:52:
Al een tijdje heb ik last van langzame FTP upload/download, terwijl mijn internet met een speedtest gewoon 300 download en 40 upload aantikt, maar als ik iets ga downloaden/uploaden naar een server behaal ik 50kb/s max.. Al verschillende dingen geprobeerd en gelezen, maar niets werkt. Denk aan ipv4 only modus in de router (zou oplossing zijn vanuit ziggo), ook in de server staat alles goed. Ik maak gebruik van een router die een cat6 kabel heeft naar een switch, en vanuit daar direct naar de computer.

Onderstaand mijn onderdelen die er mee te maken hebben:
- Realtek PCIe GbE Family Controller (netwerk kaart)
- TL-SG108E V1 (switch)
En waar probeer je naar toe te uploaden? Heeft de andere kant niet gewoon een cap erop staan?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Lees mijn maandelijke nieuwsbrief! | https://www.dedigitaletuin.nl

• JeremyEvers
bonzz.netninja schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:03:
[...]

En waar probeer je naar toe te uploaden? Heeft de andere kant niet gewoon een cap erop staan?
Naar mijn eigen server toe, heb al navraag gedaan maar daar zit dus geen cap op en zou gewoon hoger moeten zijn.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:12
De bestanden die je upload / download. zijn dat vele kleine bestandjes van een paar KB/MB elk, of grote bestanden? FTP protocol is niet erg efficiënt voor kleine bestanden dus als je 100den kleine bestandjes upload dan heb je veel overhead van het FTP protocol wat je snelheid negatief beïnvloed.

Ik vermoed dat je een website / CMS achtig iets wilt installeren? Dan kan het misschien handiger zijn je bestanden in te pakken in een .zip of ander formaat zodat het 1 groot bestand word i.p.v. 100den kleine, en deze na uploaden dan op de server uit te pakken.

edit: een ben je je ervan bewust dat FTP geen encryptie heeft en je data dus te sniffen is. Liever kijk je even naar of FTPS of SFTP.

[Voor 10% gewijzigd door !GN!T!ON op 22-02-2021 12:17]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee