Toon posts:

Welke Studentenlaptop 15,6 inch (4 keuzes)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• xfxxl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-03 19:41
Goeiendag, heb 4 laptops gezien op bol.com

1. ASUS VivoBook 15 M513IA-BQ438T: Ryzen 5 4500U (6 cores), 16GB ram , 512gb sdd

2. Lenovo IdeaPad 5 82FG00EFMB: Intel I5 1135G7, 16 GB ram, 512gb SSD,

3. Acer Aspire 5 A515-44-R908: AMD Ryzen 5 4500U , 16GB ram, 512gb ssd,

4. Lenovo IdeaPad 3 81W10132MB: AMD Ryzen 5 3500U , 16GB ram ,512gb ssd,

Ik zoek een laptop voor thuisgebruik en indesign/adobe photoshop.

Laptop 1 tot en met laptop 3 zijn gelijkaardig van prijs, de welke is beste van de 3?

Laptop 4 is ietsje minder krachtig (processor en geheugen slechter), is laptop 4 ook sterk genoeg voor indesign/photoshop?

Dank u wel.

Alle reacties

• xfxxl
Die is jammer genoeg niet meer leverbaar, toch bedankt voor de voorstel.

Mijn voorkeur gaat toch uit naar de 4 laptops die ik hier boven had opgesomd.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

I5 1135G7 heeft een krachtiger iGPU. bij zwaarder werk(+ 4-core) zul je met de 4500U beter af zijn.
veel zal het niet schelen onderling.

[Voor 3% gewijzigd door Hackus op 22-02-2021 10:25]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:42
Bedenk dat er ook meer aspecten aan een laptop zijn dan alleen specs.
Lees bijv ook reviews over het scherm en de bouwkwaliteit.
Voor photoshop/indesign werk wil je vast een mooi scherm (met goede kleurenweergave)

• xfxxl
Hackus schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:20:
I5 1135G7 heeft een krachtiger iGPU. bij zwaarder werk(+ 4-core) zul je met de 4500U beter af zijn.
veel zal het niet schelen onderling.
Je raad dan toch 4500U aan tegenover de I5 11135g7? Maar uiteindelijk is er niet zoveel verschil voor indesign/adobe photoshop?

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het verschil tussen 1 en 3 is marginaal. 4 is achterhaald. Dus de keuze is Ryzen 5 of i5 waarbij je dus kan kijken naar pure prestaties maar ook naar reviews met real world prestaties. Het is leuk dat een van de twee theoretisch sneller is maar als hij door warmteontwikkeling in een van deze modellen constant geremd wordt helpt het niet echt.

Als dat ook geen echte verschillen oplevert kun je kijken naar beeldschermkwaliteit, kleurechtheid, kwaliteit van de behuizing en toetsenbord en garantie. Wat betreft toetsenbord kun je ook overwegen een computer te zoeken met 14" scherm maar zonder numeriek deel. Scheelt toch in wat je moet meesjouwen.

• xfxxl
synoniem schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:09:
Het verschil tussen 1 en 3 is marginaal. 4 is achterhaald. Dus de keuze is Ryzen 5 of i5 waarbij je dus kan kijken naar pure prestaties maar ook naar reviews met real world prestaties. Het is leuk dat een van de twee theoretisch sneller is maar als hij door warmteontwikkeling in een van deze modellen constant geremd wordt helpt het niet echt.

Als dat ook geen echte verschillen oplevert kun je kijken naar beeldschermkwaliteit, kleurechtheid, kwaliteit van de behuizing en toetsenbord en garantie. Wat betreft toetsenbord kun je ook overwegen een computer te zoeken met 14" scherm maar zonder numeriek deel. Scheelt toch in wat je moet meesjouwen.
Als puur prestatie tussen 1 en 3 marginaal is, welke laptop zou jij persoonlijk kiezen voor adobe photoshop rekening houdend met beeldschermkwaliteit en kleurechtheid?

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Van de Acer kan ik geen informatie vinden. Van de Asus is er een test bij Hardware info https://nl.hardware.info/...k-15-m513ia-bq443t.591115 Daar is sRGB dekking 63,6 % en de DCI-P3 dekking 47% Ik vermoed dat dat voor Adobe Photoshop aan de lage kant is.
Als ik naar het overzicht van HWI kijk is er maar 1 die erg goed scoort op scherm en dat is de Asus Zenbook UX431FA-AM132T alleen weet ik niet of die met AZERTY toetsenbord nog ergens verkrijgbaar is.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:56
De Lenovo zou ik voor jouw doeleinden ook links laten liggen. Ik heb hier de 14 inch variant staan (die morgen weer wordt opgehaald). Ook een 45% NTSC scherm en dat zie je. Kleurechtheid om te janken. Zeker naast een telefoon of laptop met beter scherm.

• xfxxl
barrymossel schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 14:46:
De Lenovo zou ik voor jouw doeleinden ook links laten liggen. Ik heb hier de 14 inch variant staan (die morgen weer wordt opgehaald). Ook een 45% NTSC scherm en dat zie je. Kleurechtheid om te janken. Zeker naast een telefoon of laptop met beter scherm.
Oei, bedankt voor de tip.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee