• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:05

Samsung Galaxy M51

[

Inleiding
De Samsung Galaxy M51 is een smartphone uit Samsungs mid-range Galaxy M-serie.
Wat vooral opvalt aan de M51 is de grote batterij capaciteit van maar liefst 7000mAh, wat voor een smartphone zeker bovengemiddeld is.
De Galaxy M51 is een dual-sim smarthphone die is voorzien van Samsungs One UI 2.5 grafische interface.
De M51 zal naar verwachting in april 2021 een upgrade krijgen naar Android 11.

Specificaties
Scherm6,7" Super AMOLED 1080x2400 20:9 385ppi
SoCQualcomm Snapdragon 730G
CPUOcta Core 2.2 GHz
GPUAdreno 618
Geheugen6/8 GB
Oplsag128 GB (uitbreidbaar met microSD)
Android OSAndroid 10 (met update naar android 11)
CameraVoor:
32MP
Achter:
64 MP (wide)
12 MP (ultrawide)
5 MP (macro)
5 MP (depth sensor)
Batterij7000 mAh lithium polymeer
AansluitingenUSB 2.0 type C, 3,5mm jack
Afmetingen163,9x76,3x9,5 mm
Gewicht213g

Prijzen
pricewatch: Samsung Galaxy M51 Zwart
pricewatch: Samsung Galaxy M51 Wit

Links
Samsung.com
Wikipedia (en)

• Toet3r
Ik heb de M51 nu een aantal dagen in bezit en ben er tot nu toe echt heel tevreden over. De batterij gaat zeker 2 dagen mee wat tegenwoordig voor een smarthphone uitzonderlijk is.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:28

Xanax959

relax...

Inderdaad, drie dagen is ook goed te doen. Met veel internetten e.d.
Voelt lekker snel aan (ik had een S7edge).
Nog weinig te vinden op het gebied van custom roms. (Voorlopig geen behoefte aan)

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xanax959

Xanax959

relax...

Net android 11 ontvangen, "UI core 3.1" en allerlei verbeteringen.
Staat nog niet op de site trouwens.
https://doc.samsungmobile.com/SM-M515F/PHN/doc.html

Atari portfolio Dos 2.11

• Toet3r
Net ff gekeken en ik kan update ook binnen halen. Hoe is jou eerste ervaring met de update?

• Xanax959

Xanax959

relax...

Lijkt goed te werken, "voelt" snel aan en nog geen grote problemen ontdekt. Ik zie nu wel net dat mijn cursor in het reageer tekst venster soms niet te zien is maar dat kan ook aan chrome liggen.
En ik lijk mijn eigen notificatie geluid dat ik altijd gebruik niet in te kunnen stellen. ("Minion laugh")
Verder kan ik de instelling "veeg over de aan/uitknop-vinger afdruk sensor naar beneden voor notificaties en snelkoppelingen " instelling niet vinden. (Werkt nog steeds prima trouwens)

Tot zover.
Update ging lekker vlot.

O ja, ik zie steeds meer activiteit op xda op custom rom gebied. Gunstig voor de toekomst hoop ik.

[Voor 8% gewijzigd door Xanax959 op 16-03-2021 21:57]

Atari portfolio Dos 2.11

• Toet3r
Xanax959 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 21:55:
Lijkt goed te werken, "voelt" snel aan en nog geen grote problemen ontdekt. Ik zie nu wel net dat mijn cursor in het reageer tekst venster soms niet te zien is maar dat kan ook aan chrome liggen.
En ik lijk mijn eigen notificatie geluid dat ik altijd gebruik niet in te kunnen stellen. ("Minion laugh")
Verder kan ik de instelling "veeg over de aan/uitknop-vinger afdruk sensor naar beneden voor notificaties en snelkoppelingen " instelling niet vinden. (Werkt nog steeds prima trouwens)

Tot zover.
Update ging lekker vlot.

O ja, ik zie steeds meer activiteit op xda op custom rom gebied. Gunstig voor de toekomst hoop ik.
De veeg over aan/uitknop instelling zit onder instellingen geluiden en trillen en dan onderaan meldingen bij oppakken telefoon

• Xanax959

Xanax959

relax...

Helaas is het instellingen menu veranderd bij android11/ UI 3.1. Net alles bij langs gegaan en niets gevonden. Het werkt bij mij prima hoor, maar ik vind het gewoon raar dat die zijtoets instelling nergens te vinden is. (Of ik kijk er heel erg overheen)

Nou ik keek dus niet goed. "Geavanceerde functies" en dan "beweging en gebaren" en dan "gebaren vinger afdruk sensor".

[Voor 19% gewijzigd door Xanax959 op 17-03-2021 16:29]

Atari portfolio Dos 2.11

• Xanax959

Xanax959

relax...

En we zitten nu op 1 juni qua beveiliging, en nog wat dingen. Zoals "360 audio" en "google rcs".

Weinig populair toestel hier trouwens, ik dacht dat zeker hier de 7000mah batterij, snapdragon, oled wel meer populair zou zijn...

Atari portfolio Dos 2.11

• Toet3r
@Xanax959
Ja verbaast mij ook een beetje. Is op tweakers toch wel een veel gehoord kritiek punt, te weinig batterij capaciteit.

• Xanax959

Xanax959

relax...

Weer een update, beetje cryptisch in de omschrijving, maar er zullen wel weer wat gaten gedicht zijn.

Ik moet met die dikke batterij wel wennen aan de percentages. Met mijn S7 moest ik met nog 50 procent over in de avond het ding opladen voor de volgende dag, met deze is dat nog niet nodig en kan ik nog wel een dag verder, soms wel twee.

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xanax959

Xanax959

relax...

Het is een poosje geleden, tussendoor nog een veiligheids update geweest maar nu hebben we Android 12 :-)

Weer leuk voor de twee gebruikers hier, @Toet3r en ik.

Leuk, ik zie net dat ik het opladen tot 85% kan beperken voor langere batterij levensduur, op 7000mAh is dat niet zoveel minder.

[Voor 24% gewijzigd door Xanax959 op 03-05-2022 17:21]

Atari portfolio Dos 2.11

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Teeno
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-03 14:38
Xanax959 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 16:42:
Het is een poosje geleden, tussendoor nog een veiligheids update geweest maar nu hebben we Android 12 :-)

Weer leuk voor de twee gebruikers hier, @Toet3r en ik.

Leuk, ik zie net dat ik het opladen tot 85% kan beperken voor langere batterij levensduur, op 7000mAh is dat niet zoveel minder.
3e gebruiker meldt ;)

Ik heb deze telefoon inmiddels een jaar, ondanks dat ik hem iets aan de grote kant vind (zit niet altijd lekker in mijn broekzak als ik op de fiets zit) ben ik er zeer tevreden mee.

Mijn vorige telefoon had wat issues met de batterij en dat wilde ik eigenlijk niet nogmaals ervaren, mede daarom dit model gekozen. Doe met gemak 3 dagen met een volle batterij.

Helaas nergens meer verkrijgbaar, want deze voldoet exact aan al mijn eisen voor een schappelijke prijs, veel opslag, accu, 3.5mm jack, dual-sim. Een soortgelijk model vinden indien deze komt te overlijden wordt dus een uitdaging.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xanax959

Xanax959

relax...

Welkom! En we hebben net ook weer een veiligheids update zag ik.
Het formaat is idd nogal onhandig, maar voor sommige markten zoals die in India zal het misschien handiger zijn als het je enige digitale apparaat is.

Atari portfolio Dos 2.11

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee