Mijn vraag
de Macbook van mijn vriendin start niet meer op.
Het is een MacBook Pro 13" 2020 with touch bar core I5 1.4
Ze was aan het videobellen toen de batterij op was en dus logischerwijs ging de laptop uit.
Vervolgens weer aan de lader, maar geen respons na het opladen. Opvallend is dat het lampje van de webcam aan bleef en blijft
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- powerknop 10 seconden ingedrukt (en ook langer tot een minuut ongeveer)
- shift - powerknop voor veilige modus
- NVRAM reset
- SMC reset
- extern toetsenbord aangesloten en extern scherm aangesloten
- batterij leeggedraineerd en vervolgens de toetscombinaties opnieuw geprobeerd.
- apple support bellen
wat wel opvalt is dat het webcam lampje wel even uitgaat op het moment dat ik de powerknop ingedrukt houdt en ook wel meerdere keren dan eventjes uit is, maar vervolgens vanzelf weer aangaat.
Apple support maakt er nu een hardware probleem van, maar daar kan ik niet bij. laptop was gewoon goed en is puur uitgegaan door de batterij. Het lijkt erop dat de laptop in een staat/status is waar ie niet uit te krijgen is.
O ja, overwogen stroom van de accu af te halen, maar gezien garantie toch maar even niet gedaan.
hebben jullie nog ideeën?
de Macbook van mijn vriendin start niet meer op.
Het is een MacBook Pro 13" 2020 with touch bar core I5 1.4
Ze was aan het videobellen toen de batterij op was en dus logischerwijs ging de laptop uit.
Vervolgens weer aan de lader, maar geen respons na het opladen. Opvallend is dat het lampje van de webcam aan bleef en blijft
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- powerknop 10 seconden ingedrukt (en ook langer tot een minuut ongeveer)
- shift - powerknop voor veilige modus
- NVRAM reset
- SMC reset
- extern toetsenbord aangesloten en extern scherm aangesloten
- batterij leeggedraineerd en vervolgens de toetscombinaties opnieuw geprobeerd.
- apple support bellen
wat wel opvalt is dat het webcam lampje wel even uitgaat op het moment dat ik de powerknop ingedrukt houdt en ook wel meerdere keren dan eventjes uit is, maar vervolgens vanzelf weer aangaat.
Apple support maakt er nu een hardware probleem van, maar daar kan ik niet bij. laptop was gewoon goed en is puur uitgegaan door de batterij. Het lijkt erop dat de laptop in een staat/status is waar ie niet uit te krijgen is.
O ja, overwogen stroom van de accu af te halen, maar gezien garantie toch maar even niet gedaan.
hebben jullie nog ideeën?
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)