Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-04 15:26
Hoi allemaal,
ik zou naar volgend scenario willen komen:

TV ophangen;
Digibox, AV receiver, nvidia shield pro netjes in de kast bureau.

Bedoeling is dat ik dit alles met 1 enkele afstandsbediening kan aansturen.

Het probleem is dat de kast in bureau niet in de "line of sight" staat, waardoor IR geen optie is.
Volgens mij heb ik dus een afstandsbediening nodig die RF kan sturen naar een hub, die RF dan omzet naar IR en zo de verschillende onderdelen kan aansturen.

Ik vraag me af of Logitech nog altijd de "go to" oplossing is en in hoeverre deze nog lang zal blijven bestaan? Op de site van logitech zijn ze namelijk allemaal al een eindje uitverkocht.
Links en rechts lees je ook geruchten dat Logitech de lijn van afstandsbedieningen wil stil liggen...

Wat is je budget?
Ik ben vooral op zoek naar iets degelijks met voldoende ondersteuning, maar hoger dan 300€ lijkt me te gek.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik dacht dat de Logitech Harmony Companion ideaal was (met de hub en AB), maar heb nu mijn twijfels of de AB wel RF kan en zo de hub kan aansturen?
Alternatief is de Harmony hub met gsm bedienen, maar dat is minder ideaal voor de kindjes en gemak (steeds gsm nodig).
Ofwel de Harmony Elite indien enkel die de opties bevat die ik nodig heb.

Beste antwoord (via Gunny_vds op 23-02-2021 19:36)

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 16:31
Ik heb hem zelf in gebruik, hub en afstandsbediening, en deze hoeft niet in Line of sight te staan. Rf

Dus perfect voor jou wensen, naar mijn weten ook de enige makkelijke optie nu.

Je kunt hem daarnaast ook via de app bedienen en instellen, heeft 3 standaard activiteiten die je uit kunt breiden met 1x indrukken of ingedrukt houden.de hub zelf is een blaster, bijgeleverd zit ook een extra oogje met een paar meter draad. Kunnen er 2 op en zijn ook via Logitech bij te bestellen voor weinig.

[ Voor 19% gewijzigd door LuisjeNL op 22-02-2021 09:49 ]

Lichtpuntje...

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 16:31
Ik heb hem zelf in gebruik, hub en afstandsbediening, en deze hoeft niet in Line of sight te staan. Rf

Je kunt hem daarnaast ook via de app bedienen en instellen, heeft 3 standaard activiteiten die je uit kunt breiden met 1x indrukken of ingedrukt houden.de hub zelf is een blaster, bijgeleverd zit ook een extra oogje met een paar meter draad. Kunnen er 2 op en zijn ook via Logitech bij te bestellen voor weinig.

[ Voor 19% gewijzigd door LuisjeNL op 22-02-2021 09:49 ]

Lichtpuntje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 10:34
LuisjeNL schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:47:

Niks op aan te vullen. Heb ook de hub en companion AB. Werkt perfect. Die AB is onmisbaar. De app gebruik ik wel eens omdat ik te lui ben om de AB te pakken, maar dat werkt omslachtig.

Ik dacht overigens dat het systeem met de Harmony Hub voorlopig wel het ecosysteem blijft waar Logitech de Harmony apparaten rondom uitbrengt.

Edit: zie bij coolblue dat de hub nooit meer leverbaar is. Hmm... gaat ie er dan toch uit?

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 22-02-2021 15:51 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Hier ook een tevreden gebruiker van de Harmony, ook de app op mijn iPhone en iPad werken goed.
De Harmony Elite is nog wel bijna overal verkrijgbaar;

pricewatch: Logitech Harmony Elite

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunny_vds
  • Laatst online: 08-04 15:26
Thanks allemaal. Dan is het duidelijk wat ik moet aanschaffen!
Ik verwacht idd wel dat Logitech er de stekker zal uit trekken (op de logitech site is er niets in voorraad van de logitech AB's, wat meestal al genoeg zegt), maar tegen dat het niet meer werkt zijn we terug al wat jaartjes (hopelijks) verder en is er wel iemand in het gat gesprongen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-01 01:14
Ik heb contact opgezocht met Logitech zelf en dat was hun antwoord m.b.t. de Harmony afstandsbedieningen die nauwelijks verkrijgbaar zijn:

"Het is momenteel inderdaad lastig om bij ons en bij de meeste verkopers nog voorraad te vinden. We produceren nog wel behoorlijke aantallen, maar de gehele productie van de laatste maanden is aan Amazon en Best Buy geleverd. Mogelijk komt daar op korte termijn een oplossing voor, maar een officiele melding hiervan hebben wij nog niet ontvangen van ons hoofdkantoor."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Als je een goede mobiel of tablet hebt en je wil goedkoop uit zijn koop je gewoon een Harmony hub, werkt hier ook perfect.

pricewatch: Logitech Harmony Hub

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Pagina: 1