lite on of plextor?

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JB77
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

JB77

Since 1977

Topicstarter
Ik zoek een goede brander, die altijd compatibel is en het in ieder geval lang blijft doen. Plextor ken ik wel, maar is redelijk prijzig. Kan iemand met de verschillen uitleggen?

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
IK heb gehoord van een goede vriend van me dat heel veel dingen van Liteon van de plextor fabriek komt...

En ik weet dat de liteon een hele goede brander is... Dus waarom duur doen als het goedkoper kan....

Tenzij je een goed budget hebt en zegt ik ga de plextor 24 x 10 x 40 x kopen... 8-)

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Verwijderd

Ik hoor best wel goeie dingen over Lite-On. Ik zelf heb een Plextor. Ik wil geoon het beste wat er is, en die Plex zal dag in dag uit foutloos CD's uit blijven spugen zonder veel gezeik.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Discussie is al vaker geweest hier.

Heb je toch genoeg geld --> Plextor
Wil je wat minder uitgeven dan is Lite On het beste alternatief.

en bekijk ook eens:
[topic=104169]
[topic=133898]
[topic=147462]
[topic=102009]

• JB77
  • Niet online

JB77

Since 1977

Topicstarter
thanx guys, plextor is will be then...

die vergelijkingen zijn ook superhandig!

JB77

Verwijderd

Liton heeft het loop werk van een Plextor alleen

de Plextor is toch kwalitatief beter
mijn plex vergeleken met mun beurjongen met een liton

latje gaat perfekt bij mij bij hem sloom en weel herie en verschillende snelheden met open en dicht gaan
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:38 schreef JB77 het volgende:
Ik zoek een goede brander, die altijd compatibel is en het in ieder geval lang blijft doen. Plextor ken ik wel, maar is redelijk prijzig. Kan iemand met de verschillen uitleggen?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op woensdag 15 augustus 2001 12:29 schreef Joboskrillo het volgende:

de Plextor is toch kwalitatief beter
mijn plex vergeleken met mun beurjongen met een liton

latje gaat perfekt bij mij bij hem sloom en weel herie en verschillende snelheden met open en dicht gaan
[..]
NEE lite on heeft GEEN plextor binnen werk!!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 00:35 schreef hives het volgende:
IK heb gehoord van een goede vriend van me dat heel veel dingen van Liteon van de plextor fabriek komt...
Op woensdag 15 augustus 2001 12:29 schreef hives het volgende:
Onderstaand berichtje is een copy/paste van een bericht van me dat ik ondertussen toch al genoeg heb geplaatst om de situatie duidelijk te maken:

Onzin... voor de zoveelste maal!! Wie verspreidt deze foutieve geruchten toch?

Een tijdje geleden ging er het gerucht dat Plextor drives niets anders dan Sanyo drives waren. Dat is dus niet waar. Plextor gebruikt inderdaad enkele Sanyo onderdelen zoals de LSI chipset en de laser pickup, maar een Sony TV wordt toch ook geen Philips omdat er enkele Philips onderdelen inzitten? Alle andere onderdelen zoals de elektronica, PCB, firmware, loopwerk & mechanisme,... worden in huis door Plextor ontwikkeld en gebouwd, of uitbesteed aan een andere fabrikant. Daarom presteren de Plextor drives in alle reviews beter dan de Sanyo drives. Omdat ze niet hetzelfde zijn. Bovendien besteedt Plextor veel meer tijd en geld aan kwaliteitszorg en performantie.

Een Plextor is dus geen Sanyo

Dan een tijdje kwam het gerucht dat de Lite-On 12/10/32 (en latere modellen) een rebadged Plextor zouden zijn. Weermaals fout. Lite-On bouwt net als Plextor eigen drives gebaseerd rond de Sanyo LSI chipset. De nieuwe 24x Lite-On gebruikt zelfs de Sanyo BURN-Proof niet meer en gebruikt het door Lite-On zelf ontwikkelde Smart-BURN.
Als je ooit de kans hebt om zowel een Plextor als Lite-On van de dezelfde snelheidsspecificatie in handen te krijgen dan moet je die zeker eens open maken. Je zal zien dat de binnenkant totaal van elkaar verschilt...

Een Lite-On is dus geen Plextor

Natuurlijk zijn er wel rebadged OEM Plextors in de omloop. Creative heeft bijvoorbeeld een 8/4/32 en 12/10/32 serie in de handel gehad die van Plextor kwamen (niet alle Creatives van die series zijn van Plextor!!). Iomega en Imation hebben in het verleden ook rebadged Plextor drives gebruikt...

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Tja het is toch gewoon zo:
Top notch spul: Plextor

Value/money en price/performance ratio: Lite On

Verwijderd

Plextor hier >:) En O O O wat loopt dat fijn

Feit is dat ze hetzelfde binnenwerk hebben, waardoor iedereen de conclusie meteen trekt dat 'het wel dezelfde brander _moet_ zijn'

Onterecht, aangezien Plextor toch echt NIET hetzelfde is.. en kwalitatief beter is.. Maar goed, het budget he 8-) Je kan namelijk ongeveer 2 LiteOn's voor de prijs van 1 Plextor kopen.. detail :X

• satcp
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 00:41 schreef tose het volgende:
Feit is dat ze hetzelfde binnenwerk hebben,
Jij snapt het nog steeds niet he... |:(

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 01:24 schreef SatCP het volgende:

[..]

Jij snapt het nog steeds niet he... |:(
Staat aangegeven op meerdere hardware vergelijktests..

• satcp
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 01:25 schreef tose het volgende:
Staat aangegeven op meerdere hardware vergelijktests..
Geef dan maar eens een link...

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 23:38 schreef JB77 het volgende:
Ik heb zelf net een Plextor 16x burnproof aangeschaft en voor m'n oude een LiteOn 12x ook burnproof. Op dezelfde speed getest zijn ze allebei even goed. Ik had al een heleboel goede dingen over LiteOn gehoord....wat prijs/kwaliteit betreft --> prima "investering" :7

Verwijderd

Ik heb sindskort ook een Lite-On.. werkt perfect! Mij is verteld dat het bijna hetzelfde is als Plextor, alleen dan goedkoper! :P

• Sonic
  • Laatst online: 07-04 16:16
Op vrijdag 07 juni 2002 22:09 schreef Pr1nZy het volgende:
Ik heb sindskort ook een Lite-On.. werkt perfect! Mij is verteld dat het bijna hetzelfde is als Plextor, alleen dan goedkoper! :P
plextor heeft een beteren service dan liteon

ik zelf heb ook een plextor scsi bakken 12x en heb er nog nooit problemen mee gehad ! gewoon altijd goed fikken !

• Sfynx
  • Niet online
Hier ook Lite-On (24102B)... :) maarreh... n topic van bijna n jaar oud had je niet omhoog hoeven schoppen hoor ;) er was vast wel n recentere topic met een Lite-On/Plextor discussie :P

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Dat is nou al het tweede stokoude topic in 5 minuten wat ik je omhoog zie kicken! |:(

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Oude topics ophalen is niet echt gewenst.
Deze is overduidelijk over de datum :)

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

nog ff een beetje oftopic vraag over die liteon
ik heb een 16x10x40 LiteOn (LTR-16101B)

maar die deed het voorheen nooit met Clonecd
weet iemand of daty nu wel werkt ?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:30
definatly lite-on!!

plextor is goeie naam, maar volgens mij niet echt beter dan liteon

heb zelf dvd 12x van liteon (DAE 21x!!!)
een 24 brander PERFECT!
krijg morgen een 32x

gang is alles

Pagina: 1