airflowprobs

Pagina: 1
Acties:

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05 16:35
ik heb me kast gemod, (pics komen als me window en neonstuff er allemaal inzitten ;))
maar me airflow is niet optimaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ravenger/naamloos.jpg
iemand suggesties om deze te verbeteren??

Verwijderd

probeer jij je kast vacuuum te zuigen :?

Verwijderd

meer fans die er lucht in blazen. Het aantal CFM wat je erin blaast moet iets meer zijn dan wat je eruit blaast.

Jij hebt zoals ik het plaatje bekijk onderdruk in je kast. Er gaat meer CFM uit dan dat er in komt.

• ravenger
ik zal die 2 60mm's es omdraaien

Verwijderd

Ik zou allereerst die slot-fan eruit knikkeren, die zuigt namelijk de lucht weg bij je videokaart, tenzij de fan op je videokaart zuigt (maar dat ljkt me sterk). Daarnaast van de onderste 60mm out-take een in-take maken. Dan is de airflow stukken beter :)

Verwijderd

Hmm, ik zou alleen die onderste 60mm omdraaien als ik jou was...
Dan heb je beneden inflow, en boven outflow.
Plus het feit dat warme lucht opstijgt, en als je dan boven inflow hebt, werkt dat niet zo goed...

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:12

botoo

💀 too old to die young

Ik zou de onderste 60mm vervangenen voor een 80mm (of groter) fan in de zijkant ter hoogte van je cpu en die naar binnen laten blazen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24

Tusk

Sticky Bomb likes you!

120 mm intake daaronder
en 120 mm uittake bovenop
en klaar is ie

ik heb dat ook en zelfs een 92 mm uit take.....cpu temp van 55 naar 37 ;)
gisternacht was ie zelfs 27 graden :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• ravenger
ik heb nog een 92mm liggen >:) maar ik weet nie of ik die kan aansluiten want er staat 24VDC op met 0.14A

Verwijderd

die kun je zeker aansluiten, en op 12V zal je ze niet zoveel geluid horen maken.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 14:42 schreef RaVeNgEr het volgende:
ik heb nog een 92mm liggen >:) maar ik weet nie of ik die kan aansluiten want er staat 24VDC op met 0.14A
Past toch mooi?? en dan sluit je em aan op de netstroom voor meer power >:) hehehe

neh... als je een voeding hebt voor 24V DC kan het wel :)

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 14:46 schreef 5chaap2k het volgende:

[..]

Past toch mooi?? en dan sluit je em aan op de netstroom voor meer power >:) hehehe

neh... als je een voeding hebt voor 24V DC kan het wel :)
Probeer jij nou gewoon te doen of je dom bent, of heb je postings nodig om toegang tot de huiskamer te krigen ??

Ravenger, die 24 Volt fan zal het prima foen op 12 Volt, en zal lekker stil zijn. Als er genoeg lucht nog wordt verplaatst, een prima fan.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 19:49 schreef Hooi het volgende:

[..]

Probeer jij nou gewoon te doen of je dom bent, of heb je postings nodig om toegang tot de huiskamer te krigen ??

Ravenger, die 24 Volt fan zal het prima foen op 12 Volt, en zal lekker stil zijn. Als er genoeg lucht nog wordt verplaatst, een prima fan.
1- Ben niet dom... was grappig bedoeld :Y)
2- Heb al meer als een maand toegang tot de huiskamer dus dat is niet de reden.
3- Je moet nie alles zo persoonlijk opvatten
4- Niet zeuren dat ik veel post om in de HK te kunnen want in de afgelopen maand dat ik er toegang toe heb heb ik er pas 1 keer iets gepost

en nu weer back ontopic over die airflow!

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 16:51

GraasGast

Analogue Heaven

Op woensdag 15 augustus 2001 10:05 schreef Tusk het volgende:
120 mm intake daaronder
en 120 mm uittake bovenop
en klaar is ie

ik heb dat ook en zelfs een 92 mm uit take.....cpu temp van 55 naar 37 ;)
gisternacht was ie zelfs 27 graden :)
en kon je wel slapen vanacht? ;)

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 21:15 schreef 5chaap2k het volgende:

[..]

1- Ben niet dom... was grappig bedoeld :Y)
2- Heb al meer als een maand toegang tot de huiskamer dus dat is niet de reden.
3- Je moet nie alles zo persoonlijk opvatten
4- Niet zeuren dat ik veel post om in de HK te kunnen want in de afgelopen maand dat ik er toegang toe heb heb ik er pas 1 keer iets gepost

en nu weer back ontopic over die airflow!
Okee ;)
Sorry, het zal de hitte wel zijn.

Ravenger, ik denk dat als je de fans op een lagere spanning zet (7 volt, zoek maar naar fans, ventilator, spanning, in de search) het systeem aardig gaat werken.

Alleen die 60mm fans raad ik af. Als je 120mm kunt plaatsen, beperk je dan tot die fans, omdat ze groter zijn maken ze minder herrie voor veel meer lucht verplaatsing.

Zelfs op 7 volt doet een 120mm Papst fan meer dan een krijsende DElta 60 HP ...

:Y)

Verwijderd

Inderdaad, dan zijn al die 60mm fans alleen maar vervelend. Zeker met onderdruk zullen ze ook niet veel lucht verplaatsen.

• ravenger
alleen heb ik geen ruimte, ik heb een klote case, midi towertje. Die onderste 60mm omdraaien is goed, maar wat te doen met die slotfan, gewoon laten zitten of eruit halen?
maar idd, die 60mm die krijsen verschrikkelijk hehehe. Ik heb ook nog 2 80mm liggen, maar die passen dus niet achterin.

BTW, alle fans draaien op 12 V, als ik ze op 7 zou zetten, wat is dan et verlies in luchtverplaatsing want dan zou ik die outtakes op 7 kunnen zetten en die intakes op 12 kunnen houden om alsnog een overdruk te creeeren :?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ja eeh... Wordt die kast van je zo vreselijk warm dat je er een arsenaal an fans in nodig heb, of vind je het gewoon erg gaaf om er veel te hebben?

Ik heb in mijn Antec kast ook vier van die lawaaimakers en die gaan mooi allemaal uit. Wordt de boel maar wat warmer, wel lekker rustig.

(Misschien niet helemaal on-topic, maar ik vroeg het me dus een beetje af! :) )

• ravenger
ben vanplan beetje te gaan overclocken, ik heb athlon classic 700, en ik wil eerst de temp in me kast rond de 30 hebben. GFDtje heb ik hopelijk morgen binnen, net als een globalwin VOS 32 en een blue orb, en dan moet et wel gaan lukken denk ik :)

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Nou, veel plezier met al dat lawaai.

Overklokken levert echt niet een gigantisch temperatuur verhoging op hoor. Tenminste, meestal niet zo erg dat je zo'n stapel koelers extra nodig hebt.

Schakel het vooral via een baybus, kun je ze tenminste ook uit zetten.

• ravenger
Wat zal ik doen met die slotfan die er nog inzit. Erin laten zitten en warme lucht uit de kast zuigen of eruit halen en meer overdruk creeeren?

• ravenger
hmm, niemand?

Verwijderd

naar mij opsturen, een extra cooler kan altijd wel in m'n AddTronics :)
Pagina: 1