Toon posts:

Dimbare led driver, welke moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

• Kons76
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-05-2021
Is een tijdje geleden dat ik met electronica bezig ben geweest maar ik heb zo'n led lamp gekocht en wil deze graag dimmen, heb wel al een dimmer met fase afsnijding, maar daar gaat deze op flikkeren.
Ik heb geprobeerd het wattage via een omschrijving van gelijkwaardige lampen te achterhalen, maar dit fluctueert van 32 tot 58w, denk zelf dat deze 40W is

Nu heb ik even naar de led driver gekeken die daar in zit.

Als ik nu naar een dimbare led driver zoek met een constante stroom van 240mA kom ik op de meeste sites niet verder dan 24W.

Heeft iemand advies of een oplossing?

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 08:07
Heb je ook al een dimmer met fase aansnijding geprobeerd?

Ik mag hopen dat het armatuur geaard is.....

Ik verwacht wel een uitdaging. Fatsoenlijke fabrikanten zoals osram gaan niet verder dan 35Watt in deze formfactor. Je komt voor een 50W versie al snel op zoiets uit:

https://www.osram.com/eca...ems/com/en/GPS01_1121642/

Tridonic gaat tot 44W. Dit zou je kunnen overwegen:

https://www.tridonic.com/...erter-compact-dimming.asp

[Voor 135% gewijzigd door jbhc op 21-02-2021 14:22]

• Kons76
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 08-05-2021
Nee, er zat eerst een halogeen dimmer die ook flikkerde.

Zit nu een nieuwe duo dimmer in speciaal voor led, dus ik denk niet dat teruggaan naar een oudere techniek waarvan bekend is dat die voor led niet werkt de oplossing gaat zijn.

Die Tridonic van 44W geeft alleen een minimale constante stroom van 700mA, weet niet of dat kan.

Bedankt voor het zoeken.

[Voor 21% gewijzigd door Kons76 op 21-02-2021 15:06]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

jbhc schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:58:
...
Ik mag hopen dat het armatuur geaard is.....
D'r staat het symbool op van "dubbel geïsoleerd".
Dan mag je toch verwachten dat de uitgang galvanisch gescheiden is van de netspanning?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 08:07
@Brahiewahiewa

Ik zou daar niet zo zeker van zijn. Ook de uitgangsspanning is imho bijzonder hoog en valt buiten de "veilige spanning". Hierdoor ga ik denken aan een cheap ass chinese construcie welke niet galvanisch gescheiden is.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee