Toon posts:

Tweede GPU in PC werkt niet (non-sli)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• randomg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-03 20:31
Mijn vraag
Tweede GPU op PC (niet sli) werkt niet.

Ik heb op mijn x570 tomahawk moederbord een 3080 en zojuist een tweede videokaart geinstalleerd, de 1080ti. De 1080ti krijg ik niet aan de praat..
Deze kaart heeft stroom en met mijn 850 watt lijkt mij dit voldoende ze te gebruiken (evt op lager vermogen)
Ondanks dat deze kaart in apparaatbeheer verschijnt staat daar soms ook een foutmelding bij:

Device PCI\VEN_10DE&DEV_1B06&SUBSYS_36021462&REV_A1\6&3334b688&0&0010000A requires further installation.

Deze fout verdwijnt na een tijdje uit apparaatbeheer maar alsnog werkt deze niet.
De 1080ti verschijnt ook niet in Nvidia experience (niet zeker of dat hoort?) en ook niet in MSI afterburner of octanebench. Hij verschijnt wel in GPU-Z.

Ik heb met DDU in safe mode alle drivers verwijderd en opnieuwe geinstalleerd. Helaas zonder succes. Ook bij het aansluiten van een monitor via een hdmi kabel ofwel displayport gebeurt er niets. De 3080 werkt zonder problemen..

[Voor 6% gewijzigd door randomg op 21-02-2021 13:01]

Beste antwoord (via randomg op 21-02-2021 17:15)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:15
Logische verklaring zou kunnen zijn dat je een gen3 en gen4 kaart tegelijkertijd wil gebruiken. Met een gen4 kaart in het bovenste slot draait het 2e slot ook op gen4 wat niet werkt met de 1080Ti, Met de 1080Ti draaien beide slots op gen3 dus ook de 3080. Je zou met GPU-Z kunnen controleren of het daadwerkelijk zo is wat ik beweer.

Alle reacties

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:08
De 1080ti al alleen geprobeerd?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• randomg
Mel33 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:05:
De 1080ti al alleen geprobeerd?
Ja hij werkte alleen, al is dat een tijdje geleden. Ik zal deze zometeen omwisselen, de 3080 zit nogsteeds in het "werkende" slot. Als deze werkt zal ik de 3080 in het "tweede" slot doen. Dit slot is niet 16x pcie volgens mij en weet ik niet of dat er toe doet?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:08
Maar het heeft geen zin je kan ze niet samen gebruiken in een game ofzo, waarom verkoop je de 1080ti niet

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• randomg
edit: na het wisselen van de kaarten en de 3080 in de tweede slot te stoppen werken ze nu allebei!

[Voor 79% gewijzigd door randomg op 21-02-2021 14:49]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Uszka
Logische verklaring zou kunnen zijn dat je een gen3 en gen4 kaart tegelijkertijd wil gebruiken. Met een gen4 kaart in het bovenste slot draait het 2e slot ook op gen4 wat niet werkt met de 1080Ti, Met de 1080Ti draaien beide slots op gen3 dus ook de 3080. Je zou met GPU-Z kunnen controleren of het daadwerkelijk zo is wat ik beweer.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23
Uszka schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:20:
Waarom zou een gen4-slot niet werken met de 1080Ti?

The devil is in the details.

• Uszka
Als er een 1080Ti in een gen4 slot wordt geïnstalleerd gaat het slot terug naar gen3. Echter met een gen4 gpu in het eerste slot gebeurt dat blijkbaar niet met het 2e x16 slot.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee