Het TV signaal in de woonkamer was al een tijdje matig. Tijd om de 25 jaar oude coax kabel eens te vervangen. Er lag een Cat5 kabel langs. Die ook maar meteen vervangen. Het TV signaal is duidelijk verbeterd, maar het probleem zit 'm nu in de lan kabel.
De kabel loopt achter de plint van de router/modem in de meterkast naar een wandcontactdoos in woonkamer. Een meter of 10.
Ik heb zelf een rj45 stekker er op geknepen.
or-w | or | gr-w | bl | bl-w | gr | br-w| br
Volgens de handleiding zou in de wandcontactdoos (Technetix) de volgorde
or-w | or | bl-w | bl | gr-w | gr | br-w | br
moeten zijn.
Ik heb het net nog eens gedubbelchecked en het *lijkt* alsof de draadjes overal goed zitten.
Klopt bovengenoemd schema?
Als ik een kabel (naar een switch in het TV meubel) aansluit op de WCD blijft het lampje op de router uit. De apparaten worden niet gevonden op het netwerk.
Iemand enig idee wáár het mis gaat? Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met troubleshooten.
De kabel loopt achter de plint van de router/modem in de meterkast naar een wandcontactdoos in woonkamer. Een meter of 10.
Ik heb zelf een rj45 stekker er op geknepen.
or-w | or | gr-w | bl | bl-w | gr | br-w| br
Volgens de handleiding zou in de wandcontactdoos (Technetix) de volgorde
or-w | or | bl-w | bl | gr-w | gr | br-w | br
moeten zijn.
Ik heb het net nog eens gedubbelchecked en het *lijkt* alsof de draadjes overal goed zitten.
Klopt bovengenoemd schema?
Als ik een kabel (naar een switch in het TV meubel) aansluit op de WCD blijft het lampje op de router uit. De apparaten worden niet gevonden op het netwerk.
Iemand enig idee wáár het mis gaat? Ik heb geen idee waar ik moet beginnen met troubleshooten.