• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar de foto's zeggen voldoende denk ik. Wat is dit? Je zou bijna zeggen dat de NPO een slechte transparantie in de zender logo's heeft maar het is niet altijd. Het is ook niet ingebrand, want op eigen content is het niet. En soms is het er met logo's ook niet.
Moet ik me zorgen maken?

Geen issue:

Issue:

Issue:

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:40

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Is vast de speciale logo dimming/suppression tegen inbranden van logo’s.
Ben de exacte naam kwijt.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:09
Zie ik ook bij mijn oled 855.. Heb ook wel gedachten er over gehad.. Zou het restbeelden zijn van andere grotere logo's van alle verschillende logo's die er zijn.
Ook wel gedacht zou het iets van logo dimming zijn. Maar ik dacht dat dat niet op de 805/854 zit !? Die zit volgens mij alleen,... op de oled 935 van 2020..
Ik zie alleen op egale achtergronden.. van lichtere kleur of wit.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:10

OMD

Valar dohaeris

DIt is de automatische logo dimming van Philips inderdaad. Er zijn zat mensen op AVforums die Philips tv's hebben weggedaan vanwege dit. Je kan het niet uitzetten dacht ik.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• iAR
  • Niet online
Apart. Ik dacht namelijk dat dit nog niet op dit model aanwezig was.

Ik vind het echt mega irritant. En ik denk steeds dat iemand het logo fout heeft zitten bewerken.

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:10

OMD

Valar dohaeris

iAR schreef op maandag 22 februari 2021 @ 07:42:

Ik vind het echt mega irritant. En ik denk steeds dat iemand het logo fout heeft zitten bewerken.
Mijn tv heeft het niet en ik heb geen OLED ;) Dus dat moet wel heel selectief gebeuren dan. :+

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• GodOfWar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23:27
Ik heb een LG OLED55GX en daar zie ik precies hetzelfde gebeuren. Ik probeer me er niet zoveel aan te storen, liever dit dan een ingebrand NPO logo ;)

Overigens erg irritant dat als je via de NPO app programma's terugkijkt het logo knaloranje is 8)7 Zou het inbranden hiervan op de nieuwere generaties OLED nog een probleem zijn?

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
iAR schreef op maandag 22 februari 2021 @ 07:42:

Irritant? Hier op de Sony A89 OLED worden de logo’s ook gedimd om inbranden te voorkomen.
Ik vind dat juist fijn, hoef die logo’s niet zo duidelijk in beeld!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:54

Sharky

Skamn Dippy!

GodOfWar schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:15:
Ik heb een LG OLED55GX en daar zie ik precies hetzelfde gebeuren. Ik probeer me er niet zoveel aan te storen, liever dit dan een ingebrand NPO logo ;)

Overigens erg irritant dat als je via de NPO app programma's terugkijkt het logo knaloranje is 8)7 Zou het inbranden hiervan op de nieuwere generaties OLED nog een probleem zijn?
Dan moet ik er ook maar eens op gaan letten. Heb ook de 55GX maar dit is mij nog niet opgevallen...

This too shall pass

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Sharky @GodOfWar bij de LG kun je dit simpel aan/uit zetten middels Beeld -> OLED Schermbeveiliging.
Setting heet Logo Illuminantie oid, kan op, uit / laag / hoog. Default is 'hoog' geloof ik, dan krijg je echt precies wat TS ook ziet met zijn Philips tv :)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:54

Sharky

Skamn Dippy!

CyBeRSPiN schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:52:
@Sharky @GodOfWar bij de LG kun je dit simpel aan/uit zetten middels Beeld -> OLED Schermbeveiliging.
Setting heet Logo Illuminantie oid, kan op, uit / laag / hoog. Default is 'hoog' geloof ik, dan krijg je echt precies wat TS ook ziet met zijn Philips tv :)
Aha, thanks. Bij mij stond het op middel. Ik heb hem op hoog gezet, straks eens kijken of ik het verschil zie.

This too shall pass

• iAR
  • Niet online
HereIsTom schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:41:
Irritant? Hier op de Sony A89 OLED worden de logo’s ook gedimd om inbranden te voorkomen.
Ik vind dat juist fijn, hoef die logo’s niet zo duidelijk in beeld!
Als hij de logo's zou dimmen wel, maar een grote zwarte waas er om heen maakt het alleen maar erger.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:27
Heb ook een OLED854, prima dat we zo inbranden van de logo's zo sterk kunnen verminderen c.q verminderen.
De OLED 4 serie en de nieuwere OLED5 serie werken met eenzelfde sofware (platform) dus denk ik dat dit bij beide series gelijk zal werken.
Het valt alleen op bij heldere lichte beelden, dan zie je een ietwat donkere vlek bij de logo's.
Bij donkere content valt het niet op. Ik vind het prima zo.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
iAR schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:20:
[...]

Als hij de logo's zou dimmen wel, maar een grote zwarte waas er om heen maakt het alleen maar erger.
Ok dat kan ik hier niet goed zien op je foto’s.
Bij de Sony A89 zijn ze wel netjes gedimd, geen waas o.i.d. er omheen, alleen het logo is een heel stuk vager.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:09
GodOfWar schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:15:

Ik kijk programma's daarom alleen terug via de app van Ziggo(go).. Daar heb je die klote oranje stip niet.. Alleen daar heb ik bij replay lip-sync op mijn philips 855.Zal wel niet aan de tv liggen want op ziggo website wordt hier over geklaagd..
Als je kpn heeft kun je wellicht via de app van hun kijken zonder oranje vlek !??
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee