Toon posts:

Glas laten vervangen en laten schilderen ondeugdelijk werk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• socommeister
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05 14:19
Goedendag allemaal,

Mijn vrouw en ik hebben momenteel een vervelende situatie m.b.t. tot een verbouwing. Graag jullie advies of meedenken hoe we dit tot een goed einde kunnen brengen. Alvast bedankt.

Een twee weken geleden hebben wij onze ramen op de beneden verdieping laten vervangen. Dit ging om een 26 tal ramen (wienersprossen). Dit is door een glaszetter gebeurd. Toen de ramen vervangen waren leek alles netjes en hebben wij de rekening voldaan.

Twee weken later (nu) hebben wij de opdracht gegeven aan een schildersbedrijf om de kozijnen en deuren te laten schilderen.

Er zijn drie schilders gestart met het gronden van de kozijnen. De hoofdschilder is de dag erna gekomen en constateerde dat het kit erg slecht gedaan was (inwatered en te diep afgerand). Daarbovenop was het verkeerde soort kit gebruikt, namelijk siliconenkit voor het binnenwerk. Dit heeft als gevolg gehad dat de (grond)verf niet hechtte op de kit en er scheuringen optraden met het schilderen. Hierdoor is er met een speciale grondverf over heen gegaan en inmiddels afgelakt, maar de scheuringen zijn er nog steeds en zijn te zien waardoor het niet mooi oogt.
Volgens mij is er maar 1 oplossing en dat is een nieuwe kitlaag plaatsen (al dan niet op de bestaande) om het netjes te krijgen. De schilder geeft aan dat extra kosten te willen gaan verhalen op de glaszetters, maar het uiteindelijk resultaat wat opgeleverd is, is niet netjes genoeg.

Samenvattend:

* Glaszetters hebben volgens schilder slecht kitwerk geleverd (inwaterend, te diep afgerond --> kitrand loopt niet gelijk met hout en er is siliconenkit voor binnen gebruikt). Echter voor ons als leken was dat niet in te schatten toen destijds de glaszetters klaar waren.
* Schilders hebben de aanname gedaan dat kitwerk niet met siliconen is en hebben daadoor verkeerde grondverf gebruikt voor binnen waardoor de kit slecht eruit ziet. Zelfs met het overlakken met verf is dit nog goed zichtbaar
* Schilders zijn daardoor direct aan de slag gegaan met een terpetine gedragen grondverf. Eigenlijk had ik liever de optie gehad om te kiezen om het kitwerk over te laten doen.

De schilders willen nu verder gaan met het buitenschilderwerk, maar ik zie nu als enige optie om de buitenwerkzaamheden stil te leggen om de schilder en glaszetter bij elkaar te laten komen en hier tot een structurele oplossing te komen. Of zien jullie nog andere opties?

Groet,

Michel

Alle reacties

• jelle2503
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:56
Foto's van slecht kitwerk?

En als je als schilder erachter komt dat de verf niet goed hecht aan de kit, visoogjes noemen ze dat geloof ik, voeg je een aantal druppels speciaal spul toe aan je verf waardoor je verf wel goed hecht.

Dat verf niet hecht aan kit hoeft nog geen slecht uitziend schilderwerk op te leveren, dus snap de relatie tussen de twee in jou verhaal niet helemaal.

Ik had binnen en buiten ook met siliconen kit afgewerkt en kwam daar toen ook achter. Druppels toegevoegd aan de grondverf en klaar. Als amateur is het prima schilderwerk geworden.

• socommeister
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05 14:19
Hi @jelle2503,

De schilders hebben anti silliconen spul gebruikt. Maar alsnog hechtte het niet.
De schilder heeft ook contact gehad met de glaszetter. Zij gaven aan bij mijn beste weten dat het WINDOW SEAL® PLUS kit is die gebruikt werd. Deze is beperkt overschilderbaar wat ik van mijn schilder heb gehoord. Ik heb een aantal foto's toegevoegd van het kitwerk in de bijlagen.

[Voor 63% gewijzigd door socommeister op 21-02-2021 09:53]

• jelle2503
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:56
Kitwerk is idd alsof iemand hebt lopen baggeren. Ik kan zelfs beter afmessen. Hoop dat ze niet zo tekeer zijn gegaan aan de buitenzijde ivm afwatering.

Schilderwerk is overigens ook niks om naar huis te schrijven. Op de eerste foto veel spikkels in de verf. Dwz niet goed afgeschuurd, hout niet goed schoongemaakt, besmette verf of slecht gereinigd materiaal.

Verf dekt opzich wel aardig maja tis maar net hoe goed de ondergrond is. Die kit die ze gebruiken is overigens heel degelijke raamkit dus waarom een schilder daar moeite mee heeft geen idee.

Ik zou ze beide eens vragen of dit de kwaliteit is van hun werk wat ze afleveren. Ik had er niet voor willen betalen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee