Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-06 23:05
Goede avond,

Een paar weken geleden heeft mijn dochtertje van 1,5 haar flesje water over mijn net nieuwe MacBook Pro gegooid.

Direct uitgezet, in tenthouding gedroogd, twee weken later (thuiswerken en gebruik hem niet heel erg vaak) aangezet...

Nu heb ik aan de linker kant van mijn scherm een blauw / groene balk, en mijn touchpad functioneert niet meer.
De trackpad valt qua prijs nog wel mee, ongeveer 80 euro. Maar het scherm, dit kan wel eens een duur grapje worden...

Heb de Macbook opengemaakt, corrosie valt mee, en heb ik zo goed mogelijk weg gehaald met isopropyl, ook de connector van het scherm heb ik schoon proberen te maken (er zat niet veel corrosie, maar wat er zat is er nu vanaf).

Kan dit probleem nogsteeds de flexkabel zijn of is de enige oplossing: scherm vervangen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7iSQa9CmJjgBl-M08U-fcG6qPiI=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/G9lGYaFcxllw3ZyEDnAXnq6J.gif?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 5800x | Macbook Pro 14 m1 | iPhone 14 Pro Max | Apple Watch gen 5

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:30
gevalletje inboedelverzekering... niet zelf mee lopen kloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
Snap ik, de verzekering vergoed dit alleen niet. “Kind heeft er water overheen gegooid, en dat is het risico met kinderen”.

Ben bang dat ik hem in afschrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kingston
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:21
Risico met waterschade is dat hij binnen de kortste tijd toedeloe zegt en helemaal niet meer aangaat. Zonde om er dan een nieuw scherm in te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:34
SimD schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:21:
Snap ik, de verzekering vergoed dit alleen niet. “Kind heeft er water overheen gegooid, en dat is het risico met kinderen”.

Ben bang dat ik hem in afschrijven.
Echt, dat zegt je verzekering ? Zou eens een andere verzekering overwegen.

Dus niets wat je kind kapot maakt valt nu onder de dekking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
Ja. Alleen bij een allrisk inboedelverzekering is dit verzekerd. Ben ook zeker van plan om over te stappen na dit voorval.

Verzekerd bedrag is dan ook nog maar 750 euro. Wordt deze MacBook niet mee gedekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:42
SimD schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:34:
Ja. Alleen bij een allrisk inboedelverzekering is dit verzekerd. Ben ook zeker van plan om over te stappen na dit voorval.

Verzekerd bedrag is dan ook nog maar 750 euro. Wordt deze MacBook niet mee gedekt..
Toevallig fbto? Ik kreeg exact hetzelfde te horen toen mijn zoontje ranja over mijn macbook gooide. Schade door kinderen aan laptops wordt niet vergoed, tenzij je allrisk module aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
JeroenTheStig schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:53:
[...]

Toevallig fbto? Ik kreeg exact hetzelfde te horen toen mijn zoontje ranja over mijn macbook gooide. Schade door kinderen aan laptops wordt niet vergoed, tenzij je allrisk module aanstaat.
We kunnen elkaar de hand schudden. Heb hem nu aanstaan, dat hebben ze wel voor elkaar. Heb er nooit bij stil gestaan.

Nog nooit zo snel een MacBook afgeschreven 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:42
Je zegt dat je hem goed schoon hebt gemaakt met isopropyl. Heb je de connector van de trackpad ook goed behandeld? Je zou het ook even aan kunnen zien en het scherm laten voor wat het is, desnoods hang je er een extern scherm aan.
Ik heb wel goede ervaringen met reparaties van waterschadegevallen. De macbook waar mijn zoontje 4 jaar geleden ranja over gooide heb ik destijds (nadat bleek dat het niet werd vergoed) helemaal schoongemaakt en weer opgelapt. Uiteindelijk niets hoeven vervangen en het apparaat wordt momenteel nog steeds gebruikt door mijn oudste zoon.
Mijn huidige laptop is ook een waterschadegeval die ik van mijn werkgever kreeg met een defect scherm en een niet werkende touchbar. Goed schoongemaakt, waarna de touchbar het weer deed en een nieuw scherm uit de UK over laten halen voor 500 euro. Laptop draait nog steeds als een zonnetje.

Kortom, geef het niet te snel op, met een beetje geluk kun je er nog jaren plezier van hebben als je hem weer oplapt. Geeft ook een hoop voldoening weet ik uit ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimD
JeroenTheStig schreef op zondag 21 februari 2021 @ 22:12:
Je zegt dat je hem goed schoon hebt gemaakt met isopropyl. Heb je de connector van de trackpad ook goed behandeld? Je zou het ook even aan kunnen zien en het scherm laten voor wat het is, desnoods hang je er een extern scherm aan.
Ik heb wel goede ervaringen met reparaties van waterschadegevallen. De macbook waar mijn zoontje 4 jaar geleden ranja over gooide heb ik destijds (nadat bleek dat het niet werd vergoed) helemaal schoongemaakt en weer opgelapt. Uiteindelijk niets hoeven vervangen en het apparaat wordt momenteel nog steeds gebruikt door mijn oudste zoon.
Mijn huidige laptop is ook een waterschadegeval die ik van mijn werkgever kreeg met een defect scherm en een niet werkende touchbar. Goed schoongemaakt, waarna de touchbar het weer deed en een nieuw scherm uit de UK over laten halen voor 500 euro. Laptop draait nog steeds als een zonnetje.

Kortom, geef het niet te snel op, met een beetje geluk kun je er nog jaren plezier van hebben als je hem weer oplapt. Geeft ook een hoop voldoening weet ik uit ervaring :)
Dan ga ik hem nog een keer uit elkaar halen. De trackpad heb ik behoorlijk schoon kunnen krijgen. Maar reageert nogsteeds niet Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9lyrb0rxavJ4YohN_S8Y9we7Rk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yrs3cXTkF9yWLZm1PohBguoY.jpg?f=fotoalbum_large

Voor het schoonmaken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09bdtIXtSnHs87HG5EObSZgVULo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIEZsmN3dYlSXebrYAhYzDdZ.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt nogsteeds niet.

Ook lijkt de flexkabel van het beeldscherm niet meer 100%. De connector van het scherm lijkt geen oxidatie te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_OdTe7QIOZ6svrflQWTyIfFngI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxPJxr7E6V6uUZzIuVI30B2X.jpg?f=fotoalbum_large

Lijkt mij wel gaaf om hem zelf te fixen! Leuke uitdaging.

Pagina: 1