Toon posts:

Houdbare aardappel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Edwardbrink00
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-01 11:59
Een vriend van mij is binnenkort jarig.
Wij geven elkaar al een paar jaar gekke zelfgemaakte kado's.
Ik kwam laatst onderstaande foto tegen en vond het goede inspiratie.
Echter zou ik het jammer vinden als hij een dergelijke aardappel pc na een paar dagen al moet weggooien, omdat de een rotte aardappel niet erg mooi meer is.
Is er een manier waarop de aardappel langer houdbaar is? Of is een aardappel maken van papier mache dan de betere optie?
Alle ideeën zijn welkom!

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Een processor en geheugen in een aardappel prikken zal geen werkende computer opleveren, dus je kan de aardappel vervangen door alles wat je maar wilt, en hetzelfde overhouden: een niet werkende computer :P

The devil is in the details.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Je zou kunnen proberen om de aardappel met een flinke laag haarlak oid te bedekken, dan kan er geen zuurstof bij en zal hij iets langzamer rotten. Dan nog is hij na een paar weken wel weg, en dan is papier maché waarschijnlijk makkelijker.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:31

CyBeRSPiN

sinds 2001

https://kunstpalm.nl/kunst-aardappel/ eerste hit op “nep aardappelen” met DuckDuckGo :)

[Voor 29% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-02-2021 00:42]

• vikterr
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 28-02 21:03
Epoxy

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Is die foto met een aardappel gemaakt?

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:56

DirtyBird

Praktiserend denker

Vraag mcdonalds hoe zij dat doen, die zooi vergaat niet.

Panasonic Lumix G9 ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Splorky
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-03 22:51
Ik heb wat verhalen gehoord over dat de hamburgers van MacDonalds na een lange tijd niet van vers te onderscheiden zijn. Hoe waar het is weet ik niet, maar MacPuter zal niet zo snel uitgroei krijgen dan een aardappel.

[Edit] net een half uurtje te laat met reageren

[Voor 10% gewijzigd door Splorky op 21-02-2021 09:31]

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12:57
Er zijn nog wel andere opties:
-3dprint een aardappel van thingiverse
-maak een afdruk/mal van een aardappel en maak er een na met gips of siliconen (wel verven hierna)
-maak een aardappel na met een blokje hout en wat uurtjes bijtelen / zagen / vijlen met dat ook lukken.

• Edwardbrink00
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-01 11:59
Hahn schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:37:
Een processor en geheugen in een aardappel prikken zal geen werkende computer opleveren, dus je kan de aardappel vervangen door alles wat je maar wilt, en hetzelfde overhouden: een niet werkende computer :P
Het gaat erom dat ik het kan afgeven met een line als:"Nu kan je kiezen op welke aardappel je gamed."
Oon schreef op zondag 21 februari 2021 @ 00:38:
Je zou kunnen proberen om de aardappel met een flinke laag haarlak oid te bedekken, dan kan er geen zuurstof bij en zal hij iets langzamer rotten. Dan nog is hij na een paar weken wel weg, en dan is papier maché waarschijnlijk makkelijker.
Kan inderdaad werken, ik zal eens kijken.
€10,- voor een nep aardappel? Als ik ergens een goedkope kan vinden is het zeker een goede optie.
Ook een goede optie!
fastedje schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:50:
Er zijn nog wel andere opties:
-3dprint een aardappel van thingiverse
-maak een afdruk/mal van een aardappel en maak er een na met gips of siliconen (wel verven hierna)
-maak een aardappel na met een blokje hout en wat uurtjes bijtelen / zagen / vijlen met dat ook lukken.
3d printen gaat hem niet worden zonder 3d printer. Voor de andere twee opties denk ik niet dat ik handig genoeg ben om het er uit te laten zien als een aardappel. Hetzelfde geldt trouwens voor papier maché, dus ben opzoek naar makkelijke opties.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee