Toon posts:

Betaalbare soundbar.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Quinten80
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-07-2021
Ik ben opzoek naar een betaalbare soundbar, tot €500. De voorkeur gaat uit naar een niet te grote variant vanwege het kastje waar deze op komt te liggen. Een aparte sub zou geen probleem zijn.

Het gebruik is voor de apps van de tv, Netflix en Disney. Daarbij ook het gewone tv kijken via de Horizon box van Ziggo. Het streamen van muziek is geen must.

Zelf heb ik de volgende soundbars gevonden:
- Sonos Beam
- Harman Kardon Cituation Miltibeam 700
- Bose Soundbar 500

Dit zijn voor mij bekende merken die volgens mee, als merk, hoog staan aangeschreven. Bij geen van deze soundbars zit een sub.

De Sony HT-G700 Dolby Atmos heeft wel een losse sub.

Is het beter om in deze prijsklasse voor één van de grote namen te gaan zonder sub of toch kijken naar een soundbar met sub. Ik wil graag een vol geluid die niet perse hard hoeft te zijn, we hebben ook buren!

Kan je elke soundbar zo aansluiten als je “normaal” tv kijkt het geluid via de soundbar komt en als je via de apps van tv ook het geluid via de soundbar komt.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:37
Welke TV heb je? Als er een HDMI out opzit kun je het audio return channel gebruiken, let daarop bij het kiezen van de soundbar. Als je dan je apparaten op de HDMI ingangen van de TV aansluit komt al je geluid naar de soundbar

• Quinten80
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-07-2021
Vanaf maandag de SONY 4K KD-49XH8096. Hier zit alle aansluitingen op die maar nodig hebt volgens mij

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-03 09:19
Had 1 maandje geleden ook de Sony 49XH8599 aangeschaft. Wilde er iets meer geluid bij hebben. Koos aanvankelijk voor een Yamaha met subwoofer. Maar vond het te groot en de eeuwige bass van een subwoofer is niet ons ding. (Persoonlijke smaak). Wilde ook niet een 2e/3e afstandsbediening voor de soundbar erbij. Kwam toen terecht bij de Sony SF200. Via Arc-HDMI aangesloten op TV en via de AB van de TV prima te bedienen. De soundbar (met ingebouwde subwoofer) geeft net dat beetje 'umpff' wat wij wilden. Hij is lekker klein. Verwacht geen wonderen voor dat geld, maar is voor ons een prima aanvulling op het TV-geluid. Als je BlueTooth wilt gebruiken (bijv. een extra BT speaker ergens in de kamer of koptelefoon) kun je beter een optische kabel aansluiten. Dan heb je meer instelmogelijkheden. Just my 2 cents. (PS ik kocht hem zelfs 2e hands voor €80,- ,, een nobrainer voor het doel wat wij beoogden ;-)). Succes met de zoektocht, maar laat vooral je oren spreken ;-))

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee