Toon posts:

Toegang tot bepaalde web omgevingen verbieden met htaccess

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Enterprise045
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 27-06-2021
Mijn vraag:
Hoe kan ik toegang verbieden (403 forbidden) tot alle mappen en submappen, maar niet afbeeldingen?

Op dit moment heb ik in de map /assets/ dit htaccess bestandje:
code:
1
2
 order deny,allow
 deny from all

Dit werkt niet helemaal zoals ik wil dat het werkt.
In principe heb ik nergens toegang toe als ik in de assets map probeer te komen via url.com/assets/, waardoor sommige afbeeldingen die in de map assets/images staan niet meer zichtbaar zijn op de website zelf.
Waar het om gaat is dat ze niet via de browser in de map /assets/ en onderliggende mappen kunnen rondneuzen.

Wie kan mij op weg helpen?

Ik weet niet of ik deze link mag plaatsen maar het is een site in ontwikkeling maar als dit als spam word gezien dan verwijder ik het:
https://solarinteractive.ga/ - De website waar het om gaat.

Beste antwoord (via Enterprise045 op 20-02-2021 22:20)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46

CyBeRSPiN

sinds 2001

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46

CyBeRSPiN

sinds 2001

• Enterprise045
Werkt perfect. Bedankt.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:46
Welke versie van Apache dan wel Linux gaat dit om? Vanaf Apache 2.4 restricteer je met niet meer met Deny/Allow maar met Require

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Is het misschien niet een beter idee om alle mappen waar iemand niks in te zoeken heeft (assets, vendors, configuratie) buiten je website-root te plaatsen, zodat ze helemaal niet bereikbaar zijn?

Je moet dan wel een en ander verbouwen aan je paden in je web-applicatie. maar zo'n structuur biedt wel voordelen waaronder:

- Veiliger, mocht PHP opeens wat sourcecode of configuratie lekken door een configuratiefout
- Een nieuwe codebase van je project kan je tegelijkertijd uitrollen zonder dat je site plat of langdurig plat moet gaan. Een kwestie een map te hernoemen.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor files die niet bereikbaar moeten zijn, is buiten de webroot plaatsen de oplossing.

Als je voor publieke dirs niet het browsen wil toestaan, is er 'Options -Indexes'.
Omdat dat blacklist security is, dus vergeten kan worden, kan je het beste globaal Indexes helemaal uit je config halen. Dit zodat je je best moet doen als je het wél een keer wil. Hint: dit wil bijna niemand.

{signature}

• Enterprise045
Bedankt voor jullie reactie's.

Bedoelen jullie met buiten de webroot in de onderliggende bestanden?
Dit kan prima wanneer je een eigen server of vps hebt maar met webhosting die alleen toegang heeft tot the public_html word dat lastig.

Voor nu heb ik het met htaccess gedaan en het werkt prima dus ik zou dan ook niet begrijpen waarom het veranderd moet worden. Don't fix it if it aint broken!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anno nu telt alles in webroot wel als broken eigenlijk.

Bij de paar schunnig goedkope shared hosting partijen waar ik ervaring mee heb kon overigens al wel je zooi in mapjes direct naast de public_html.
Eigenlijk ook niet gek, want anders heb je public_html ook niet nodig, had alles net zo goed een niveau minder diep gekund. B)

Heb je wel alsnog Indexes uitgezet? Don’t enable what you don’t use, als we toch Engels speaken. ;)

[Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 21-02-2021 19:51]

{signature}

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:58

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Sterker zelfs, je hebt ook soms een private_html. (in het geval van Direct Admin als hostingpaneel)
Je zou denken dat dit speciaal hiervoor bedoeld is, maar dat wordt standaard gebruikt voor SSL (wat je beter ook kan laten verwijzen naar public_html).

Eigenlijk een totaal misgeslagen directory-naam dus ;)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee