Ik ben aan het zoeken naar een vervanger van mijn inmiddels 8 jaar oude 60D. Heb de camera vrij hybride gebruikt, dus zowel voor foto’s als video’s. Ik ben fan van lightpainting en stedelijke fotografie, maar ook van het vastleggen van (vakantie) tripjes en activiteiten.
Ik ben van plan de 60D + 18-135IS + 10-18 te verkopen en er een alternatief voor terug te kopen.
Ik zou de nieuwe camera vooral hybride willen gebruiken, waarbij 4k60 een pre is voor video.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik qua software met name Lightroom en Davinci resolve op een stevige pc.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de volgende camera’s bekeken, waarbij m’n budget maximaal €1300,- is inclusief een redelijke zoom lens om mee te beginnen.
Panasonic G9
Fujifilm XT-3
Ik zou graag van jullie advies ontvangen of ik:
- twee mooie keuzes heb geselecteerd
- er andere mooie alternatieven zijn
- er relevante komende acties zijn waardoor de prijzen allicht wat lager uitvallen
Ik ben van plan de 60D + 18-135IS + 10-18 te verkopen en er een alternatief voor terug te kopen.
Ik zou de nieuwe camera vooral hybride willen gebruiken, waarbij 4k60 een pre is voor video.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik qua software met name Lightroom en Davinci resolve op een stevige pc.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de volgende camera’s bekeken, waarbij m’n budget maximaal €1300,- is inclusief een redelijke zoom lens om mee te beginnen.
Panasonic G9
Fujifilm XT-3
Ik zou graag van jullie advies ontvangen of ik:
- twee mooie keuzes heb geselecteerd
- er andere mooie alternatieven zijn
- er relevante komende acties zijn waardoor de prijzen allicht wat lager uitvallen