Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sonoff zigbee 3.0 bridge compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Xander..
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 15-04 00:25
Hallo iedereen,
Ik ben volledig nieuw tot het hele Zigbee-gebeuren, vandaag deze misschien wel domme of voor de hand liggende vraag.
Ik zou graag enkele zigbee rookmelders kopen en verbinden met een zigbee hub zodat ik meldingen op mijn gsm kan ontvangen bij rook.
De bridge die ik op het oog had is de zigbee 3.0 bridge van Sonoff.
De rookmelders die ik zou willen kopen zijn van Heiman. Ik heb echter twee types gevonden, één waarbij gewoon vermeld wordt dat deze zigbee ondersteund en één waar expliciet zigbee 3.0 wordt vermeld.

Ik heb ergens iets gelezen dat zigbee 3.0 compatibel zou zijn met alle types van zigbee.
Betekent dit dat zolang mijn hub zigbee 3.0 ondersteund de rookmelders hier sowieso mee zullen verbinden? Ook al heeft de rookmelder geen zigbee 3.0 ingebouwd.

Of zouden jullie toch adviseren de zigbee 3.0 rookmelder te kopen (die overigens minder mooi is)?

Alvast super hard bedankt!

Beste antwoord (via Xander.. op 22-02-2021 21:25)

• septillion
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

septillion

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Zigbee 3.0 is backwards compatible. Dus daarin zit op zich geen probleem.

Je moet alleen zeker weten dat de bridge de melder als device (dus los van Zigbee) ook echt ondersteund.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• septillion
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

septillion

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Zigbee 3.0 is backwards compatible. Dus daarin zit op zich geen probleem.

Je moet alleen zeker weten dat de bridge de melder als device (dus los van Zigbee) ook echt ondersteund.

• Xander..
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 15-04 00:25
Oké, bedankt om dit even voor mij te verduidelijken!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True