laptop@lapland.nl ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04
Ik weet het niet, zou het wat zijn? Ik wil een laptop, voor weinig, zo snel mogelijk en geen compaq.

't is er goedkoop en je krijgt de serial erbij om te checken, ook zou ik hem zelf kunnen checken op werking e.d

Wat denken jullie er van?

www.lapland.nl staat 't

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

heb geen ervaring met ze, maar krijg een beetje raar kriebelig gevoel achterin mijn nek als ik hun site en algehele indruk op me laat inwerken.

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• jep
Klopt, maar aan de andere kant denk ik; Ik kan hem natuurlijk zelf besnuffelen voor ik geld geef hé..

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op dinsdag 14 augustus 2001 23:43 schreef the_undertaker het volgende:
www.micropoint.nl
Daar heb ik hem ook besteld :) Krijg hem 21 Augustus dus dan doe ik wel ff verslag...

De site ziet er ook wat beter uit dan lapland.

• jep
- da's geen dell
- die is niet erg goedkoop

Anders weet ik ook nog wel wat winkels heh ;)

Verwijderd

Weet ook niet echt wat ik hier nou van moet denken . Ze bieden voor toch hele leuke prijzen aardige configuratie`s aan .

Maar dat je een serie nummer krijgt zegt natuurlijk helemaal niks.

Hoe ga je dat checken ? Denk niet dat als jij naar dell belt om te vragen of dat ding " hot " is dat ze dat gaan zeggen .

Ten 2e hoeveel , althans prive gebruikers , kennen hun serie nummer , of in het geval van dell , hun asset tag uit hun hoofd .
Om dat vervolgens aan de politie op te geven als gestolen .

Helemaal al vreemd dat er ergens tussen in een advertentie staat met een heel ander e-mail adres :?

Hmmz hoe meer ik naar de site kijk , hoe meer ik het gevoel krijg dat het een andere versie is van marktplaats of 2dehands.nl

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 05:37

dop

Windows needs to reboot now

Op woensdag 15 augustus 2001 00:36 schreef Hunger het volgende:
Weet ook niet echt wat ik hier nou van moet denken . Ze bieden voor toch hele leuke prijzen aardige configuratie`s aan .

Maar dat je een serie nummer krijgt zegt natuurlijk helemaal niks.

Hoe ga je dat checken ? Denk niet dat als jij naar dell belt om te vragen of dat ding " hot " is dat ze dat gaan zeggen .

Ten 2e hoeveel , althans prive gebruikers , kennen hun serie nummer , of in het geval van dell , hun asset tag uit hun hoofd .
Om dat vervolgens aan de politie op te geven als gestolen .

Helemaal al vreemd dat er ergens tussen in een advertentie staat met een heel ander e-mail adres :?

Hmmz hoe meer ik naar de site kijk , hoe meer ik het gevoel krijg dat het een andere versie is van marktplaats of 2dehands.nl
de site adverteerd ook op martplaats.nl en 2ehands.nl

je kunt dell inderdaat gewoon bellen en die helpen je ook gewoon verder

als ik me niet vergis zit de figuur achter lapland in delft en kun je gewoon zelf gaan kijken

ik zou in elk geval zeggen bel hem eens
nummer staat er bij
das het minste wat je kan doen om uit te vinden hoe het zit

en over je nummer wel of niet weten
als je dell klant bent kunnen ze bij dell zelf met de aan koop gegevens achterhalen welk nummer je pc heeft dus het is niet zo dat je dat uit je hooft MOET weten om hem als gestolen op te geven
het is wel handig om hem ergens te hebben

dop

EPC Debian Gnu Linux

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 00:47 schreef dop het volgende:

[..]

je kunt dell inderdaat gewoon bellen en die helpen je ook gewoon verder

en over je nummer wel of niet weten
als je dell klant bent kunnen ze bij dell zelf met de aan koop gegevens achterhalen welk nummer je pc heeft dus het is niet zo dat je dat uit je hooft MOET weten om hem als gestolen op te geven
het is wel handig om hem ergens te hebben

dop
Eh , Dell heeft een nieuwe policy sinds kort , als jij niet glashard kan aantonen dat je de rechtmatige eigenaar ben , aan de hand van origineel ordernr. of asset tag ( bij alleen asset tag MOET je de originele eigenaar weten ) helpen ze je niet meer .
Helaas beroeps matig al te vaak mee gemaakt.

Dus het verhaal van even opvragen werkt niet meer , helaas .

En dat bellen gaat alleen op bij het 1e blok advertentie`s want de rest hebben andere tel.nrs of mail adressen .

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op 2dehands.nl heeft hij volgens mij niet zo'n goede naam (check de reacties maar). Hmmmz, ik keek net, de advertentie stond er niet meer tussen. Maar het scheen (volgens de reacties) om een laptop handelaar te gaan die z'n laptops vanuit de kofferbak van een BMW aanbiedt.

• dop

dop

Op woensdag 15 augustus 2001 00:59 schreef Hunger het volgende:

[..]

Eh , Dell heeft een nieuwe policy sinds kort , als jij niet glashard kan aantonen dat je de rechtmatige eigenaar ben , aan de hand van origineel ordernr. of asset tag ( bij alleen asset tag MOET je de originele eigenaar weten ) helpen ze je niet meer .
Helaas beroeps matig al te vaak mee gemaakt.

Dus het verhaal van even opvragen werkt niet meer , helaas .

En dat bellen gaat alleen op bij het 1e blok advertentie`s want de rest hebben andere tel.nrs of mail adressen .
heb je in de gaten dat wat je nu beweert er op neer komt dat dell niet mee werkt bij het opsporen van gestolen laptops ?

het klopt dat ze geen persoons gegevens doorgeven maar het lukt wel om te laten controleren of hij als gestolen geboekt staat

sprak dop uit ervaring
maar goed als jou ervaring anders is het zij zo

dop

EPC Debian Gnu Linux

Verwijderd

Komt er niet op neer dat ze niet mee zullen werken om een gestolen laptop te willen / kunnen traceren , maar ze zijn niet zo meegaand meer als voorheen .

Voor de topic-starter is dat imo wel redelijk belangrijk omdat zo`n 60% van de "high-end " notebooks gejat is , na laat ik het anders zeggen , er naar ruikt niet helemaal legaal te zijn . maar dat is mijn mening .
:)

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:09
Hmm volgensmij zijn het geen gesloten notebooks,

aangezien het allemaal cpu's van rond de 550mhz zijn

lijkt me meer ex lease laptop's via zijn werk aangezien het domain geregistreed is door Geldersch Beheer BV
Kerkdijk 6
6576 CE OOIJ

Maar aan de andere kant

Site ziet er erg onprof. uit (frontpage 4.0)
Op bijv. marktplaats zet hij geen e-mail neer
vage regels.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Hmmm.. ik vind dit gewoon normale 2ehands prijzen.. als het gejatte laptopjes zouden zijn zou je inderdaad wel p3 1GHz verwachten.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Ik heb ooit mijn laptop bij deze jongen gekocht. Hij woont niet in delft maar in Den Haag (toendertijd, en volgens mij nog steeds)

Hij adverteerde toen ook op ricardo.

Ik heb met hem gemaild en gebeld en toen ben ik langs geweest in Den Haag met een vriend van me.

Heb toen de laptop bekeken en aan gehad enzo,...en hij was helemaal goed. Alleen geen boekjes enzo.

Hij zegt dat ie een koopjes jager is en dat ie alles afzoekt naar laptops enzo. En ik had inderdaad ook het idee dat het wel eens ex-lease-laptops zouden kunnen zijn.

Ik kreeg er zelfs ook nog garantie op, heb nooit wat er mee gehad maar goed.

Op ricardo had ie toendertijd ook niet al te veel goede reacties omdat ie wel eens laptops aan meerdere mensen tegelijk beloofd had ofzo en dan was er dus altijd één die teleurgesteld was.

Anyway, ik vond dat ie niet duur was, en als je het allemaal zelf ff wilt bekijken dan zou ik gewoon contact met hem opnemen en bij hem langs gaan net als ik gedaan heb.

Suc6

• jep
Kwam je in een rookgrot met zuiplappen of zag 't er betrouwbaar uit?:D

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op woensdag 15 augustus 2001 10:32 schreef j3p het volgende:
Kwam je in een rookgrot met zuiplappen of zag 't er betrouwbaar uit?:D
hehe,...het zag er normaal uit,...gewoon een jongen van ergens half twintig ofzo.

Toen we binnen kwamen was ie net op zijn DC + beamer aan het spelen :)

Ik vond het een rustige aardige gozer,....

Gewoon normaal huis aan een grote straat in den haag.

Maar goed ik zou dus gewoon ff contact opnemen en langs gaan. Lijkt me het slimst en wat kost zo'n treinkaartje nou? evenveel als de rembours kosten waarschijnlijk.

• kedocs
  • Laatst online: 27-07-2023
Ik weet wel dat, als je ze belt, ze vaak de helft niet eens hebben, maargoed. Dat was een tijdje terug. Ik weet niet of dat nog zo is.

Maar als je nog goedkope laptops zoekt weet ik nog wel iemand (check mijn profiel maar voor de url ;))

• miel
  • Laatst online: 12:57
kijk maar eens bij de reacties van 2ehands.nl op zijn emailadres...... dingen als: handel uit de achterbak van een bwm en zo.... lijkt mij niet echt betrouwbaar......maar goed....mag iedereen zelf bepalen....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• jep
Op donderdag 16 augustus 2001 11:09 schreef kedocs het volgende:
Ik weet wel dat, als je ze belt, ze vaak de helft niet eens hebben, maargoed. Dat was een tijdje terug. Ik weet niet of dat nog zo is.

Maar als je nog goedkope laptops zoekt weet ik nog wel iemand (check mijn profiel maar voor de url ;))
wowow, ziet er goed uit, is dat van jou? Elst is ook naast de deur.. thanks a lot :)

• kedocs
Hehehe,...dat is inderdaad van mij ja. Hopelijk kun je een keuze maken.

Succes!

• kedocs
Op donderdag 16 augustus 2001 12:17 schreef miel het volgende:
kijk maar eens bij de reacties van 2ehands.nl op zijn emailadres...... dingen als: handel uit de achterbak van een bwm en zo.... lijkt mij niet echt betrouwbaar......maar goed....mag iedereen zelf bepalen....
Je bedoeld laptop.nl neem ik aan of niet??

• jep
Heb je ICQ of MSN? :) Ik wil even voor-pretten :D

• kedocs
je kunt me gewoon mailen op het adres in mijn profiel. Ik ben nog tot 17.00 uur online, anders vanavond weer. (ik heb heer geen icq/msn namelijk)

• kedocs
Op woensdag 15 augustus 2001 05:33 schreef -AuTnoR- het volgende:

<knip>

lijkt me meer ex lease laptop's via zijn werk aangezien het domain geregistreed is door Geldersch Beheer BV
Kerkdijk 6
6576 CE OOIJ

<knip>
Geldersch Beheer BV...Is dat niet gewoon Blixem Internet (de Provider) ?

Eén en hetzelfde volgens mij.

• jep
* jep kedoc's klant :D

Elst is dichtbij, je hebt dell's (dat wil ik), het is goedkoop en ziet er betrouwbaar uit

:7

heb je die 700/256/10 nog? :P

• kedocs
Dell Latitude C600 bedoel je?

Die hebben we helaas niet meer

• kedocs
Wacht nog even. Er komt een 2e update aan rond 16.45uur

• jep
Ik wil iig een dell met 128 meg, groot mogelijke schijf en < 3500 ;)

• kedocs
Ok, update is er. mail me ff want we raken een beetje off-topic hier :)

• kedocs
Dell Latitude C500, fl 2400,-
Dell Latitude CPx, fl. 2800,-

Allebei met 128 Meg en 6 gig.

Voor meer specs kijk maar ff op mij site

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Op donderdag 16 augustus 2001 15:51 schreef kedocs het volgende:

[..]

Geldersch Beheer BV...Is dat niet gewoon Blixem Internet (de Provider) ?

Eén en hetzelfde volgens mij.
klopt

• dop

dop

Op donderdag 16 augustus 2001 16:42 schreef kedocs het volgende:
Dell Latitude C500, fl 2400,-
Dell Latitude CPx, fl. 2800,-

Allebei met 128 Meg en 6 gig.

Voor meer specs kijk maar ff op mij site
ik wil niet lullig doen maar deze prijzen
zijn echt niet goedkoop

kan met gemak 20% lager

meer service en garantie krijg je echt niet als je op deze manier koopt

dop

EPC Debian Gnu Linux

• Bezulba
  • Laatst online: 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

staat tiep foutje op je site ... baught.. moet bought zijn
QWERTY keyboard ? These can be baught from your local dealer for only 50 Euro's

blup

• Bezulba
  • Laatst online: 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op donderdag 16 augustus 2001 18:23 schreef dop het volgende:

[..]

ik wil niet lullig doen maar deze prijzen
zijn echt niet goedkoop

kan met gemak 20% lager

meer service en garantie krijg je echt niet als je op deze manier koopt

dop
tjah hij kan ook als de kerstman doen en ze gratis weggeven! ..... als je ze goedkoper wil moet je maar verder zoeken..

NEXT! :)

blup

Verwijderd

Dop heeft wel een beetje gelijk , de prijzen zijn EX btw .

Dan worden ze nog wel redelijk duur .

Maar daar integen dat is wel de prijs , van de CPx-J , waar ik m`n laptop ook voor weg wil doen ;)

• dop

dop

Op donderdag 16 augustus 2001 19:21 schreef Werkeend het volgende:

[..]

tjah hij kan ook als de kerstman doen en ze gratis weggeven! ..... als je ze goedkoper wil moet je maar verder zoeken..

NEXT! :)
tja ik was het niet die in een topic over tweede hands laptops

mijn laptops ga aanbieden voor hogere prijzen als de concurent

maar goed als je wilt

ik heb een dell latitude pII 366
256mb 10gig 14"tft met een realprot +isdn

als je 2500 piek lapt mag je hem hebben hoor
koop ik wel een andere :P

EPC Debian Gnu Linux

• kedocs
Prijzen zijn wel degelijk inclusief BTW. Als je een factuur c.q. btw-bon wilt komt er inderdaad 19% BTW bij.

Naast de weg: ik ben dus NIET die knakker van laptop.nl Ik ben van Kedocs WebShop. Dus je kunt wel hier lopen posten dat baught 'bought' moet zijn maar daar kan ik dus helemaal niets mee.

Als je mij kan helpen aan de ftp-gegevens van laptop.nl dan wil ik het gerust voor je aanpassen :)

• dop

dop

Op donderdag 16 augustus 2001 21:22 schreef kedocs het volgende:
Prijzen zijn wel degelijk inclusief BTW. Als je een factuur c.q. btw-bon wilt komt er inderdaad 19% BTW bij.

Naast de weg: ik ben dus NIET die knakker van laptop.nl Ik ben van Kedocs WebShop. Dus je kunt wel hier lopen posten dat baught 'bought' moet zijn maar daar kan ik dus helemaal niets mee.

Als je mij kan helpen aan de ftp-gegevens van laptop.nl dan wil ik het gerust voor je aanpassen :)
grappen maker dus exclusief btw (zwart)

zoiets als inclusief btw maar zonder btw bon bestaat namelijk niet

slapen doen we snachts

EPC Debian Gnu Linux

• kedocs
Particulieren zijn geen BTW verschuldigd, dus dan is de prijs exclusief BTW toch? Tis maar hoe je het bekijkt :)

• dop

dop

Op donderdag 16 augustus 2001 21:27 schreef kedocs het volgende:
Particulieren zijn geen BTW verschuldigd, dus dan is de prijs exclusief BTW toch? Tis maar hoe je het bekijkt :)
tja hoe simpel wil je het hebben
zal het bij de belasting dienst zeggen
dat jij het hebt gezecht

:Z

EPC Debian Gnu Linux

Verwijderd

Dop... er zijn mensen die niet het verschil weten tussen een particulier en een bedrijf.

Als je wat als particulier koopt in de winkel dan betaal je gewoon BTW, dus ook op het internet. Een bedrijf betaald ook wel BTW maar krijgt het later terug van de Belastingdienst. Dus in feite betaald een bedrijf geen BTW.

Conclusie: Een particulier betaald WEL BTW. :o :o

• jep
Shut up nou, ik wil een goedkope laptop :D

Verwijderd

Dat wil ik ook wel!!!! :9 :9

• kedocs
j3P - mail me dan ekkes

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hhm dus ls ik het goed begrijp Kedocs, wanneer je een laptop bestelt bij jullie dan koop je in principe van een particulier en niet van een bedrijf, jullie site handelt als intermediair.

Dus dan krijg je in principe een overeenkomst tussen twee particulieren en bij mijn weten betaal je dan geen BTW.

Wanneer ik het helemaal mis moet je het maar zeggen dan ga ik mezelf ff uitlachen. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• dop

dop

Op vrijdag 17 augustus 2001 09:47 schreef flagg het volgende:
Hhm dus ls ik het goed begrijp Kedocs, wanneer je een laptop bestelt bij jullie dan koop je in principe van een particulier en niet van een bedrijf, jullie site handelt als intermediair.

Dus dan krijg je in principe een overeenkomst tussen twee particulieren en bij mijn weten betaal je dan geen BTW.

Wanneer ik het helemaal mis moet je het maar zeggen dan ga ik mezelf ff uitlachen. :)
je begint het te begrijpen

daarom kun je ook nergens contact gegevens of een adres terug vinden op zijn site

dop

EPC Debian Gnu Linux

• jep
Ik denk hooguit dat de prijs van mijn laptop er van omlaag gaat, en niet de kwaliteit van de laptop. Die ik overigens eerst zal testen ;)

• kedocs
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:47 schreef flagg het volgende:

Zo'n rare vraag stel je niet hoor :) Ik krijg die vraag wel vaker. Wij zijn inderdaad intermediar tussen particulieren. Daarnaast kopen wij zelf ook laptops op.

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Okay dan ben blij dat ik niet gek ben.

Dus die roze olifantjes die al de hele dag om mijn hoofd heen zoemen zullen dan ook wel echt bestaan.:D

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• dop

dop

Op vrijdag 17 augustus 2001 10:42 schreef kedocs het volgende:

[..]

Zo'n rare vraag stel je niet hoor :) Ik krijg die vraag wel vaker. Wij zijn inderdaad intermediar tussen particulieren. Daarnaast kopen wij zelf ook laptops op.
waarom zet je dat dan niet op de site ?
en hoe zit dat dan met garantie die je wel op je site zet?
de laptops op je site zijn dus helemaal niet van jou
aangezien je nergens btw vermeld ? :Z

er kloppen toch een aantal zaken niet helemaal

dop zecht mooie praatjes maar geen zuivere koffie

EPC Debian Gnu Linux

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:07
http://www.martkplaats.nl Voor de particulier
http://www.a1markt.nl voor bedrijven die overtollige producten aanbieden..

staan goede prijsknallers tussen.. Wel ff zoeken

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• kedocs
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:20 schreef dop het volgende:

[..]

waarom zet je dat dan niet op de site ?
en hoe zit dat dan met garantie die je wel op je site zet?
de laptops op je site zijn dus helemaal niet van jou
aangezien je nergens btw vermeld ? :Z

er kloppen toch een aantal zaken niet helemaal

dop zecht mooie praatjes maar geen zuivere koffie
Heb je al bij 'veelgestelde vragen' gekeken? Dan krijg je misschien wel wat meer duidelijkheid over het BTW verhaal.
De reden waarom het contact adres van de aanbieder(s) er niet op staat komt omdat deze personen dat domweg niet willen. Als bezoekers van onze website interesse hebben in een laptop dan kunnen zij via ons een afspraak maken (indien wij ze niet op voorraad hebben).

Is de afspraak gemaakt dan krijgt de klant keurig netjes adres, telefoonnummer en routebeschrijving.

Dus ik begrijp niet helemaal waarom dit 'niet zuivere koffie' zou zijn, maargoed.

Wij geven op alle laptops (ja, alle) standaard 30 dagen garantie. Op de meeste Dells zit nog vaak een aantal jaar on site garantie.

Verwijderd

zeg dop, ik liep me toch wel ff af te vragen wat jou probleem eigelijk is met kedocs?
Tja, misschien is het niet allemaal 100% legaal wat hij doet (wich it, let's face it, is), maar het is toch gewoon mooi dat hij het wil doen?
Hij helpt particulieren 'goedkoop' (staat tussen aanhalingstekentjes om hier alvast niet verder over te moeten discussieren) aan een laptop, hij krijgt z'n geld, iedereen tevree, behalve de dienst BTW, maar hey, dat is hun probleem.

Ik weet één ding, moest kedocs dit in belgie doen zou hij er haast een full-time business van kunnen maken, mensen hechten daar zowiezo niet al te veel belang aan overheidsinstanties als BTW e.d. ;)

• dop

dop

Op vrijdag 17 augustus 2001 14:47 schreef SM-DoubleD het volgende:
zeg dop, ik liep me toch wel ff af te vragen wat jou probleem eigelijk is met kedocs?
Tja, misschien is het niet allemaal 100% legaal wat hij doet (wich it, let's face it, is), maar het is toch gewoon mooi dat hij het wil doen?
Hij helpt particulieren 'goedkoop' (staat tussen aanhalingstekentjes om hier alvast niet verder over te moeten discussieren) aan een laptop, hij krijgt z'n geld, iedereen tevree, behalve de dienst BTW, maar hey, dat is hun probleem.

Ik weet één ding, moest kedocs dit in belgie doen zou hij er haast een full-time business van kunnen maken, mensen hechten daar zowiezo niet al te veel belang aan overheidsinstanties als BTW e.d. ;)
het intreseert me totaal niet of hij het wel of niet eerlijk doet

alleen de topic ging over lapland
die zijn stukken goedkoper en doen min of meer het zelfde

je kan dan als een engeltje doen alsof het allemaal netjes is
maar helaas is dat niet zo
dat geeft helemaal niks maar doe het dan ook niet zo overkomen

kortom ik vind het niet zo netjes dat hij zich beter doet voor komen als de concurentie
zonder dat hij dat is op ook maar een enkel punt

dop

EPC Debian Gnu Linux

• dop

dop

Op vrijdag 17 augustus 2001 14:18 schreef kedocs het volgende:

[..]

Is de afspraak gemaakt dan krijgt de klant keurig netjes adres, telefoonnummer en routebeschrijving.

Dus ik begrijp niet helemaal waarom dit 'niet zuivere koffie' zou zijn, maargoed.
voor het gemak ben je maar vergeten dat de regels hier over
zoals in de wetgeving staat vermeld toch een klein beetje anders zijn

je bent namelijk verplicht dit vooraf te vermelden

EPC Debian Gnu Linux

• kedocs
2ehands.nl/rating.cgi gezocht op het emailadres van deze gozer.

QUOTE:

osman: denk maar na! (31-7-2001)

Rick: Deze meneer verkoopt gestolen waar volgens DELL na controle van serienummer bij DELL. (25-7-2001)

Dellwachtwoord: Heb al vaker zaken met Lapman gedaan. Altijd perfecte spullen voor lachwekkende prijzen. Gewoon een NOnonsens gozer, en vooral eerlijk. (23-7-2001)

Scott van Daal: Aan al die mensen die denken voor 1500 gulden een nieuwe en eerlijke en ongebruikte laptop te kunnen kopen, zij moeten niet zo naief zijn en gewoon een laptop in de winkel kopen voor 6x zo duur!!!! Lapman ga zo door!!!!! (22-7-2001)

Alex: Laptop laatst proberen te kopen. Man wilde het alleen maar snel doen in dat autotje en weg was die en ik 1500 lichter en laptop rijker. Serienummer nagecheckt en ja hoor gejat fijn dag 1500 ballen in een keer weg (18-7-2001)

Klaas: Koop hier NIET. Men levert op "bestelling".Geen voorraad dus. (15-7-2001)

sales manager: vekoopt laptops uit de kofferbak van een BMW . je mag ze wel testen in de auto terwijl er een louche individu in je nek hijgt (11-7-2001)

Andres: Na aankoop van (dure) laptop bleek deze als gestolen geregistreerd te staan. Van der Kolk (lapman): niks mee te maken! (10-7-2001)

Jessie: heeft nooit laptops uit advertentie op voorraad. Verspest een site als deze! (8-7-2001)

That's IT!: Ze adverteren met prijzen 'inclusief BTW' maar als je om een bon vraagt wordt je uitgelachen. (24-6-2001)

MHUIZER: Deze 'firma' plaatst advertenties van spullen die al lang geleden verkocht zijn. Toch blijven ze deze artikelen in hun advertenties opnemen. (18-6-2001)

Trek je conclusie maar.

• jep
Lapland was al geen optie meer.

maar dat osman (denk maar na) slaat natuurlijk nergens op.

• kedocs
Blijft altijd 'eng' om via internet iets te kopen. Gisteren nog een nokia 3210 gekocht via marktplaats. 'Is ie helemaal goed'? Ja, hoor'. Krijg ik 'm binnen, blijkt ie een gescheurde printplaat te hebben. Dat soort gein.

Maargoed. Als iemand wantrouwend is t.o.v. een webwinkel of iets dergelijks dan kun je de persoon natuurlijk altijd vragen of ie wat referenties van klanten af wil geven (als de klanten daarin in hebben gestemd).

Ik kan je zo een lijst geven van mensen die via onze site iets gekocht hebben en die je zo kan bellen wat hun ervaringen met ons waren/zijn.

Dan weet je nog niets zul je zeggen, maar het is een manier. Een andere manier is wat J3p gedaan heeft; rondvragen in fora e.d. Je ziet wel weer wat daar uit kan komen.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:57
maar een particulier moet echt wel BTW betalen hoor...vereken je dat niet door met de belastingdienst ben je illegaal bezig als bedrijf zijnde.

Hoe het zit met 2 particulieren (beide kant dus) weet ik eigenlijks niet.

Niet dat het mij wat uitmaakt maar als ze komen controleren kan je behooorlijk moeten betalen das ook zo lullig

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• jep
Een laptop haal je op, je probeert hem, kijkt of alles netjes zit. En dan geef je geld.

Vrij weinig risico.

* jep weet wel waarnaar hij moet kijken..

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Vrij weinig risico? En als dat dingetje dan na een week of drie ineens stopt met functioneren en je garantiebewijs blijkt nutteloos te zijn? Da's voor mij risico genoeg.

• BS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 16:42

BS

Op donderdag 16 augustus 2001 11:09 schreef kedocs het volgende:

Wel leuk is dat McAffee een virus van jouw site binnenhaald >:)

• kedocs
Ja, VBS-dingetje, HapTime ofzo. Is reeds verwijderd. Was op een of ander vage manier in mijb source gekomen.

• jep
Op zaterdag 18 augustus 2001 00:38 schreef Solarsparc het volgende:
Vrij weinig risico? En als dat dingetje dan na een week of drie ineens stopt met functioneren en je garantiebewijs blijkt nutteloos te zijn? Da's voor mij risico genoeg.
Ja, waarschijnlijk verkopen ze laptop's die op 't eerst oog perfect werken maar dan zomaar stoppen |:(

Zo'n klein beetje vertrouwen heb ik dan ook wel weer, je hoeft niet helemaal paranoia te zijn.

• kedocs
Het risisco loop je altijd natuurlijk. Als je zo'n ding nieuw in de winkel koopt kan ie er ook na 2 dagen mee kappen. Maar dan heb je natuurlijk wel 1 tot 3 jaar garantie wou je zeggen? Klopt inderdaad.

Wij geven 30 dagen garantie en op de Dell-modellen minimaal 2 jaar. Vier weken standaard omruilgarantie vindt ik zeer netjes en helemaal met de wetenschap dat het hier gaat om gebruikte modellen.

Maar je kan er natuurlijk ook een op marktplaats.nl o.i.d. kopen (zonder garantie) of netjes in de winkel en dan dieper in de buidel tasten.

• dop

dop

Op zondag 19 augustus 2001 21:01 schreef kedocs het volgende:

Wij geven 30 dagen garantie en op de Dell-modellen minimaal 2 jaar. Vier weken standaard omruilgarantie vindt ik zeer netjes en helemaal met de wetenschap dat het hier gaat om gebruikte modellen.
je geeft geen 2 jaar garantie op dell dat doet dell
en als je zoals je zecht alleen maar als tussen persoon werkt voor particulieren dan lijkt het me ook een sterk verhaal dat je daar voor garatie geeft op een product wat je voor een ander verkoopt en wat dus niet van jou is ?

ik weet het ik ben een zeikert
maar als je nou gewoon eerlijk zij dat je het niet helemaal doet zoals het hoort

dan kon ik dat nog waarderen

EPC Debian Gnu Linux

Verwijderd

'U bent particulier en heeft dan ook de mogelijkheid om onze produkten exclusief 19% BTW te kopen.'
Je snapt er weing van, of niet? :)

Iedereen betaalt BTW, ook particulieren (sterker nog: juist particulieren).

Het werkt zo:

• een particulier betaalt btw over alles wat hij koopt maar hoeft het niet af te dragen over hetgeen hij verkoopt

• een bedrijf betaalt btw over alles wat het koopt, maar kan dit terugkrijgen. Tevens moet het BTW rekenen over hetgeen verkocht wordt, deze BTW wordt afgedragen.

Oftwel particulieren zijn juist de enigen welke BTW _wel_ betalen.

Als bedrijf in een btw-plichtige sector is het illegaal om iets te verkopen en de BTW ervan niet af te dragen...

'zwart' is het niet, immers zwart is het niet afdragen van inkomstenbelasting.

• kedocs
Op zondag 19 augustus 2001 22:22 schreef dop het volgende:

[..]

je geeft geen 2 jaar garantie op dell dat doet dell
en als je zoals je zecht alleen maar als tussen persoon werkt voor particulieren dan lijkt het me ook een sterk verhaal dat je daar voor garatie geeft op een product wat je voor een ander verkoopt en wat dus niet van jou is ?

ik weet het ik ben een zeikert
maar als je nou gewoon eerlijk zij dat je het niet helemaal doet zoals het hoort

dan kon ik dat nog waarderen
Zucht,...'Niet helemaal doet zoals het hoort'??? Waar baseer je dat op?!

Wij treden ook als tussenpersoon op maar het merendeel bieden wij zelf aan. En ja, op alle laptops geven wij standaard 30 dagen omruilgarantie en het maakt niet uit of de particulier 'm aanbied of wijzelf. Jij noemt het 'oneerlijk' en wij noemen dat service, maargoed.

Ik ben het wel eens met Hezik over het feit dat het BTW -verhaal onduidelijk uitgelegd wordt op onze site. Ik zal dat dan ook even aanpassen.

Thnx.

• dop

dop

ok zal hem heel kort en duidelijk maken

je prijzen overzicht is eclusief btw
echter dit vermeld je er niet achter

dat mag dus niet

zoals het op je site staat
U bent particulier en de prijzen in het overzicht zijn dan ook voor ú van toepassing.

Mocht u als particulier uw laptop/beamer willen aanschaffen op naam van uw baas (bijvoorbeeld middels een pc-privé project) dan kan dat uiteraard ook. In dat geval kunnen wij een factuur c.q. BTW-bon meeleveren. Houdt u er dan wel rekening mee dat de prijzen in het overzicht exclusief 19% BTW zijn.
dat is dus volgens de nederlandse wet niet toegestaan

duidelijk genoeg zo ?

EPC Debian Gnu Linux

• kedocs
Voorbeeld: Jij zet een laptop bij ons in consignatie voor, let's say, 2500,-. Kedocs zet er 5% overheen. Verkoopprijs 2625,- Hij wordt gekocht door een particulier. kosten: 2625,-

Kedocs hoeft dus alleen maar die 5%, ofwel 125,- op te nemen als zijnde omzet.

Wil iemand een btw-bon dan moet het volledige bedrag bij ons in de boeken. Het is helemaal niet illegaal om te bemiddelen tussen particulieren, zolang je je eigen marge c.q. omzet maar opgeeft aan de belasting.

En het is nogal een verschil tussen het opgeven van een omzet van 125,- of 2625,- snappie? Ook ben je bij wet niet verplicht om in een overzicht als de onze op te geven dat de prijzen exclusief zijn. Het staat vermeldt in de FAQ, hetgeen voldoende is.

• dop

dop

kedocs

je houd er zo je eigen regeltjes op na

zou zeggen ga eens naar de KvK of een adviseur die kan je een beetje voorlichten over je rechten en plichten

of je weet het niet of je wil het gewoon niet weten

dop

EPC Debian Gnu Linux

Verwijderd

Je redenatie klopt niet kedocs, alhoewel e.e.a. mij nu wel duidelijk begint te worden.

Wat hij zegt klopt overigens wel, op die manier hoeft hij geen BTW te bereken aangezien hij niet de verkopende partij is, hij bemiddeld alleen maar. Hij brengt dus slechts bemiddelingskosten in rekening. Dit gedeelte klopt wel, alhoewel ik niet genoeg op de hoogte ben om zeker te weten dat je over de kosten van de dienst (bemiddeling) geen BTW in rekening moet brengen.

Dat er ergens een fout in de redenatie zit is duidelijk (dat kun je op je klompen aanvoelen, als je een BTW bon wil wordt het ineens een stuk duurder ?!). Waar die fout zit imho ook. Stel een bedrijf koopt die laptop van kedocs, in feite koopt kedocs dan de laptop van de verkopende particulier (en kan over die aankoop 19.5% BTW terugkrijgen) en verkoopt 'm dan aan het bedrijf met nog eens 19.5% BTW er bij op. Oftewel je pakt ineens een marge van 19.5% extra.

Of je dit ook doet weet ik niet, maar het klopt iig niet.

• kedocs
Als je besluit hem rechtstreeks te kopen bij de particulier dan heb je niets te maken met BTW. Doe je het via ons dan betaal je BTW, want wij zijn BTW-plichtig. Moeilijk he?

En als je die 19% BTW als marge c.q. winst ziet dan snap jij het blijkbaar niet.

Verwijderd

Geen idee...maar soms ben je nog goedkoper en beter af bij particulieren op sites als marktplaats.nl, marknet.nl
Maarre voor mijn geen laptop...dat bekrompen werken is niets voormij. Ik voorspel dat in de toekomst branches nog worden aangepakt die hiervan dagelijks gebruik maken. Denk aan accountants,vertegenwoordigers...... en studenten! Denk maar eens aan dat verhaal van die studenten die RSI kregen door dat ze van hun hogeschool in gronigen geloof ik een laptop kregen en daardoor dit opliepen.. Nee er gaat niets boven een goed toetsenbord en een monitor op ooghoogte dat kan ik je verzekeren!

Sterkte! >:)

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Hmmm, ik kan die site niet openen, m'n computer crasht gewoon keihard. Vreemd...

Verwijderd

Als je besluit hem rechtstreeks te kopen bij de particulier dan heb je niets te maken met BTW. Doe je het via ons dan betaal je BTW, want wij zijn BTW-plichtig. Moeilijk he?

En als je die 19% BTW als marge c.q. winst ziet dan snap jij het blijkbaar niet.
_jij_ bent hier diegene die het blijkbaar niet snapt. Ok, een voorbeeld.. ik koop een laptop van je met BTW-bon. Dan (kan) het als volgt gaan:

1) Jij koopt de laptop in van de particulier voor Fl. 2500. Over deze inkoop kun je 19.5% BTW terugvangen, oftewel effectief kost je de laptop 2100,-
2) Jij verkoopt de laptop aan mij en berekent de BTW over 2500,-, oftewel je verkoopt 'm voor iets van 2900 gulden. Hiervan draag je ca. 400 gulden af aan de belasting.

Oftewel je hebt een laptop ingekocht voor 2100,- en verkocht voor 2500,-. Dus een extra marge van Fl. 400

Denk alstjeblieft even na voordat je verder gaat met deze discussie.. _NERGENS_ is het zo dat een product met BTW bon ineens de BTW duurder wordt, waarom zou dat zo zijn denk je?

• kedocs
Op dinsdag 21 augustus 2001 09:24 schreef hezik het volgende:

[..]

Denk alstjeblieft even na voordat je verder gaat met deze discussie.. _NERGENS_ is het zo dat een product met BTW bon ineens de BTW duurder wordt, waarom zou dat zo zijn denk je?
Pardon? Maar ja,...leest u mee??!!

Jouw eerste stelling: Onzin! Als ik van een particulier iets koop (zonder BTW bon dus) dan krijg ik toch geen 19% terug dude! Tjemig!

Stelling 2: Als ik een laptop met BTW-bon verkoop dan moet ik BTW _afdragen_ en niet ontvangen zoals jij stelt.

Zucht...

Verwijderd

Beste mensen,

even voor alle duidelijkheid over WWW.LAPLAND.NL !!!

- Ik doe geen zaken vanuit een achterbak (ik heb al helemaal geen BMW :'( ) gewoon bij mij thuis !

- Alle machines verkeren in perfecte staat

- Je mag uitgebreid testen voordat je koopt.

- Alle negatieve reacties op 2ehands.nl zijn van concurrenten die op dezelfde site hun advertenties plaatsen tegen veeel hogere prijs.

- alle prijzen op www.lapland.nl komt geen BTW bij want ik ben partikulier en dus niet BTW plichtig.

Ik word op veel sites geweerd omdat ik de prijzen flink naar beneden druk. Er zijn wel meer mensen die goedkoop adverteren maar dan gaat het vaak om maar 1 of 2 laptops.

Veel concurrenten klagen ook steen en been bij webmasters van advertentie sites. Ook is het zo dat enkele webmasters zelf ook in laptops handelen en een concurrent als mij niet kunnen gebruiken.

Twijvel ??? Eerst zelf uitproberen dan een mening hebben.

succes

Verwijderd

Trouwens, met vragen mag je mij altijd mailen.

-Zowel domme als slimme vragen worden beantwoord.

Kijk wel eerst even op www.lapland.nl of je vraag daar al beantwoord wordt.

PS. IK BEN GEWOON ECHT DE GOEDKOOPSTE. En zoals anderen al reeds hebben gezegd: 'Je mag bij mij alles testen tot je een ons weegt.'. Alles is in perfecte staat.

Verwijderd

Vertrouwen is goed, Controle is beter !

• miel
tuurlijk...........zal allemaal best dat iedereen het je misgunt............ maar ik krijg gewoon de kriebels bij zulke prijzen...heel simpel...... en met mij meer mensen denk ik..... en als er dan ook verhalen zijn over dell serie nummers die gestolen zijn...tja...... maar goed...gun iedereen zijn handel....geef alleen mijn mening....

• jep
Op dinsdag 21 augustus 2001 15:12 schreef Da_Lapman het volgende:
Trouwens, met vragen mag je mij altijd mailen.

-Zowel domme als slimme vragen worden beantwoord.
Ik mailde, hoorde niets.. en krijg nu spam op mn email van je :?

Verwijderd

Beste Miel,

Voor het geval je iets mocht willen kopen van mij dan verdubel ik speciaal voor jou de prijs in de hoop dat daarmee ook jou vertrouwen verdubbelt.

Zeg toch effe eerlijk wat is dat voor een argument.

Verwijderd

Beste j3p,

Ik beantwoord altijd al mijn mail. Hier moet dus iets mis gegaan zijn.

Mocht je alsnog interesse hebben mail me dan, en dan zorg ik dat alles goed komt.

excuus

Verwijderd

Oh ja, voor dat ik het vergeet.

Gestolen serienummer ?? Vergeet het maar, alle machines zijn bij de leverancier gecontroleerd.

• miel
ok dan zal ik het wel mis hebben..........prima...durf ik zo toe te geven.... maar je moet wel met me eens zijn dat goedkope laptops niet vaak aan worden geboden........
maar goed nogmaals...misgun je niks!!!

Verwijderd

1 van de geheimen om zo laag geprijzen.

Houd je site goedkoop en simpel !

ps. Wat vinden jullie van het muziekje ?? Ik heb zowel veel positieve als negatieve reacties.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:24
Muziekje: niet doen.

Geeft geen meerwaarde aan de site en het feit dat het zo eentonig is irriteert mensen vrij snel. Als mensen muziek willen onder het zoeken naar een laptop zetten ze wel een radio aan.

En het "orientaal" gekleurde muziekje benadrukt het Beverwijkgehalte alleen nog maar meer.

Ow, als je nog een goede site nodig hebt, ik maak hele goedkope goeduitziende sites ;)

• Mujo
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

*LOL*

Ik kreeg inderdaad ook meteen het gevoel alsof er
twee van die Amsterdamse import-Azteekjes van die
cd's stonden te verkopen (ga maar es kijken bij het CS
als je niet weet wat ik bedoel :)).

Verder zou echte kwaliteit/prijs zichzelf al moeten hebben
bewezen. Serienummers/bmw's/garantie/incl.btw/excl.btw/
etc. etc.
Waar rook is, is vuur blijkt maar weer eens.

Hoop gezeur en verweer hiero.

P.s. Wel BTW berekenen als je die site voor hem gaat maken
he? :)

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

Muziekje is de tune van de film "Scar Face".

Verwijderd

OK, probleem opgelost.

muziekje wordt niet meer "ge-loopt".

Verwijderd

Nog los van de wat wazige BTW praktijken - wat is de historie van deze laptops? Refurbished van fabrikant?

Verwijderd

over welke btw praktijken heb je het?

Het is toch duidelijk ? Ik ben partikulier, dus NIET btw plichtig (koop overeenkomst tussen 2 partikulieren)

Vreemd dat alleen in Nederland de mensen zo een warm hart toe dragen aan de fiscus. Klanten uit onze buurlanden zeuren hier nu nooit over. Voor hun geldt: "Als ik maar goed spul heb voor weinig geld". Daar kunnen wij Hollanders nog veel van leren.

Herkomst is verschillend, maar meestal...

-van andere internet aanbieders
-failliesementen
-niet digitale advertentie media

Verwijderd

ff een vraag je over laptops ;)

er gaat bij mij in de buurt een winkel faillit ( :9~ )

ze vragen voor een Toshiba 210 CT (p133mhz) met alleen een floppydrive fl 249 is dat een beetje een redelijke prijs ?

met tas+cd-rom vragen ze fl 499 is dat een "redelijke" prijs ? :)

oh ja ze hebben er een paar honderd dus ik zou er best 1 kunnen "bemachtigen"

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 18:07 schreef BAZZA het volgende:
ff een vraag je over laptops ;)

er gaat bij mij in de buurt een winkel faillit ( :9~ )

ze vragen voor een Toshiba 210 CT (p133mhz) met alleen een floppydrive fl 249 is dat een beetje een redelijke prijs ?

met tas+cd-rom vragen ze fl 499 is dat een "redelijke" prijs ? :)

oh ja ze hebben er een paar honderd dus ik zou er best 1 kunnen "bemachtigen"
Als ze toch failliet gaan en een paar honderd hebben , probeer eens af te dingen. >:)

Verwijderd

Op dinsdag 21 augustus 2001 18:58 schreef conan the librarian het volgende:

[..]

Als ze toch failliet gaan en een paar honderd hebben , probeer eens af te dingen. >:)
Kan het natuurlijk altijd proberen...

Wat zou een redelijke prijs voor zo'n ding zijn ?

• jep
250 is goedkoop, maar bied 1 gulden, dan kom je op 125 uit :D

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 22:13
Op dinsdag 21 augustus 2001 20:59 schreef j3p het volgende:
250 is goedkoop, maar bied 1 gulden, dan kom je op 125 uit :D
Volgens mij gaan ze je dan niet helemaal serieus nemen :+

Maar 125 is misschien wel een mooi bedrag ;)

edit:

Volgens j3p's theorie kom je dan dus op 187 gulden terecht

Verwijderd

ik denk niet dat ik veel kan afdingen het is een winkel met een paar honderd laptops die eruit gaan...

misschien als ik de laatste dag het probeer :)
Pagina: 1 2 Laatste