Mijn vraag
Ik heb een nieuwe pc en heb daarop de laatste versie van PopOS geinstalleerd (20.04 LTS) maar de resolutie kan ik niet veranderen (staat op 1024 x 768).
Relevante software en hardware die ik gebruik
PopOS 20.04 LTS
AMD RX6800
AMD Ryzen 5 5600X
32GB RAM
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Deze driver van de officiele AMD site heb ik proberen te installeren:
Maar die geeft een foutmelding:
amdgpu-dkms is not configured yet
Dat blijkt iets met kernel te maken(popos heeft kernel 5.6 en drivers ondersteunen die niet
) en heb online gevonden dat ze aanraden om naar mainline kernel te switchen maar dat is een developer/debugging versie en dat gaat me wss conflicten geven met andere software (Docker enzo).
- Heb ook gewoon Ubuntu 20.04 LTS geprobeerd maar die geeft dezelfde foutmelding als bij PopOS.
- Manjaro geprobeerd en die werkt wel out of the box maar na een update boot hij niet meer (blijft vastzitten op boot logo)
Ik heb een nieuwe pc en heb daarop de laatste versie van PopOS geinstalleerd (20.04 LTS) maar de resolutie kan ik niet veranderen (staat op 1024 x 768).
Relevante software en hardware die ik gebruik
PopOS 20.04 LTS
AMD RX6800
AMD Ryzen 5 5600X
32GB RAM
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Deze driver van de officiele AMD site heb ik proberen te installeren:
Maar die geeft een foutmelding:
amdgpu-dkms is not configured yet
Dat blijkt iets met kernel te maken(popos heeft kernel 5.6 en drivers ondersteunen die niet

- Heb ook gewoon Ubuntu 20.04 LTS geprobeerd maar die geeft dezelfde foutmelding als bij PopOS.
- Manjaro geprobeerd en die werkt wel out of the box maar na een update boot hij niet meer (blijft vastzitten op boot logo)
[Voor 3% gewijzigd door silent785 op 20-02-2021 19:22]