Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed3008
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-01-2023
Mijn vraag
Ik heb een 2e hands onkyo tx sr 607 aangeschaft om mijn Muse mtb 1150 dab muziekcenter meer boxen te geven.
De Muse heeft alleen een line out met rode en witte tulp stekker, als ik die op mijn yamaha ax 470 aansluit op de aux aansluit werkt dit prima, maar de onkyo heeft tig in en uitgangen maar geen aux?!
Op aanraden van iemand heb ik zo n adapter van tulp naar hdmi gekocht maar nu gebeurd er nog niks wat doe ik fout of hoe stel ik de hdmi in of is er andere optie ben redelijke digibeet dus graag begrijpelijke uitleg 😀 _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:56
Gewoon aansluiten op één van je analoge ingangen: CD, Tape, Game, etc. In je instellingen kan je ingangen toekennen aan je bronnen. Dus bijv. bij CD kan je kiezen uit digitaal (coax/optical) of analoog.

"AUX" staat voor auxiliary, een universele ingang. Die heb je inderdaad niet, maar je kan elke ingang gebruiken. Bij de broninstellingen dus kiezen voor analoog et voilá!

[ Voor 30% gewijzigd door Cass Casey op 20-02-2021 19:10 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed3008
OK dan moet ik iets zien in te stellen bij instellingen naar analoog kreeg er namelijk geen geluid uit.
Waar kan ik die instellingen vinden heb 'm niet op tv aangesloten dus moet op onkyo display zelf ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:25
Check de handleiding zou ik zeggen. Dit is redelijk basic. Voor het instellen zou ik gewoon even een scherm koppel, het kan via de display maar het werkt zo veel niet makkelijker. De stelling dat Onkyo geen ingang genaamd AUX In heeft is ook niet correct overigens, check de voorzijde.

[ Voor 73% gewijzigd door FeaR op 21-02-2021 13:49 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed3008
Ik ga kijken maar gebruiksaanwijzing vind ik erg lastig voor redelijke leek.
Zal laptop erop aansluiten mss handig thx voor tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Pagina 39-41.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Ed3008 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 06:41:
Zal laptop erop aansluiten mss handig thx voor tip
Een laptop met video ingang? Ze zijn er wel maar redelijk zeldzaam, laptops hebben veelal uitgangen. Ik doelde eerder op een TV of PC monitor.

Edit:
Als een ingang toewijzen al (te) lastig is vraag ik me wel af hoe het met de rest van de settings van Onkyo gesteld staat. Receivers zijn geen plug and play, alles behalve.

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 21-02-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed3008
Fijn al dat goed bedoelde commentaar maar kan iemand mij gewoon stap voor stap uitleggen hoe ik de instellingen moet zetten als ik 'm bijv op cd aansluit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Het staat letterlijk in de handleiding. @Cass Casey heeft zelfs de pagina's opgegeven welke beschrijven wat er gedaan dient te worden. Ik zie dan ook geen meerwaarde in hier nogmaals herhalen welke stappen uit te voeren als het stapsgewijs in de handleiding staat. Op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet en daar valt dit topic nu niet onder. De handleiding lezen is de eerste stap die de gebruiker zelf dient te doen.

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 21-02-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Bij de input instellingen voor CD kiezen voor “—-“ en niet voor coax of opt1. Dan kiest ie voor analoge input. En anders vooraan aansluiten en bron AUX kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed3008
FeaR schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:52:
Het staat letterlijk in de handleiding. @Cass Casey heeft zelfs de pagina's opgegeven welke beschrijven wat er gedaan dient te worden. Ik zie dan ook geen meerwaarde in hier nogmaals herhalen welke stappen uit te voeren als het stapsgewijs in de handleiding staat. Op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet en daar valt dit topic nu niet onder. De handleiding lezen is de eerste stap die de gebruiker zelf dient te doen.
Zoals ik al aan heb gegeven ik kom er niet uit mbv handleiding anders vroeg ik er niet om de genoemde pagina beginnen met microfoon die ik niet heb en een beeldscherm die ik niet dus wat is er dat het maakt dat ik voor dom wordt beschouwd en maar moet lezen dat moet u mss zelf want ik geef dus aan dat ik er daarmee niet uitkom
Ik dacht dat je hier geholpen werd maar schijnbaar is dat lastig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
Ik heb je drie keer gezegd wat je moet doen. Laatste keer in detail. Als je het dan niet snapt, dan is GoT niet jouw forum. Een beetje eigen inzet en enige ervaring met apparaten met stekkers eraan is wel nodig. Maar vooral eigen inzet mist hier. En dat het je niet lukt, ligt niet aan ons.

Heb vorige week nog een vrouw van 76 kunnen bijbrengen hoe ze Google Meet moest gebruiken. Dat is ingewikkelder dan dit.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed3008
Aan de voorkant zitten alleen maar 4 videoingangen dat is dus geen optie, en er is nergens een optie om aux te selecteren, en als ik cd selecteer en - - - kies gebeurd er echt niks....geen geluid > dus vreemd dat je aangeeft dat je oplossing bied maar dat is niet zo.
En wrm doet mijn yamaha receiver wel wat ie hoort te doen gewoon een ingang met het woordje aux erbij en een selectie knop waar je aux kan selecteren wrm of nee...wat kan reden zijn dat ik de Onkyo nergens kan vinden als ik 'm aansluit mss kan ik daar dan een antwoord op krijgen. Want alles wat ik via een los beeldscherm kan zien kan ik toch ook op Onkyo zelf of gaat dat me verder helpen als ik een beeldscherm regel?!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Ed3008 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:25:
[...]
Zoals ik al aan heb gegeven ik kom er niet uit mbv handleiding anders vroeg ik er niet om de genoemde pagina beginnen
En zoals ik al aan heb gegeven voegt het niets toe om hier te gaan zeggen dat je bijvoorbeeld (!) "pijltje naar links" moet doen als dat ook gewoon in de handleiding staat. Ik kan het niet makkelijker uitleggen.
..met microfoon die ik niet heb..
Een microfoon heb ik nooit aangehaald, die is ook niet nodig voor het instellen van ingangen. Als je de microfoon niet hebt dan wordt het de gehele receiver handmatig instellen qua speaker configuratie (al is de microfoon een hulpmiddel en moet daarna ook nog getweaked worden maar dat terzijde). Zoals eerder gezegd maak ik me grote zorgen voor dat instellen als een input assign al niet lukt.
...dom wordt beschouwd...
Het woord "dom" heb ik nooit in mijn mond genomen. Je maakt het jezelf vooral zeer lastig. Geef ik zo nog wat voorbeelden van maar de aanname dat er bijvoorbeeld geen AUX In is op de Onkyo is er al één. Je maakt het lastiger dan het is door zelf invulling te geven.
Ik dacht dat je hier geholpen werd maar schijnbaar is dat lastig.
Zie verderop voor mijn antwoord daarop. Al ga ik wel mee met wat hierboven is gezegd, op GoT verwachten we bepaald initiatief en gaan we niets voor lopen kauwen. Waarbij, wederom, de handleiding redelijk duidelijk is.
Ed3008 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:33:
Aan de voorkant zitten alleen maar 4 videoingangen dat is dus geen optie,...
Hier nog een voorbeeld waarom je het jezelf lastig maakt. Je trekt conclusies die niet waar zijn, dat werkt alleen verwarrend. Als ik afbeeldingen van TX-SR607 er bij pak dan zie ik van links naar rechts:
  • Een 6,3 mm jack hoofdtelefoon uitgang. Uitgang dus geen ingang maar zeker geen video.
  • Daarnaast zit HDMI wat beeld en geluid is.
  • Daarnaast hebben we "AUX INPUT". Deze bestaat uit een 3,5m jack welke alleen audio is. Daarnaast een composiet ingang welke inderdaad video is maar daarnaast zitten weer twee RCA met daarboven duidelijk "L-AUDIO-R"
Als je daar alleen video ingangen in ziet dan heb ik mijn punt gemaakt: je ziet dingen die er niet zijn wat alleen verwarrend werkt voor jezelf.
... en er is nergens een optie om aux te selecteren, en als ik cd selecteer en - - - kies gebeurd er echt niks....geen geluid > dus vreemd dat je aangeeft dat je oplossing bied maar dat is niet zo.
Je hebt een tweedehands receiver gekocht. Zoals gezegd is een receiver geen plug and play (meer). Geen idee ook om welke Yamaha het gaat. Als die niets kent van instellingen of het is een stereoversterker valt er niet veel in te stellen. Eerste stap is de gehele receiver te resetten (wederom, handleiding) en alles vanaf nul in voeren en in te stellen. De kans dat je exact dezelfde speakers en ruimte (akoestiek) hebt als de vorige eigenaar is nihil. Grote kans dat je met een reset wel de ingangen meer correct gekoppeld hebt dan nu het geval is. Dus meer richting dat de naam op de receiver overeen komt met de ingangen er onder. Maar let op, je moet meer instellen dan alleen ingangen. Ook de speaker configuratie moet in de basis in worden gesteld en het liefst dan nog verder afgesteld qua niveaus en crossovers.
En wrm doet mijn yamaha receiver wel wat ie hoort te doen gewoon een ingang met het woordje aux erbij en een selectie knop waar je aux kan selecteren wrm of nee...wat kan reden zijn dat ik de Onkyo nergens kan vinden als ik 'm aansluit mss kan ik daar dan een antwoord op krijgen.
Zie hierboven. De Onkyo is tweedehands dus grote kans dat de vorige eigenaar inputs heeft lopen wisselen (of disablen) waardoor de defaults niet meer werken. Mogelijk is een simpele versterker met minder opties een betere aanschaf. Waarbij ik er wel van uit ga dat de gehele receiver het doet. Het is nu te laat maar je hebt niet de beste receiver gekocht. Onkyo had in deze serie last van issues met het HDMI board. Mogelijk dat daarom de gekochte converter het niet doet. Voor analoog gebruik is een defect board geen probleem maar mogelijk dat er iets niet werkt of uit gaat vallen.
Want alles wat ik via een los beeldscherm kan zien kan ik toch ook op Onkyo zelf of gaat dat me verder helpen als ik een beeldscherm regel?!
Een scherm (TV of PC monitor met HDMI IN) gaat helpen omdat een monitor veel meer weer kan geven dan de, slechts één regel, display op de Onkyo. De OSD laat het gehele menu zien wat een stuk beter navigeert en opties laat maken dan lopen prutsen op de display van de receiver zelf. Zie ook de handleiding voor screenshots van het menu/OSD van de Onkyo om een beeld te vormen. Dat is mijns inziens een grote meerwaarde. Het is ook alleen even instellen via die weg en dan kan het scherm weer weg. Mijn receiver op de slaapkamer staat ook al jaren zonder scherm er aan maar die heb ik ook even ingesteld aan een PC monitor.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 21-02-2021 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed3008
Dank voor je uitleg ik heb geen 607 maar 604 (denk typefout die me daarna niet meer is opgevallen)dus voorzijde is anders vandaar verwarring excuses.
Ik ga kijken hoe ik m kan resetten en een beeldscherm zien te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
Als ik de afbeeldingen op internet zie van de 604 heeft ie ook gewoon analoge audio ingangen aan voor- en achterzijde. Verschilt daarin niet van de 607. Ik heb zelf overigens de 605 gehad en weet daarom dat het echt niet moeilijk is om het in te stellen. Ook niet zonder externe monitor. Ga gewoon dat menu in en stel in wat ik eerder zei. Als dat niet werkt is je receiver kapot of heb je het toch echt verkeerd gedaan.

Begin anders eens door hem aan de voorkant aan te sluiten. Dat kan niet verkeerd gaan, want aan die bron kan je geen digitale ingang toewijzen (dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
@Ed3008 , gelukt allemaal?

Pagina: 1