Toon posts:

Amplifi HD Meshnetwerk icm Airport Extreme

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03 07:39
Situatie :
Ziggo Moden in Bridge modus
AirPort Extreme als router

WLAN van Ziggo modem naar AirPort Extreme

LAN1 van de Airport Extreme naar Amplifi 1
LAN2 van de Airport Extreme naar Amplifi2
LAN3 van de Airport Extreme naar Amplifi3

Zoals het er nu naar uitziet heeft de eerst ingestelde Amplifi (Amplifi1) de routerfunctie overgenomen van de Airport Extreme.
Reden dat ik dit vermoed is omdat ik de Airport had ingesteld op uitgifte van IP adressen in de range van 10.0.1.0 naar 10.0.1.99. Nou hebben alle devices een intern IP adres in de 192.168 range.....

Ook maken de andere twee Amplifi's een draadloze verbinding met de 1ste in plaats van dat deze via de kabel verbonden zijn. (icoontje op het display van de Amplifi is ook grijs en niet wit, als teken dat er iets aangesloten is.)

Ik was in de veronderstelling dat alle 3 de Amplifi's via een "backbone" (nml de AirPort Extreme) aangestuurd zouden worden.
Waarschijnlijk (nou niet waarschijnlijk, ik weet het wel zeker) doe ik iets in de configuratie niet juist.

Hoe pak ik dit nu precies aan ?
Ik vermoed dat ik iets in de instellingen van de eerste moet aanpassen, maar wat precies.

Alle hulp is welkom.

[Voor 3% gewijzigd door Eric H op 20-02-2021 17:06]

Eric, Signing off !!

Beste antwoord (via Eric H op 21-02-2021 08:55)

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Alle amplifis op de wan interface aansluiten vanuit je airport. De eerste amplifi op bridge zetten onder tabje internet. De overige 2 op ethernet backhaul.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Alle amplifis op de wan interface aansluiten vanuit je airport. De eerste amplifi op bridge zetten onder tabje internet. De overige 2 op ethernet backhaul.

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03 07:39
En zo ‘simpel’ is het dus inderdaad.....

Ik zat even in een gedachte-loop waarbij ik bijna begon te denken dat door de herstart mijn Ziggo modem niet meer in bridge-mode stond.

Maar dit ‘does the trick’

Eric, Signing off !!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee