Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

VPN en gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wonktnodi
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 31-05 23:02
Beste forumleden,

Op mijn pc gebruik ik sinds kort een VPN voor tijdens het spelen van Warzone (expressvpn).
Zoals jullie wellicht weten wordt dit vaak gebruikt om met bijv Egypte te connecten.

Als ik dit doe (ook buiten piektijden) krijg ik extreem veel lag. Dit terwijl mijn fps normaal blijft, de ping goed is en de packet loss 0 blijft.
Ik heb geprobeerd in de VPn het protocol aan te passen, maar dit heeft helaas geen effect.

Mijn medespelers hebben geen last van de lag. Als iemand anders host heeft diegene vaak ook geen last van lag. Het probleem zit daarom m.i. niet in de servers, maar ligt bij mij / mijn pc.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Thanks voor de hulp alvast!

Alle reacties

• Wonktnodi
Ben er achter dat of ik nu naar Amsterdam connect of een ver land, ik blijf veel lag houden..

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:16
Dat ligt echt wel aan het feit dat je via een VPN server connect, die introduceert per definitie extra lag, maar hoeveel is afhankelijk van de kwaliteit van je VPN provider.

Een paar paar dingen heb je zelf in de hand.
1. Kiest een VPN server zo dicht mogelijk bij de game server.
2. Kies een efficient protocol.
3. gebruik UDP in plaats van TCP voor je VPN connectie.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• EricNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-06 11:23
Misschien mis ik de essentie, maar waarom in godsnaam VPN gebruiken voor gamen? Of praten we hier soms over gehackte versie's o.i.d.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-06 20:06
EricNL schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:05:
Misschien mis ik de essentie, maar waarom in godsnaam VPN gebruiken voor gamen? Of praten we hier soms over gehackte versie's o.i.d.
Wonktnodi zegt:
Zoals jullie wellicht weten wordt dit vaak gebruikt om met bijv Egypte te connecten.
dus hij gebruikt VPN om in bepaalde regionen te spelen.

Heb je al zonder VPN gespeeld om uit te sluiten dat het iets anders is @Wonktnodi?

The devil is in the details.

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 09:58

g0tanks

Moderator CSA
EricNL schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:05:
In het Midden-Oosten zijn er relatief weinig Warzone spelers. Als je daar in een lobby komt is de kans veel groter dat je makkelijkere vijanden tegenkomt dan in Europa. Het is dus een manier om multiplayer voor jezelf makkelijker te maken. Tja.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Wonktnodi
Hahn schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:07:
[...]

Wonktnodi zegt:

[...]

dus hij gebruikt VPN om in bepaalde regionen te spelen.

Heb je al zonder VPN gespeeld om uit te sluiten dat het iets anders is @Wonktnodi?
zonder VPN heb ik geen issues. Als ik mensen join die VPN aanhebben heb ik geen issues. Doe ik VPN aan, dichtbij of ver weg, heb ik direct issues.

• Wonktnodi
Ben(V) schreef op zondag 21 februari 2021 @ 13:27:
Dat ligt echt wel aan het feit dat je via een VPN server connect, die introduceert per definitie extra lag, maar hoeveel is afhankelijk van de kwaliteit van je VPN provider.

Een paar paar dingen heb je zelf in de hand.
1. Kiest een VPN server zo dicht mogelijk bij de game server.
2. Kies een efficient protocol.
3. gebruik UDP in plaats van TCP voor je VPN connectie.
Thanks voor je tips.
Ik heb nr 1 ook geprobeerd, helaas geen resultaat.
Ik heb verder alle protocollen geprobeerd die ik in de Expressvpn app kan kiezen.
Nummer 3 is hetzelfde als nr 2 dan, of mis ik iets?

• Wonktnodi
Ik heb overigens KPN met een experiabox V9, zou daar een instelling verkeerd kunnen staan?

• Wonktnodi
g0tanks schreef op zondag 21 februari 2021 @ 15:11:
[...]

In het Midden-Oosten zijn er relatief weinig Warzone spelers. Als je daar in een lobby komt is de kans veel groter dat je makkelijkere vijanden tegenkomt dan in Europa. Het is dus een manier om multiplayer voor jezelf makkelijker te maken. Tja.
Dit klopt overigens. Ik speel soms met mensen die heel slecht zijn, maar kom dus helaas toch in de hoge lobbies. Hierdoor kan ik eigenlijk niet meer met mijn vrienden een leuk potje spelen. Dan is VPN een uitkomst.

• Ben(V)
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:16
Nee nr 2 is bijvoorbeeld ipsec in plaats van openvpn gebruiken, maar ik vrees dat je er zelf weinig aan kunt doen behalve een andere vpn provider proberen.
De meeste hebben wel free trials.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Wonktnodi
Ik kom er zojuist achter dat mijn CPU zonder VPN al bijna op 100% draait. Ben bang dat hij de VPn er niet bij kan hebben.

• Lennyz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-06 14:34
Wonktnodi schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:33:
Ik kom er zojuist achter dat mijn CPU zonder VPN al bijna op 100% draait. Ben bang dat hij de VPn er niet bij kan hebben.
Dat klinkt aanemelijk. Openvpn heeft een aardige aanslag op met name oudere cpu's. Heb je ook hetzelfde met bijvoorbeeld PPTP of L2TP? Deze gebruikt aanzienlijk minder cpu (minder veilig, maar dat maakt in jouw geval niet uit). Ik zie dat Expressvpn dat ook ondersteund. Probeer eens PPTP en anders L2TP.

[Voor 4% gewijzigd door Lennyz op 22-02-2021 11:26]

• Wonktnodi
Lennyz schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:26:
[...]

Dat klinkt aanemelijk. Openvpn heeft een aardige aanslag op met name oudere cpu's. Heb je ook hetzelfde met bijvoorbeeld PPTP of L2TP? Deze gebruikt aanzienlijk minder cpu (minder veilig, maar dat maakt in jouw geval niet uit). Ik zie dat Expressvpn dat ook ondersteund. Probeer eens PPTP en anders L2TP.
Thanks, ga dat eens proberen! Lees wel over veiligheidsissues met PPTP, is dat geen risico als ik game?

• Lennyz
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-06 14:34
Wonktnodi schreef op maandag 22 februari 2021 @ 15:01:
[...]

Thanks, ga dat eens proberen! Lees wel over veiligheidsissues met PPTP, is dat geen risico als ik game?
Nee geen probleem. Jij gebruikt de VPN niet voor bedrijfsgeheimen of anonimiteit.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True