Toon posts:

Wifi netwerk valt soms weg ook tijdens downloaden

Pagina: 1
Acties:

• 0108daniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Sinds vorige week heb ik op aanraden van een hoop mensen Windows 10 64 bit geinstalleerd.
Hiervoor had ik Windows 7.
Sinds ik Windows 10 heb merk ik dat een aantal keer per uur de WiFi wegvalt.
Hier kwam ik achter toen ik een aantal mods voor een spel aan het installeren was.
Bij de downloads in Chrome zag ik staan 'Mislukt - Netwerkfout'
Ook krijg ik als ik bijvoorbeeld Tweakers open de melding:
'Je verbinding is onderbrokenEr is een netwerkwijziging gedetecteerd.
ERR_NETWORK_CHANGED'
Daarbij valt dan ook de Wifi weg en dien ik handmatig opnieuw te moeten starten.
Ik kon de downloads niet hervatten en moest ze opnieuw downloaden in de hoop dat ze wel volledig gedownload werden.
Vaak gebeurde dit zonder problemen, maar ook een aantal keer niet.
Ik heb met Windows 7 nooit problemen gehad, ook niet via mobiel, laptop, tablet.
Ikzelf ben wel voorstander van dingen uit te sluiten, dus neem aan dat het ook niet aan mijn Wifi ligt maar aan Windows 10.
Ik heb een Tp-link Archer T4U adapter en zit in een USB 3.0 poort.
Daarvan heb ik drivers geinstalleerd.
Ik heb wel een vermoeden dat Windows 10 automatisch mijn netwerk drivers installeer.
Als ik mijn drivers wil installeren die ik gedownload heb krijg ik de melding dat de drivers al geinstalleerd zijn (waarschijnlijk door Windows 10)
De oplossingen die ik geprobeerd heb zijn:

- Computer herstaren + router herstarten
- Drivers verwijderen en opnieuw installeren + USB drivers
- Wifi adapter in andere USB poort geprobeerd (2.0 poort)
- Ipv4 en Ipv6 automatisch toekennen (was al het geval maar nog even gecontroleerd)
- verbinding maken via WPS (werkt)
- KPN speedtest (heb 200 Mb/s, ik haal 155 Mb/s wat prima is)
- Via apparaatbeheer drivers verwijderen en opnieuw installeren

Wat ik nog niet heb gedaan en ook gelukkig niet kon vinden is rommelen met registry's aanpassen.
Vermoed dat dit ook niet nodig is tenzij Windows 10 niet goed met Wifi kan omgaan, al lijkt mij dat sterk.
Het is een verhaal en hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.
Als er mensen weten of tips hebben wat ik nog kan doen dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:41
Wat je eens kan doen zoals je al aangeeft. De wifi kaart drivers afhalen. Daarna ga je offline en ga je binnen apparaatbeheer de huidige wifi drivers uninstallen. Daarna jou drivers installeren die je gedownload hebt. Als je online bent en je uninstalled kan het zijn dat Windows 10 de ingebakken driver gaat installeren, daarmee dat je dus best offline bent.

Indien dit niet werkt is eventueel ook eens kijken om een firmware update van het bios te doen. Weet niet of er ook een firmware update bestaat voor die wifi adapter? Ik weet dat dit onlogisch klinkt. Maar gekke problemen worden door dit meestal opgelost.

Als dat allemaal niet helpt, is de laatste optie een clean install van Windows 10 om alles uit te sluiten. Best een backup nemen van je bestanden dan.

[Voor 41% gewijzigd door cooLopke op 21-02-2021 00:29]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:34

lier

MikroTik nerd

Zou je een ipconfig /all hier willen posten (tussen code tags)?
Gebruik je een VPN connectie?
Heb je (obscure) extensies in je browser?
Heb je al een keer in een in-private browser sessie gedownload?

Ten aanzien van Wifi netwerk:
Op welke band ben je verbonden?
Zijn er veel Wifi netwerk in de buurt (die mogelijk overlappen)?
Welke modem/router/accesspoint gebruik je?

[Voor 6% gewijzigd door lier op 21-02-2021 08:48]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• 0108daniel
  • Niet online
@cooLopke Helaas blijft hij tijdens de installatie aangeven dat er al een driver is geinstalleerd (door windows waarschijnlijk)
Echter kan ik nergens drivers vinden en heb alles in apparaatbeheer verwijderd.
Er is geen firmware update van de Wifi adapter.
Voordat ik ga rommelen in het bios wil ik andere dingen uitsluiten.
Windows 10 heeft een clean install gehad.

@lier Bij deze de IPconfig:

Ik heb geen VPN connectie.
Ik heb ook geen extensies in mijn browser.
Ik heb nog nooit een in-private browser sessie gedownload.

Wifi heeft met Windows 7 altijd goed gewerkt, daarom denk ik niet dat het door de Wifi netwerk in de buurt zou liggen.
Geen idee waar ik dat kan vinden.
Ik heb een KPN V10 modem.

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:22
Kijk in de Power Options,onder Advanced of de Wireless en de USB power saving settings aan staan en disable ze:

We do what we must because we can.

• 0108daniel
  • Niet online
Die instelling staat al uit :)

• cooLopke
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09:41
Ik zie dat er veel communicatie gebeurt met IPv6 door ipconfig resultaten. Kan je mogelijk eens proberen om IPv6 uit te schakelen in het configuratiescherm bij de netwerk adapter instellingen? Zodat er enkel communicatie gebeurt via IPv4?

• 0108daniel
  • Niet online
Ik heb IPv6 uitgeschakeld.
Het valt me op dat vooral als ik iets download dat de verbinding helemaal weg valt.
Ik heb hier een KPN speedtest.
Dit klopt ook voor geen meter.

(het downloaden van de afbeelding naar Tweakers duurde ook lang)

Als ik kijk bij Bluetooth en andere apparaten dan staat onderin 'andere apparaten'
Daar staat bij de TP-Link Wifi adapter dat het sneller kan werken als het via USB 3.0 word aangesloten.
Maar de adapter zit in een USB 3.0 aansluiting.

[Voor 16% gewijzigd door 0108daniel op 22-02-2021 02:48]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

0108daniel schreef op maandag 22 februari 2021 @ 02:43:
...
Daar staat bij de TP-Link Wifi adapter dat het sneller kan werken als het via USB 3.0 word aangesloten.
Maar de adapter zit in een USB 3.0 aansluiting.
Dan herkent Windows jouw USB aansluiting dus niet als USB 3.0.
FF naar de website van de fabrikant van je mobo en de juiste drivers voor je USB chips downloaden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• 0108daniel
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op maandag 22 februari 2021 @ 05:33:
[...]

Dan herkent Windows jouw USB aansluiting dus niet als USB 3.0.
FF naar de website van de fabrikant van je mobo en de juiste drivers voor je USB chips downloaden
Dat was al gebeurd.
Als ik ze opnieuw wil installeren krijg ik de melding dat de nieuwste drivers al zijn geïnstalleerd.

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

0108daniel schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:29:
[...]

Dat was al gebeurd.
Als ik ze opnieuw wil installeren krijg ik de melding dat de nieuwste drivers al zijn geïnstalleerd.
Nee, je begrijpt het niet. Het gaat niet om het installeren van de drivers van de T4U adapter, het gaat om de juiste drivers van je USB poorten. Ook daar zijn drivers voor en als die niet goed zijn valt je USB terug naar 2.0 of 1.2.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• 0108daniel
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:57:
[...]

Nee, je begrijpt het niet. Het gaat niet om het installeren van de drivers van de T4U adapter, het gaat om de juiste drivers van je USB poorten. Ook daar zijn drivers voor en als die niet goed zijn valt je USB terug naar 2.0 of 1.2.
Ja dat bedoelde ik ook.
De drivers van de USB poorten :)

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Zolang jouw Windows denkt dat het geen USB 3.0 poorten zijn, zul je daar toch iets aan moeten doen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• 0108daniel
  • Niet online
Ik zal dan nogmaals de USB drivers verwijderden, pc opnieuw opstarten en de drivers weer installeren.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee