Sinds vorige week heb ik op aanraden van een hoop mensen Windows 10 64 bit geinstalleerd.
Hiervoor had ik Windows 7.
Sinds ik Windows 10 heb merk ik dat een aantal keer per uur de WiFi wegvalt.
Hier kwam ik achter toen ik een aantal mods voor een spel aan het installeren was.
Bij de downloads in Chrome zag ik staan 'Mislukt - Netwerkfout'
Ook krijg ik als ik bijvoorbeeld Tweakers open de melding:
'Je verbinding is onderbrokenEr is een netwerkwijziging gedetecteerd.
ERR_NETWORK_CHANGED'
Daarbij valt dan ook de Wifi weg en dien ik handmatig opnieuw te moeten starten.
Ik kon de downloads niet hervatten en moest ze opnieuw downloaden in de hoop dat ze wel volledig gedownload werden.
Vaak gebeurde dit zonder problemen, maar ook een aantal keer niet.
Ik heb met Windows 7 nooit problemen gehad, ook niet via mobiel, laptop, tablet.
Ikzelf ben wel voorstander van dingen uit te sluiten, dus neem aan dat het ook niet aan mijn Wifi ligt maar aan Windows 10.
Ik heb een Tp-link Archer T4U adapter en zit in een USB 3.0 poort.
Daarvan heb ik drivers geinstalleerd.
Ik heb wel een vermoeden dat Windows 10 automatisch mijn netwerk drivers installeer.
Als ik mijn drivers wil installeren die ik gedownload heb krijg ik de melding dat de drivers al geinstalleerd zijn (waarschijnlijk door Windows 10)
De oplossingen die ik geprobeerd heb zijn:
- Computer herstaren + router herstarten
- Drivers verwijderen en opnieuw installeren + USB drivers
- Wifi adapter in andere USB poort geprobeerd (2.0 poort)
- Ipv4 en Ipv6 automatisch toekennen (was al het geval maar nog even gecontroleerd)
- verbinding maken via WPS (werkt)
- KPN speedtest (heb 200 Mb/s, ik haal 155 Mb/s wat prima is)
- Via apparaatbeheer drivers verwijderen en opnieuw installeren
Wat ik nog niet heb gedaan en ook gelukkig niet kon vinden is rommelen met registry's aanpassen.
Vermoed dat dit ook niet nodig is tenzij Windows 10 niet goed met Wifi kan omgaan, al lijkt mij dat sterk.
Het is een verhaal en hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.
Als er mensen weten of tips hebben wat ik nog kan doen dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.
Hiervoor had ik Windows 7.
Sinds ik Windows 10 heb merk ik dat een aantal keer per uur de WiFi wegvalt.
Hier kwam ik achter toen ik een aantal mods voor een spel aan het installeren was.
Bij de downloads in Chrome zag ik staan 'Mislukt - Netwerkfout'
Ook krijg ik als ik bijvoorbeeld Tweakers open de melding:
'Je verbinding is onderbrokenEr is een netwerkwijziging gedetecteerd.
ERR_NETWORK_CHANGED'
Daarbij valt dan ook de Wifi weg en dien ik handmatig opnieuw te moeten starten.
Ik kon de downloads niet hervatten en moest ze opnieuw downloaden in de hoop dat ze wel volledig gedownload werden.
Vaak gebeurde dit zonder problemen, maar ook een aantal keer niet.
Ik heb met Windows 7 nooit problemen gehad, ook niet via mobiel, laptop, tablet.
Ikzelf ben wel voorstander van dingen uit te sluiten, dus neem aan dat het ook niet aan mijn Wifi ligt maar aan Windows 10.
Ik heb een Tp-link Archer T4U adapter en zit in een USB 3.0 poort.
Daarvan heb ik drivers geinstalleerd.
Ik heb wel een vermoeden dat Windows 10 automatisch mijn netwerk drivers installeer.
Als ik mijn drivers wil installeren die ik gedownload heb krijg ik de melding dat de drivers al geinstalleerd zijn (waarschijnlijk door Windows 10)
De oplossingen die ik geprobeerd heb zijn:
- Computer herstaren + router herstarten
- Drivers verwijderen en opnieuw installeren + USB drivers
- Wifi adapter in andere USB poort geprobeerd (2.0 poort)
- Ipv4 en Ipv6 automatisch toekennen (was al het geval maar nog even gecontroleerd)
- verbinding maken via WPS (werkt)
- KPN speedtest (heb 200 Mb/s, ik haal 155 Mb/s wat prima is)
- Via apparaatbeheer drivers verwijderen en opnieuw installeren
Wat ik nog niet heb gedaan en ook gelukkig niet kon vinden is rommelen met registry's aanpassen.
Vermoed dat dit ook niet nodig is tenzij Windows 10 niet goed met Wifi kan omgaan, al lijkt mij dat sterk.
Het is een verhaal en hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd.
Als er mensen weten of tips hebben wat ik nog kan doen dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt.