Toon posts:

ik wil beginnen als dj

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen
ik ga me testen in het vak als DJ
ik heb een versterker cd speler en 4x 100 watt boxen (ok tis nog niks)
ik krijg dit weekend 500 piek en daar wil ik wat dingen voor kopen
wat moet ik ongeveer kopen??
ik wil nog geen fortuin uitgeven als je begrijpt wat ik bedoel

Verwijderd

een tip:::
500 piek is niks.
Ik ben pas een drive-inn show begonnen was het volgende kwijt:

versterker JBSYSTEMS 2x200 watt 4 OHM 699
2x JBSYSTEM boxen 250 watt 478
2x technics cd speler 500
2x technics platen speler 679
1x mengpaneel 649
Licht statief [brug] 399
Mushroom effect 189
2 DMX Licht effecten + lichtcompueter 1199
Draai Kast waar het zooitje in gaat 2500

Reken maar uit kopst veel geld ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik begin rustig aan he
als het me niet bevalt ben ik niet veel geld kwijt dan
het is gewoon beetje hobby-e op me zoldertje (kamer)
ik heb niet veel geld (ben pas 16)

Verwijderd

bij mij staat ook alles op zolder en o ja ik ben 15 dus dat doet er niet toe

Verwijderd

volgens mij heeft djin'(maar ja wie ben ik...ik doe het pas een jaar of 20..) nix met een drive-in te maken...dat zijn 2 verschillende dingen....

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik maar gewoon een cd speler en een mengpaneel koop maar welke?

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:02
Ken je niemand die al dat spul al heeft ? Dan kan je gewoon een keer bij hem/haar gaan oefenen om te kijken of je et wel tof vind.. zelfs 500 piek is een hoop geld

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 23:40 schreef Lawtje.com het volgende:
Ken je niemand die al dat spul al heeft ? Dan kan je gewoon een keer bij hem/haar gaan oefenen om te kijken of je et wel tof vind.. zelfs 500 piek is een hoop geld
klopt...en als je een mixer koopt, begin gewoon met wat simpels...

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Koop gewoon 2 'normale draaitafels' een leuk mixertje en wat goeie platen en kijk of je er aanleg voor hebt... (alleen niet voor 500 piek).
Of kijk eens in je vriendenkring of je het ff mag proberen op hun spul dan kun je je wat orienteren.

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Als je DJ wil worden dan lijkt een set draaitafels me wel het aanschaffen waard :?

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 23:12 schreef WuKen het volgende:
ok mensen
ik ga me testen in het vak als DJ
ik heb een versterker cd speler en 4x 100 watt boxen (ok tis nog niks)
ik krijg dit weekend 500 piek en daar wil ik wat dingen voor kopen
wat moet ik ongeveer kopen??
ik wil nog geen fortuin uitgeven als je begrijpt wat ik bedoel
Als je wilt leren dj-en moet je wel een draaitafel kopen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op dit moment maar 500 en ik heb ook nog geen bijbaan dus ik heb geen inkomen (ik rook mijn zakgeld op dus....)

• Moon
  • Laatst online: 21-09-2025
sparen jongen!

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/SunsetStrip/Venue/1193/1200pics/A_1200.gif

Verwijderd

Topicstarter
eehh waarvan???
geen bijbaan en geen zakgeld remember???
mensen beroven??
drugs dealen??
of weet jij beter idee?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:19
bijbaan zoeken bij een drive in show?

Verwijderd

baantje zoeken
Ik ben ook 16 en verdien 600 in de maand. Nog wel in een supermarkt zelfs

Verwijderd

Topicstarter
vriend van mij HAD een drive in show
maar hij is nooit meer thuis (hij reist met de kermis mee)
en heeft al zijn spullen verkocht

maar zoals ik al zei
ik wil gewoon huis-tuin-keuken dingen
ik hoef niet voor verjaardagen ofzo te draaien maar gewoon voor de lol

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:55 schreef TiberiumWaster het volgende:
baantje zoeken
Ik ben ook 16 en verdien 600 in de maand. Nog wel in een supermarkt zelfs
ik heb sinds oktober gewerkt maar ik ga dit jaar weer naar school (ICT Service medewerker)

ik was bijrijder op vrachtwagen en verdiende 1300 per maand

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
1) stoppen met roken
en
2) baan zoeken

of

3) ambitie opgeven en je realiseren wat je verslaving en luiheid je aan ambitie hebben gekost

( 1) hoeft natuurlijk niet per se maar als je aan het draaien bent heb je toch geen tijd om een peuk op te steken)

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:04
ah beste is om of 2 simpele draaitafels of cd spelers en een mengpaneel te kopen.

ze hoeven nog geen pitch te hebben enzo maar dat gewoon via het mengpaneel kan mixen.

als dat je bevalt kan je doorsparen voor 2 proffesionele cd spelers of draaitafels.

later kan je het mengpaneel vervangen door 1tje met eventueel meer als 2 kanalen en bass/mid/treble en gain regelaars.

het kost geld jah en daar weet ik alles van!

ik begon bij een vriend op JBS draaitafels en een standaard mengpaneel.

ik kreeg een simpel 5 kanaals mengpaneel van 190 piek voor kerst en door een advertentie kon ik de hand leggen op 2 technics sl1200 draaitafels voor 1500 piek voor beide!

ik ben inmiddels alweer 2 jaar gestopt.

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 15 augustus 2001 00:02 schreef Kaap het volgende:
ah beste is om of 2 simpele draaitafels of cd spelers en een mengpaneel te kopen.

ze hoeven nog geen pitch te hebben enzo maar dat gewoon via het mengpaneel kan mixen.

als dat je bevalt kan je doorsparen voor 2 proffesionele cd spelers of draaitafels.

later kan je het mengpaneel vervangen door 1tje met eventueel meer als 2 kanalen en bass/mid/treble en gain regelaars.

het kost geld jah en daar weet ik alles van!

ik begon bij een vriend op JBS draaitafels en een standaard mengpaneel.

ik kreeg een simpel 5 kanaals mengpaneel van 190 piek voor kerst en door een advertentie kon ik de hand leggen op 2 technics sl1200 draaitafels voor 1500 piek voor beide!

ik ben inmiddels alweer 2 jaar gestopt.
Zin om elke zaterdag live te mixen voor Tweakers radio ;)

Defunctus Deo Juvente

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik denk dat jij het heel errug moeilijk gaat krijgen om voor 500,- iets te vinden.

Spaar maar door of koop samen met een vriend wat -> Mries heeft dat volgens mij ook gedaan. (Mries wil nu een TT2 -> Dat lijkt er meer op ;) )

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

haha :) kweet nog niet hoor...ben op zich best nieuwsgierig naar die soundlabs(WAT??!?)
Houd ik wat meer geld over, ik kan toch nog altijd op de tech's draaien..Ik kijk nog ff rond iig.

Verwijderd

Op dinsdag 14 augustus 2001 23:27 schreef WuKen het volgende:
ik begin rustig aan he
als het me niet bevalt ben ik niet veel geld kwijt dan
het is gewoon beetje hobby-e op me zoldertje (kamer)
ik heb niet veel geld (ben pas 16)
Ook niet veel geld en 16 hiero.

Je hebt al een versterker, dat scheelt. Het ligt eraan wat je wil gaan draaien. Als je een lekkere verzameling MP3'tjes hebt, kun je overwegen een tweede geluidskaart erbij te zetten en een goedkoop mengpaneeltje te kopen (zorg wel dat er goede monitoring opzit).

Pak Winamp of iets anders en stel hem in zodat je meerdere instances kan opstarten. Stel eentje in op de ene geluidskaart, de andere op de andere geluidskaart (weet niet precies hoe dat moet, maar dat kun je zelf wel uitzoeken). Sluit de twee uitgangen van de geluidskaarten aan op de ingangen van het mengpaneel, en tadaa! Met een paar pluginnetjes voor Winamp kun je pitchen etc.

Nu zullen veel mensen zeggen van, ja maar dat is niet echt DJ'en, maar voor 500 piek kun je dan tenminste draaien.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:09

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:29 schreef janwillem2000 het volgende:
bij mij staat ook alles op zolder en o ja ik ben 15 dus dat doet er niet toe
Rijke papa ofzo!?? Klereuh zeg...ik wilde dat ook wel toen ik zo oud was (ben nu iets ouder...) maar tja..'t geld he..hehe

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Er loopt hier ergens wel een thread waarin ongeveer alles over hoe en wat in DJ land uit de doeken gedaan.

Is een vrij lang topic, dus je zult em niet zo enel over het hoofd zien. :)

Maar voor 5 snip... Je moet ergens beginnen. Neem een el-cheapo mixertje en probeer "iets" met pitchcontrol op de kop te tikken.

• TheDiver
  • Laatst online: 28-04 16:53
Waarom niet gewoon met een MP3 mixertje (software) het mixen eerst eens onder knie krijgen. Kost zeer weinig.....

Eindelijk is de kleur GROEN weer thuis...

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:27
BPM studio is wel aardig daarvoor...

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:45

FFF

Denk dat je toch beter kunt gaan werken (bijverdienen) want 500,- is helemaal nix, of je moet 2de hands kopen. Maar als ik jou was zou ik voor dat geld een mooi mengpaneel kopen (dus geen van 200,- ofzo) En dan sluit je daar je pc (als mp3 speler) op aan, en je cd-speler ook (eventueel een discman of walkman d'r op als je die hebt) En dan kun je gewoon een beetje gaan oefenen. Wel is het zo, dat ik als ik jou was, en je van trance of hardcore ofzo houdt, dat je zo snel mogenlijk over stap naar platen, daar kun je veel meer mee, en da's ook veel leuker. Als je 2dehands koopt, heb je vaak betere kwaliteit, als nieuw, koop in 1x iets goeds, en ga bijvoorbeeld geen conrad luidsprekers halen ofzo. dus wat ik zou doen:

mengpaneel (voor die 500 ofzo liefste 2dehands)
daarna, ligt eraan wat voor sound je nu hebt, en waar je mee werkt en waar je van houdt. Dan zou ik gaan voor een xtra cd-speler, of platenspeler, en dan voor een goede eindversterker, met een paar leuke luidsprekers.

Verwijderd

Ik zou als ik jou was een mengpaneel kopen en nog een geluidskaart, of een geluidkaart met 2 uitgangen (SBLive), aan apparaten zonder pitch of cue heb je niet bijster veel..vervolgens zou ik bpm studio of pcdj neerhalen..je kan zelfs het mengpaneel achterwege laten, en de softwarematige mixer gebruiken. Je gebruikt dan 1 output van je geluidskaart voor de output en de andere voor monitoring.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 13:52 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
BPM studio is wel aardig daarvoor...
Hmm, ikzelf gebruik MJstudio, van D-lusion.
Kun je zelfs mee voorluisteren met je hoofdtelefoon met maar 1 geluidskaart!
Mits die natuurlijk 2 uitgangen heeft...
Er is een demo te downloaden op www.d-lusion.com .

[stoutmode]
en er zal echt wel ergens een "krek" rondslingeren.... >:)
[/stoutmode]

Verwijderd

Toen ik 16 heb ik ongeveer hetzelfde gedaan. Mijn uitgaven:
Alecto mengpaneel met crossfader: f189,-
1x cd-speler met Pitchcontrol: f200,- (in dumpzaak)
1x cd-speler 2e hands: f75,-
2 cd-spelers met pitch is natuurlijk een stuk beter, maar met 1'tje kan je in ieder geval al mixen.
Uiteraard zou je als _echte_ dj meteen met vinyl moeten beginnen, maar dat kost gewoon VEEL meer. Niet alleen de aanschaf, maar vooral ook het feit dat je natuurlijk ook muziek moet hebben om mee te kunnen draaien. Zoek verder goed op http://www.marktplaats.nl en dergelijke sites. Er zijn vaak genoeg drive-in shows die apparatuur weg doen, omdat ze ermee stoppen of profesesioneler gaan..
Suc6 iig

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Zoals gezegd: er loopt al een "how to become a DJ"-topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.