Toon posts:

TFS en "lokaal" GIT combineren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik zit bij een nieuwe klant en die gebruiken helaas nog TFS. Irritante is ook dat ik tig verschillende fixes per dag moet inbouwen en dat kan 2 keer p uur veranderen. Normaal geen probleem, ff branch wisselen maar bij TFS is dat altijd dat geneuzel met shelven enzo.

Ik zat te denken om gewoon bovenop TFS een eigen GIT te combineren en op nieuw manier te switchen. Gaat dit werken of loop ik dat tegen zaken op? Ik kan eea excluden in TFS.

Iemand een suggestie? Want dit is echt hopelijk zo. Ik ben parallel bezig met een verbeterslag en GIT is onderdeel ervan maar bestaande code blijft in TFS.

Iemand hier ervaring mee?

Alle reacties

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-01 13:40
Klant niet over te halen om git te gebruiken? Een combi hiervan gaat je eerder problemen opleveren dan profijt.

• TweakerVincent
  • Nu online
scosec schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 14:44:
Klant niet over te halen om git te gebruiken? Een combi hiervan gaat je eerder problemen opleveren dan profijt.
ben ik mee en met nieuwbouw mag het, echter tig oude solution nog.

Wat een hell TFS terwijl ik het vroeger prachtig vond.

Maar ik dacht dus de files in de solution aan GIT te koppelen zodat je van brach kune wisselen en dan in TFS kunt inchecken. Maar wss hoop gedoe als een brach en GIT dan niet matchen...

Maar is er echt geen beteren manier dan continu shelven unshelven als ik met een andere fix bezig ben in het zelfde bestand? Dit is gekkenwerk zo

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-03 20:05

Haan

dotnetter

Lijkt me eerder dat je iets moet proberen te doen aan het continu switchen. Klinkt erg inefficiënt, zelfs al zou je Git gebruiken en is wellicht wel iets dat haalbaar is om te veranderen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TweakerVincent
  • Nu online
Haan schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:03:
Lijkt me eerder dat je iets moet proberen te doen aan het continu switchen. Klinkt erg inefficiënt, zelfs al zou je Git gebruiken en is wellicht wel iets dat haalbaar is om te veranderen.
ja het probleem is dat ik continu in dezelfde files werk en dan moet switchen met andere feature inbouwen. Bizar adhoc (ja ben bezig met verbeterplan implementeren maar ben er net dus heeft helaas wat tijd nodig).

Voorbeeld gisteren, was bezig met fix 3/4 dag aan gewerkt en opeens moest alles prio op iets anders maar wel in exact zelfde file.

Dat werkt dus echt voor geen meter want ik heb 5 halve projecten die nog niet gecommit kunnen worden. drama dit

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
In TFS kun je toch ook gewoon per feature een branch maken? Ja het werkt minder fijn dan in git, maar wel gewoon mogelijk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• TweakerVincent
  • Nu online
Woy schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:53:
In TFS kun je toch ook gewoon per feature een branch maken? Ja het werkt minder fijn dan in git, maar wel gewoon mogelijk.
Zat ik idd ook aan te denken. Zit anders weinig op denk ik.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-03 20:05

Haan

dotnetter

'Minder fijn' is nogal een understatement ;) Het is niet voor niets dat de strategie bij TFS is om zo min mogelijk te branchen. Bij een kleine repository is het nog wel te doen, maar bij een grote repository in TFS wordt je echt niet gelukkig als je continue van branch moet switchen. Dan zou ik toch liever voor de shelve/unshelve strategie gaan.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:36

AlphaRomeo

FP PowerMod
Volgens mij kun je ook met worktree's werken in TFS, dat heet dan nog workspaces. Daarmee kun je los uitchecken in een aparte directory en daar in werken. Is dat misschien een oplossing?

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:17
Als de TFS versie recent genoeg is dan ondersteund hij ook gewoon git. Ze ondersteunen het al een aantal jaar vziw. Mogelijk dat je de rechten niet hebt maar je kan gewoon een git repo aanmaken in TFS in ieder geval.

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
https://github.com/git-tfs/git-tfs ?

Of, als het een beperkt aantal parallele developments is, meerdere checkouts? Neemt wat meer ruimte in, maar switchen is dan een kwestie van een andere .sln openen, en je hebt er niet per se branches voor nodig ik heb nooit met TFS gewerkt maar neem aan dat het analoog aan SVN of CVS werkt

[Voor 11% gewijzigd door ValHallASW op 22-02-2021 19:57]

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-02 23:16
Haan schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 19:41:
[...]

'Minder fijn' is nogal een understatement ;) Het is niet voor niets dat de strategie bij TFS is om zo min mogelijk te branchen. Bij een kleine repository is het nog wel te doen, maar bij een grote repository in TFS wordt je echt niet gelukkig als je continue van branch moet switchen. Dan zou ik toch liever voor de shelve/unshelve strategie gaan.
Je zou de scope van de branche misschien iets kunnen oprekken, waardoor het iets minder vaak hoeft te gebeuren. Bijvoorbeeld een brache voor een release of een patch. En gestructureerd werken zodat je pas een check-in doet op het moment dat een feature "af" is. (dan kan je namelijk ook geisoleerd weer een rollback doen). Maw: elke feature heeft een aparte checkin -> tot die tijd met shelving je werk veilig stellen.

Toegegeven; git is fijner daar in.... maar ja... iets met roeien met de riemen die je hebt :)

• TweakerVincent
  • Nu online
Dank voor alle tips! Ik ga do met een collega even zitten om eea door te spreken.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee