Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Mijn huidige pc trekt alles net niet lekker meer, vooral de processor is nu de bottleneck.
de huidige pc word een kantoor pc waarvan ik alleen de videokaart gigabyte rx vega 56 mee neem.
Die word nog wel een keer vervangen als de prijzen van nieuwe kaarten weer normaal zijn.

Pc moet spellen als rust/battlefield/PUBG soepel draaien en in de toekomst nog een keer geüpgrade worden.

moederboard twijfel ik nog over
ik heb nu een msi geselecteerd maar ik zie ook een gigabyte x570 aorus elite voor de dubbele prijs. Heeft die dubbele prijs zoveel meerwaarde?
Ik hecht weinig waarde aan rgb, moet vooral stabiel en duurzaam zijn, wifi is ook niet nodig.
De behuizing moet stevig zijn en niet te klein.

Buiten deze assemblage zoek ik nog een nieuwe curved game monitor. prijs 300 a 350 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:09

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

M.b.t toekomst upgraden:
Als je nu een pc gaat bouwen kun/mag je ervan uitgaan dat (waarschijnlijk) alleen de videokaart nog een echte upgrade-optie of garantie biedt. Huidige moederborden zitten op DDR4 geheugen, maar dat wordt in de komende generaties vervangen door DDR5. DDR4 bijprikken kan natuurlijk eventueel nog wel.

X570 heeft de gemiddelde gebruiker niet nodig. Een B550 biedt al genoeg features. Beide gebruiken een AM4 socket, dit is zeer waarschijnlijk de laatste generatie die daarvoor gaat worden ingezet. Verder dan de huidige Zen3 CPU’s ga je dan ook niet meer komen. Van een R5 5600X naar een R7 5800X kan dan nog wel, maar een toekomstige R7 6800X (op AM5) gaat daar niet meer op passen.

Inspiratie kun je bijvoorbeeld halen uit de Best Buy Guide
reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2021
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2020

[ Voor 19% gewijzigd door Wolvganger op 20-02-2021 13:40 ]

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!

Dit topic is gesloten.