Toon posts:

NC100 voor VR en light gaming?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-05 17:04
Hoi,

Een paar dagen geleden heb ik mijn laatste pc-onderdeel verkocht. Nu ik helemaal van mijn oude systeem af ben, wil ik eigenlijk weer eens wat nieuws bouwen, want mijn mobile 1050Ti laptop verricht momenteel alles behalve wonderen. Een hele kast vond ik niks, dus heb ik het volgende gevonden:

Deze NUC beschikt over een Xeon E-2286M (die na wat research gelijk presteert als een Core i9-9980H) en heeft de mogelijkheid om te worden uitgebreid met een full desktop GPU.

Er zit alleen nog geen GPU bij, mede door de belachelijk hoge prijzen momenteel, maar ook omdat ik niet helemaal weet wat ik nodig heb. Ik zit nog te twijfelen tussen een tweedehands 1080Ti en een 3070. Ik ga er voornamelijk VR spellen mee spelen met de Oculus Quest 2. Verder ga ik er eigenlijk alleen een beetje Minecraft, RollerCoasterTycoon3 en Euro Truck Simulator 2 mee spelen in 2560x1080 resolutie.

Dus wat is de beste optie qua GPU?

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:05
Waarom deze hele dure oplossing voor wat je wilt - een klein kastje met daarin een gamecomputer? Bijvoorbeeld de Jonsbo T8 Zwart of de Jonsbo C2 Zilver zijn ook behoorlijk klein, maar er past een mini ITX bord in - wat je build veel goedkoper kan maken. De eerste kast is zelfs kleiner dan de Cooler Master Mastercase NC100. Op deze manier kun je een hele PC bouwen voor minder geld dan die NUC. Ik heb er een videokaart ingezet die past - momenteel zijn er voor fatsoenlijke prijzen geen kaarten te krijgen helaas. Zodra de markt weer verbetert zou je met dit budget een betere moeten kunnen vinden - iets als een RTX 3060 Ti lijkt me het maximaal nodige met jouw wensen
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 137,-€ 137,-
1MoederbordenASRock B460M-ITX/ac€ 89,90€ 89,90
1VideokaartenAsus Phoenix GeForce RTX 2060 6GB GDDR6€ 432,76€ 432,76
1BehuizingenJonsbo C2 Zilver€ 37,50€ 37,50
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9I chromax.black€ 49,-€ 49,-
1VentilatorenNoctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM, 140mm€ 25,85€ 25,85
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z2933C16€ 89,-€ 89,-
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 99,-€ 99,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 95,-€ 95,-
Totaal€ 1.055,01

[Voor 4% gewijzigd door martyw op 20-02-2021 18:02. Reden: casefan toegevoegd]

• JSande
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-05 17:04
martyw schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:51:
Waarom deze hele dure oplossing voor wat je wilt - een klein kastje met daarin een gamecomputer? Bijvoorbeeld de Jonsbo T8 Zwart of de Jonsbo C2 Zilver zijn ook behoorlijk klein, maar er past een mini ITX bord in - wat je build veel goedkoper kan maken. De eerste kast is zelfs kleiner dan de Cooler Master Mastercase NC100. Op deze manier kun je een hele PC bouwen voor minder geld dan die NUC. Ik heb er een videokaart ingezet die past - momenteel zijn er voor fatsoenlijke prijzen geen kaarten te krijgen helaas. Zodra de markt weer verbetert zou je met dit budget een betere moeten kunnen vinden - iets als een RTX 3060 Ti lijkt me het maximaal nodige met jouw wensen
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 137,-€ 137,-
1MoederbordenASRock B460M-ITX/ac€ 89,90€ 89,90
1VideokaartenAsus Phoenix GeForce RTX 2060 6GB GDDR6€ 432,76€ 432,76
1BehuizingenJonsbo C2 Zilver€ 37,50€ 37,50
1ProcessorkoelingNoctua NH-L9I chromax.black€ 49,-€ 49,-
1VentilatorenNoctua NF-A14 industrialPPC-3000 PWM, 140mm€ 25,85€ 25,85
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z2933C16€ 89,-€ 89,-
1VoedingenMSI MPG A650GF€ 99,-€ 99,-
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 95,-€ 95,-
Totaal€ 1.055,01
Die T8 is 8,44L, terwijl de NC100 7,5L is. Ook heeft de Jonsbo T8 geen plek voor een vertical mount GPU. Kost dus weer breedte. De NC100 is nagenoeg twee GPU’s breed. Stuk kleiner, stuk mobieler. Money is not an issue, dus de “dure oplossing” is ‘no biggie’ atm. Het belangrijkste is eigenlijk de GPU-keuze. Ik kan dus wachten totdat de voorraad van een 3070 is aangevuld, of ik kan toegeven aan het silicontekort en voor een tweedehands 1080Ti gaan. T probleem is dat ik niet weet wat de beste optie is, beide kaarten zijn krachtig genoeg voor de taak neem ik aan, maar is het het wachten waard voor de 3070 of is de second-hand 1080Ti hier de goedkoopste keuze? 8)7 2060 is idd een begrijpelijke keuze, maar wil er later eigenlijk ook een beetje mee video-editen en renderen. Niet op een comercieel grote basis, maar gewoon een beetje hobby’en.

(Moet ook wel zeggen dat de keuze voor een 1080Ti komt omdat ik weet dat de ROG Strix 1080Ti van asus precies past en er persoonlijk goed uitziet. Daarnaast kan ik de rgb ook besturen m.b.v. iCUE dat ik ook al voor m’n K55 gebruik.)

[Voor 3% gewijzigd door JSande op 21-02-2021 11:30]

Auw! Kennis naar m'n hoofd gegooid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee