Vraag

• gertk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-03 21:43
Sinds gisteren 19-2 werkt de youtube app niet meer goed op de TV: home pagina verschijnt nog wel maar zodra je wilt scrollen (links/rechts/op/neer) in de voorbeelden verschuiven deze niet meer en verdwijnen er steeds meer voorbeeldplaatjes hoe verder je naar rechts of naar beneden gaat. Ook verdwijnt de verticale pictogrambalk links. Zodra je instellingen wilt oproepen en daarin wilt scrollen verdwijnt er ook steeds meer. Tot voor gisteren werkte dit allemaal prima. Toestel volledig teruggezet in de fabrieksinstellingen en reset. Geen effect. De youtube app lijkt gewoon 'stuk'

Relevante software en hardware die ik gebruik
de laatste die te installeren was

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
via de Phlips site info te vinden, daar wordt alleen een oplossing gegeven voor het vervangen vand e youtube app door een andere variant. Helaas slaat dat alleen op Android TV's en dat is dit voor zover ik weet niet.

[Voor 1% gewijzigd door gertk op 20-02-2021 10:32. Reden: tikvout]

Alle reacties

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
Dit is het nadeel van zogenaamde “smart” televisies. Dit model stamt uit 2015 en is dus relatief oud. De fabrikanten stoppen vrij snel met het bijhouden van de software van dergelijke producten. En dan kunnen apps dus “stuk” gaan zoals je aangeeft. Ik zou zeggen, koop een Chromecast om dit op te lossen.

• gertk
Er zijn blijkbaar wel updates op de app, weet alleen niet wie die uitvoert Google of Philips.
Tot voor een paar maand terug verschenen er bijvoorbeeld nooit enquetes in de YouTube app, nu met regelmaat wel. Ik zal straks eens kijken of op de 40 inch TV in de huiskamer (zelfde chassis) een andere versie draait als op de 32" TV boven.
Waar beide toestellen wel last van hebben in de YouTube app is het spontaan stoppen/crashen van de app zodra er reclame tussendoor geperst wordt..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23
Gewoon even geduld hebben, waarschijnlijk krijg je binnenkort wel weer een update. Er zit overigens ook een terugmeld functie in de YT app, misschien ook wel handig om die in te vullen, hoe meer klachten hoe eerder opgelost.

• gertk
Nielson schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:06:
Gewoon even geduld hebben, waarschijnlijk krijg je binnenkort wel weer een update. Er zit overigens ook een terugmeld functie in de YT app, misschien ook wel handig om die in te vullen, hoe meer klachten hoe eerder opgelost.
Het terugmelden heb ik inmiddels gedaan.

Wat mij ook opvalt:

Ondanks dat de app versie identiek is aan het toestel in de huiskamer (die heeft geen problemen)

Bijvoorbeeld het woord 'Laden', wat verschijnt als hij data probeert binnen te halen (bufferen), nu vervangen is door de 'draaiende bolletjes'. Misschien is er iets verminkt in de software van de TV maar dan moet ik zien dat ik dezelfde versie er overheen forceer. Kan volgens mij via USB maar geen ervaring mee.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
Als eens een herstart van de TV gedaan, een paar minuten uit het stopcontact halen.

Anders een herinstallatie doen;
[Configuratie] > [TV instellingen] > [TV opnieuw installeren]
Of
[Configuratie] > [TV instellingen] > [Algemene instellingen] > [TV opnieuw installeren]

[Voor 54% gewijzigd door HereIsTom op 21-02-2021 14:21]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• gertk
HereIsTom schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:19:
Als eens een herstart van de TV gedaan, een paar minuten uit het stopcontact halen.

Anders een herinstallatie doen;
[Configuratie] > [TV instellingen] > [TV opnieuw installeren]
Of
[Configuratie] > [TV instellingen] > [Algemene instellingen] > [TV opnieuw installeren]
Ja, deze heb ik al tweemaal uitgevoerd. Ook geprobeerd om de firmware via USB stick te vernieuwen maar hij ziet de USB stick met het update bestand, geeft aan 'even geduld aub' en dan een paar tellen later 'nu herstarten' wat te kort is om de hele firmware te kunnen hebben gelezen dus ik neem aan dat ie ziet dat het dezelfde is als die er al op staat. Ik heb nog geen mogelijkheid gevonden om de installatie te forceren. Misschien vanuit een service menu o.i.d. maar heb daar geen info over gevonden. De Philips website is totaal niet behulpzaam daarin. Ook is het niet mogelijk een directe vraag aan ze te stellen.. :'(

• gertk
Probleem opgelost:

Na wat speurwerk om in het service menu te komen is het gelukt om via de 'dealer options' het toestel in 'virgin mode on' te zetten. Daarna toestel uit en weer aan en alles opnieuw instellen. Nu werkt YouTube weer als vanouds.

Service menu starten gaat als volgt:

zet toestel aan en wacht tot alle OSD meldingen verdwenen zijn.
Toets dan in:

0 6 2 5 9 6 en druk direct daarna op de i+ (info) toets.

In de rechterbovenhoek verschijnt dan 'SAM'

Op dit moment kun je met de pijltjes toetsen waarschijnlijk niets, dit komt omdat onder het service menu het info scherm van de laatst gekozen zender nog actief staat. Druk op de 'terug' toets en nu werken de pijltjes toetsen als het goed is wel.

Ga naar 'dealer options' en zet virgin mode op 'on', kies dan de optie daaronder: Store, 'press [OK] to store virgin mode immediately'. Dit duurt even en zodra er 'Ok' staat kun je het toestel uit zetten.

Daarna zal de TV bij het aanzetten zich gedragen alsof hij net uit de doos komt.

Stel zenders en netwerk e.d. opnieuw in.

P.S. de standaard functie in het gewone menu om het toestel te resetten is niet voldoende.

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
Edit: Haha... terwijl ik de service van Philips voor je opzocht had jij de oplossing al geplaatst ;)

Tja ik heb zelf een Sony A89 waar het wel goed op werkt, dus zou het voor jou Philips ff niet meer weten verder.
Maar hier kun je contact opnemen met de support van Philips; https://tpvcrmplus.force....try=NL&family=TV&reason=2

[Voor 28% gewijzigd door HereIsTom op 22-02-2021 10:16]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• gertk
HereIsTom schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:13:
Tja ik heb zelf een Sony A89 waar het wel goed op werkt, dus zou het voor jou Philips ff niet meer weten verder.
Maar hier kun je contact opnemen met de support van Philips; https://tpvcrmplus.force....try=NL&family=TV&reason=2
Zie hierboven, probleem is opgelost door toestel vanuit service menu in 'virgin mode' te zetten.
Bedankt voor het meedenken!

• gertk
Helaas, de pret was van korte duur, vandaag TV aan, en YT gekozen en weer helemaal mis.
Opnieuw virgin mode geprobeerd maar het mag niet meer baten. Driemaal geprobeerd, ook nog met en zonder CI module (misschien andere geheugen bezetting intern oid)

Zodra YT gestart wordt en je gaat naar links of rechts of naar beneden dan schuiven de voorbeelden niet meer en valt er van alles weg. In de instellingen menu's van de app net zo: keuze menus waarin je moet scrollen zijn opeens leeg wanneer je op/neer doet... Pfff...

• Khangeroe
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12-08-2022
Hey,

Misschien een beetje laat, maar heb je het probleem al gefixt? Kwam vandaag ook bij mij voor.

• gertk
Khangeroe schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:53:
Hey,

Misschien een beetje laat, maar heb je het probleem al gefixt? Kwam vandaag ook bij mij voor.
Het probleem is deels gefixed door het typenummer van het toestel in het service menu aan te passen naar de 40 inch versie. Het probleem zit ergens bij Philips op de server die de verkeerde info doorgeeft aan YouTube.

Maar ik gebruik de smart functies van de TV niet meer. Heb nu een Raspberry Pi 4 aangekoppeld met een minimale Linux installatie. Firefox met uBlock er op gezet en kan nu met de TV afstandbediening YouTube kijken zonder reclame.. Dat krijg ik met de TV zelf nooit voor elkaar.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee