Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik games van de huidige generatie en komende kan spelen dat het systeem op ze minst aan de recomended requirements voldoet. Daarnaast miscchien in de toekomst nog een beetje foto bewerking te doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik wil mijn huidige PC upgrade met een budget van tussen de 700-800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
dit is mijn huidige systeem mijn rand appratuur blijft behouden. In principe wil ik mijn moederbord, processor, werkgeheugen vervangen. Mijn video kaart wil ik ook vervangen alleen wil ik daar nog tijdje mee wachten omdat de prijzen en wacht tijden nu veel te hoog liggen. Maar wil minstens tegen die tijd voor GTX 1660 super gaan.
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i7 930 @ 2.80GHz 41 °C
Bloomfield 45nm Technology
RAM
12,0GB Triple-Channel DDR3 @ 535MHz (7-7-7-18)
Motherboard
ASRock X58 Extreme6 (CPUSocket) 29 °C
Graphics
SMT24A350 (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 680 (ASUStek Computer Inc) 31 °C
Storage
465GB Western Digital WDC WDS500G2B0A ATA Device (SATA (SSD))
1863GB Western Digital WDC WD20EARX-00PASB0 ATA Device (SATA )
1863GB Western Digital WDC WD20EARX-008FB0 ATA Device (SATA )
Optical Drives
TSSTcorp CD/DVDW TS-H552L ATA Device
Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Behuizing
Sharkoon BD28
Voeding
Inter-Tech Argus 750W RGB CM 750W ATX Zwart power supply unit
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor nu exclusief videokaart had ik dit bedacht en komt het rond de 500 euro uit.
Vervangen met moederbord
Gigabyte B550M DS3H - Moederbord
Vervangen met processor
Ryzen 7 3700x boxed of Ryzen 7 3800x boxed ( is het de extra 20 euro waard?)
Vervangen geheugen
PNY XLR8 Gaming Epic-X RGB 16 GB 3600 Mhz
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb begrepen dat ryzen op het moment beter is dan intel en heb specifiek voor ryzen 7 gekozen en niet voor ryzen 5, omdat ik denk met de ryzen 7 nog een generatie langer door te kunnen blijven gamen en werken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst niet al teveel geluid maar vind het huidige geluid wat wordt geproduceerd niet vervelend.
Kan geen inschatting maken tot welke videokaart generatie dit systeem ready is adviezen?
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. En of dat alles goed gaat samen werken en dat jullie geen hardware problemen zien. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Zijn er nog merken van videokaarten die aan te bevelen zijn of beter niet kan nemen? Inno3d had ik bijvoorbeeld een 1660 super gezien geen idee wat ik ervan moet verwachten.
Alvast erg bedankt voor jullie tijd en comments!
Ik ben op zoek naar een gebalanceerd systeem waarmee ik games van de huidige generatie en komende kan spelen dat het systeem op ze minst aan de recomended requirements voldoet. Daarnaast miscchien in de toekomst nog een beetje foto bewerking te doen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik wil mijn huidige PC upgrade met een budget van tussen de 700-800 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
dit is mijn huidige systeem mijn rand appratuur blijft behouden. In principe wil ik mijn moederbord, processor, werkgeheugen vervangen. Mijn video kaart wil ik ook vervangen alleen wil ik daar nog tijdje mee wachten omdat de prijzen en wacht tijden nu veel te hoog liggen. Maar wil minstens tegen die tijd voor GTX 1660 super gaan.
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i7 930 @ 2.80GHz 41 °C
Bloomfield 45nm Technology
RAM
12,0GB Triple-Channel DDR3 @ 535MHz (7-7-7-18)
Motherboard
ASRock X58 Extreme6 (CPUSocket) 29 °C
Graphics
2047MB NVIDIA GeForce GTX 680 (ASUStek Computer Inc) 31 °C
Storage
465GB Western Digital WDC WDS500G2B0A ATA Device (SATA (SSD))
1863GB Western Digital WDC WD20EARX-00PASB0 ATA Device (SATA )
1863GB Western Digital WDC WD20EARX-008FB0 ATA Device (SATA )
Optical Drives
TSSTcorp CD/DVDW TS-H552L ATA Device
Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Behuizing
Sharkoon BD28
Voeding
Inter-Tech Argus 750W RGB CM 750W ATX Zwart power supply unit
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor nu exclusief videokaart had ik dit bedacht en komt het rond de 500 euro uit.
Vervangen met moederbord
Gigabyte B550M DS3H - Moederbord
Vervangen met processor
Ryzen 7 3700x boxed of Ryzen 7 3800x boxed ( is het de extra 20 euro waard?)
Vervangen geheugen
PNY XLR8 Gaming Epic-X RGB 16 GB 3600 Mhz
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb begrepen dat ryzen op het moment beter is dan intel en heb specifiek voor ryzen 7 gekozen en niet voor ryzen 5, omdat ik denk met de ryzen 7 nog een generatie langer door te kunnen blijven gamen en werken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst niet al teveel geluid maar vind het huidige geluid wat wordt geproduceerd niet vervelend.
Kan geen inschatting maken tot welke videokaart generatie dit systeem ready is adviezen?
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. En of dat alles goed gaat samen werken en dat jullie geen hardware problemen zien. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties.
Zijn er nog merken van videokaarten die aan te bevelen zijn of beter niet kan nemen? Inno3d had ik bijvoorbeeld een 1660 super gezien geen idee wat ik ervan moet verwachten.
Alvast erg bedankt voor jullie tijd en comments!