Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumon
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Uit duurzaamheidsoverwegingen en protest heb ik mijn OnePlus 3T geroot en er Lineage OS Android 10 op gezet. Dat was begin 2020.
Sindsdien zijn er geen beveiligingsupdates uitgebracht voor zover ik kan zien. Dat baart me zorgen. Is dat terecht en kan ik toch beter een nieuw toestel kopen? Mijn technische kennis is onvoldoende om dat risico goed in te kunnen schatten denk ik.

De telefoon werkte met Lineage OS weer top en nog steeds.

Maar ik gebruik hem veel, ook voor communicatie met klanten, internet bankieren, digid en ik heb een pw manager erop (met 2FA).

Houden of nieuwe GSM kopen?

Ter info:

lineage_oneplus3-userdebug 10 QQ1B.200105.004 eng.dianlu.20200112.154015 test-keys

Bedankt, Elisabeth

Beste antwoord (via rens-br op 22-02-2021 11:46)

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:49
Gezien je een release met test-keys gebruikt draai je niet de officiële versie, die wel netjes een wekelijkse build heeft. Het is mogelijk om over te stappen op de officiële versie, maar dat vereist enig voorwerk, misschien eenvoudiger om opnieuw te beginnen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
Gezien je een release met test-keys gebruikt draai je niet de officiële versie, die wel netjes een wekelijkse build heeft. Het is mogelijk om over te stappen op de officiële versie, maar dat vereist enig voorwerk, misschien eenvoudiger om opnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumon
Dankjewel. Dat heb ik toen blijkbaar over het hoofd gezien, balen! Ik ga kijken hoe ingewikkeld dat voor me zou zijn. Het zou mijn probleem wel uit de wereld helpen 😀

PS het linkje in je bericht brengt me naar een pagina met nightly's. Heb ik geen goede ervaringen mee. Liever gebruik ik een stabiele versie.

[ Voor 30% gewijzigd door Saumon op 20-02-2021 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumon
Het is gelukt 🆒

Heel erg bedankt!

Eerst het zipje met het script geflasht en daarna de officiële Lineage OS. Meteen de laatste beveiligingsupdate ontvangen 👍🏻.

Dat het een nightly is neem ik voor lief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
Lineage doet tegenwoordig alleen nog maar nightly's. Het prepareren van een stabiele versie vereiste teveel tijd en moeite terwijl ze niet bijzonder veel stabieler waren.

• Saumon
*zucht* ik deed een update naar een nieuwere versie vanochtend en toen ging het mis.

Met de laatste twrp en lineage-17.1-20210222-nightly-oneplus3-signed.zip

blijft het Lineage Logo (blauwe boogje) in beeld, maar hij start niet op. Ik wordt wel om het ww gevraagd, maar na invoeren, blijft alleen het logo bewegen. Langer dan een half uur.
Ik kan wel herstarten in TWRP, maar wat ik daar ook probeer, niets lijkt te helpen. 8)7

Iemand een tip?

[ Voor 24% gewijzigd door Saumon op 25-02-2021 10:05 . Reden: meer informatie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumon
Never mind... ik vraag hulp op xda, hopelijk kan iemand me daar weer op weg helpen!
Pagina: 1