Vraag

• Kimberley32
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-07-2021
Goededag,

Voor mijn werk gebruik ik enkele jaren de Samsung Galaxy S7. Bij andere telefoons die ik gebruik krijg ik hoofdpijn en droge ogen. Ik ben bekend met droge ogen, waarschijnlijk door overmatig telefoongebruik (blauw licht). Ik dacht dus dat als ik een telefoon koop met hetzelfde scherm als de Samsung Galaxy S7, een Quad HD Super AMOLED display scherm, ik geen hoofdpijn zou moeten krijgen.

Nu heb ik na lang zoeken de Samsung Galaxy S9+ gevonden en krijg ik bij deze telefoon dus ook hoofdpijn. Ik ben al bij de oogarts en opticien geweest en ik heb geen oogafwijkingen. Weet iemand wat dan het verschil kan zijn tussen deze 2 telefoons en heeft iemand tips of dezelfde/vergelijkbare situatie? Ik gebruik de blauwlicht filters en een speciale app die het scherm extra donker maakt. Ook gebruik ik een app voor de donkere modus. Verder overweeg ik misschien een blauwlicht filter coat op mijn brilglazen te laten zetten.

Alvast dank voor het meedenken!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:13
De ontwikkeling van schermen gaat door, dus je zou de reviews kunnen nakijken op kleurtemperatuur en helderheid.
Mijn ervaring is dat Samsung het scherm te helder heeft op de automatische stand.
Ook kun je de kleuren van levendig naar naturel zetten wat enorm scheelt. Naturel is veel rustiger.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb je dat probleem ook met LCD schermen? Ergens gaat er een topic rond op Tweakers waarin mensen last krijgen van OLED schermen. Schijnbaar knipperen die heel snel (voor het gros van de mensen geen probleem) waardoor sommige mensen niet lang naar zo'n scherm kunnen kijken.

Wellicht raar aangezien je S7 ook een OLED scherm heeft. Maar misschien heb je mazzel met een LCD scherm.

Canon EOS R | Olympus OM-1

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
FeareX schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:03:
Heb je dat probleem ook met LCD schermen? Ergens gaat er een topic rond op Tweakers waarin mensen last krijgen van OLED schermen. Schijnbaar knipperen die heel snel (voor het gros van de mensen geen probleem) waardoor sommige mensen niet lang naar zo'n scherm kunnen kijken.

Wellicht raar aangezien je S7 ook een OLED scherm heeft. Maar misschien heb je mazzel met een LCD scherm.
De backlight van LCD schermen durft ook wel eens knipperen om een lagere helderheid te krijgen. Dit is het geval als men PWM toepast waarbij de backlight heel snel aan en uit gezet wordt. Als dit met een hoge frequentie gebeurt zou je er geen last van mogen hebben maar bij een te lage frequentie is het storend voor sommige mensen.

Andere schermen dimmen dan weer door bijvoorbeeld de spanning naar de backlight te verlagen. Hierbij krijg je geen knippereffect. Bij laptop- en monitorreviews komt dit wel eens aan bod maar ik weet niet of dit ook voor smartphones getest wordt.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee