Toon posts:

Wifi traag en kan geen internet kabel trekken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Pixelfie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08-2021
Heb dus laatst mijn pc verplaatst naar een andere kamer. Hiervoor gebruikte ik altijd een ethernet kabel, waarmee ik 200mbps haalde. Volgens mijn ouders is het lastig/niet mogelijk om een kabel hier te trekken. De wifi is ook niet geweldig, is onstabiel en haalt soms 5mbps en soms 30 en valt vaak weg. Heb ook een powerline adapter van KPN (DVS650), maar die haalt ook maar 15mbps (wel wat stabieler dan wifi). Heb gehoord dat dit komt omdat hier geen geaard stopcontact is. Ik gebruik de xperiabox v10 van KPN (200mbps pakket) en heb 2 experia wifi's (1tje beneden en 1 in de kamer hier tegenover waar wel een kabel is). Weet iemand hoe ik hier sneller & stabieler internet krijg? Hoef niet de volle 200mbps te zijn, zo lang ik maar kan gamen & 1080p kan kijken.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
1) toch een kabel trekken
2) router dichterbij zetten
3) kabel trekken naar een aparte wifi router die dichterbij staat
4) repeater

• Pixelfie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-08-2021
SCIxX schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:07:
1) toch een kabel trekken
2) router dichterbij zetten
3) kabel trekken naar een aparte wifi router die dichterbij staat
4) repeater
Heb nog eens gevraagd of er een kabel getrokken kan worden. Kan nu opeens wel. Nu is de vraag: ik kan voor €5 een cat5e kabel halen en voor €10 een cat6. Is het verschil groot genoeg dat het €5 extra waard is?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Pixelfie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:44:
[...]

Heb nog eens gevraagd of er een kabel getrokken kan worden. Kan nu opeens wel. Nu is de vraag: ik kan voor €5 een cat5e kabel halen en voor €10 een cat6. Is het verschil groot genoeg dat het €5 extra waard is?
Klinkt wel als goedkope kabel. Je moet wel een volledig koperen kabel hebben en niet van die CCA meuk als je een goede kwaliteit kabel wilt die het blijft doen.

Vergeet ook niet om rj45 connectoren erbij te bestellen, want als je met connector en al door muren moet krijg je veel te grote gaten overal.

I reject your reality and substitute my own

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Ondanks mijn scepsis tegen powerline-adapters voor internet in huis, moet ik eerlijk aangeven dat dit een van de betere investeringen is geweest in jaren.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-03 08:35
HerZon schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:15:
Ondanks mijn scepsis tegen powerline-adapters voor internet in huis, moet ik eerlijk aangeven dat dit een van de betere investeringen is geweest in jaren.
Hier idem, echter TS geeft aan dat PLC bij hem/haar niet veel extra bandbreedte (15Mbps) geeft t.o.v. Wifi.

Ervan uitgaande dat het doel 200Mbps te halen van/naar internet (of iig substantieel beter dan 15) kunnen de PLC adapters misschien nog beter geplaatst kunnen worden.
Maar mogelijk leent de huidige PLC set en/of electrische installatie/andere gebruikers zich niet voor deze setup.

WoWs-id dionvdc_ wows numbers wows referral

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee