Toon posts:

Slagplug verwijderen uit beton

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrtentje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-03 12:23
Bij het slopen van een muur in mijn nieuwe woning ben ik erachter gekomen dat de vorige bewoner slagpluggen heeft gebruikt om een houten balk aan de vloer (beton) vast te maken. Ik krijg geen beweging in de schroef, heb er zelfs een boorkop mee gesloopt.

Is het aan te raden om de schroef er helemaal uit te halen? (En hoe dan?) Of kan ik hem ook afzagen en het gat opvullen met beton?

Andere tips of suggesties zijn welkom.

Beste antwoord (via mrtentje op 13-08-2021 22:59)

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:54
Met een goede pijptang kan je deze er waarschijnlijk zo uit draaien. Als dat niet lukt dan zou ik hem met een slijptol wegslijpen.

Alle reacties

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik zou hem wegslijpen met een slijptol als je er last van hebt. Kan ook maar zo een chemisch anker zijn, dan zit ie muurvast.

[Voor 32% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-02-2021 22:05]

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:56
Persoonlijk zou ik hem zachtjes op een neer bewegen zodat hij breekt. 9 van de 10 breekt hij dieper dan dat je met een slijptol kan afslijpen

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:54
Met een goede pijptang kan je deze er waarschijnlijk zo uit draaien. Als dat niet lukt dan zou ik hem met een slijptol wegslijpen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-02 00:27
Als je hem echt weg wil hebben kan je hem er uit boren en dan het gat vullen. Maar de vraag is wat je dan wil. Gaat het er om dat de grote stoute schroef een pak slaag krijgt, of wil je er iets overheen bouwen en zit het in de weg? Want in dat laatste geval is afknippen/slijpen de makkelijkste manier.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
johnkeates schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:11:
Gaat het er om dat de grote stoute schroef een pak slaag krijgt
_/-\o_

Inhoudelijk eens met je opmerking :D Afslijpen en er overheen bouwen/klussen.

https://discord.com/invite/tweakers

• mrtentje
Bedankt allemaal voor de reacties. Ik moet de schroef eruit halen omdat er een nieuw kozijn geplaatst gaat worden. Daarna wil ik het weer op gaan vullen en de vloer egaliseren.

Ik durf er niet teveel/te diep in te boren omdat ik bang ben dat ik het beton teveel beschadig. Of valt dat wel mee volgens jullie?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

Je kan ook nog proberen de kop eraf te slijpen en vervolgens een boormachine aan te koppelen alsof het restant van de bout een boor is. Maar als er geen beweging in komt niet te lang proberen..

[Voor 3% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-02-2021 22:28]

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-03 10:41
Gasbrander of flinke aansteker erop. Als je die schroef warm genoeg maakt dan begint de plastic plug al snel mee te geven. Dan draai je hem er zo uit met een tang.

• Rokuta
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-01 15:58
johnkeates schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:11:
Gaat het er om dat de grote stoute schroef een pak slaag krijgt,
Mijn koffie...wat doe je... _/-\o_

• 1107972
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:22
Bel eens de support/technische afdeling van bijvoorbeeld Fischer. Kan me namelijk herinneren dat er een handigheidje was om een gemonteerde slagplug te kunnen verwijderen. Dit werd mij toen verteld door een leverancier van bevestigingsartikelen. Maar ben het helaas vergeten.

En als je dan het antwoord hebt lezen we het graag hier terug.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Las een moertje er op en gebruik een dop- of steeksleutel of baco om voldoende kracht te zetten

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Warm stoken zodat de plastic plug zacht word. Of hen en weer buigen (met hamer slaan) zodat deze net in de plug afbreekt. Slijpen kom je niet laag genoeg en geeft meer rommel.

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Multitool (Fein) met ijzerzaagje. Zal de tool niet leuk vinden vermoed ik, maar kun je ‘m wel flush krijgen met vloer. Makkelijker dan met slijptol.

En anders eerst met slijptol doorslijpen en met afbraamschijf gelijk slijpen met de vloer. Dat kan ook.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Die slagpluggen kunnen toch amper wat hebben qua buigen? Ik zou proberen hem eruit te draaien met een goede waterpomptang, anders de haakse slijper erop. Niet teveel tijd aan besteden imo

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 21:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dr zit nog draad op zo te zien, dus met een waterpomptang zou hem er uit moeten kunnen draaien. Zit ie muurvast dan idd verwarmen en na afkoelen er uit draaien.

Als je merkt dat ie te draaien is kun je ook proberen een inkeping in de kop te maken en dan met een platte schroevendraaier er uit draaien.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

The Eagle schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:10:
Dr zit nog draad op zo te zien, dus met een waterpomptang zou hem er uit moeten kunnen draaien. Zit ie muurvast dan idd verwarmen en na afkoelen er uit draaien.

Als je merkt dat ie te draaien is kun je ook proberen een inkeping in de kop te maken en dan met een platte schroevendraaier er uit draaien.
@mrtentje :Y
Zo moeilijk is het niet, zie boven

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:31
Een buis er op, en dan net zo lang heen en weer bewegen tot hij afbreekt.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:36

CeesKees

I rest my Kees

Is een klauwhamer hier niet perfect voor?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb dit ook gehad en ik heb de schroefen afgeslepen, met een hamer een cm verder de muur in geramt (daarbij de muur een beetje slopend) en dat weer opgevuld en dat werkt prima.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05:22
Gewoon met de koevoet?
Desnoods een houten balkje om het hoogteverschil op te lossen. En als je de andere kant (de niet klauw kant) er af slijpt en daar dan een stalen buis over schuift heb je een lekker lange hefboom

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:19
Grip tang er op en draaien met die handel en anders even warm stoken met een gasbrandertje en dan trek je hem er ook zo uit.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-03 22:13
JvS schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 10:33:
Ik heb dit ook gehad en ik heb de schroefen afgeslepen, met een hamer een cm verder de muur in geramt (daarbij de muur een beetje slopend) en dat weer opgevuld en dat werkt prima.

[Afbeelding]
ook op je duim geslagen zo te zien :+ :+

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Hahaha ja volgens mij is dat idd bloed. Maar ik was toen een nieuw (oud) huis verbouwen en het oude huurhuis opleverklaar aan het maken, dus vast wel ergens gewond geraakt :D

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-03 21:54

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Met een diamantschuurschijf poets je hem zo weg nadat je het meeste met een pijpensnijder hebt weggesneden.

[Voor 38% gewijzigd door Nijl op 20-02-2021 16:45]

You are NIJL-ed!

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
Paar x heen en weer rammen zodat deze afbreek,
koevoet er onder en hem er uit trekken,
met een hamer hem er helemaal verder inslaan,
met een slijptol hem vlak afslijpen,
met een kniptang hem af knippen.
met een waterpomptang of een andere tang de schroef er uit draaien en vervolgens de plug er uit trekken

• mrtentje
Pijpentang en verhitten did the trick. Thanks allemaal!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:24
zow zeven maanden bezig geweest? :P

• mrtentje
nachtnet schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:01:
zow zeven maanden bezig geweest? :P
Gelukkig niet. Moest het verwijderen vanwege nieuwe kozijnen. Slagplug zat in de vloer en moest er echt uit. Alleen toen iets met materiaal tekort en uitstellen van de kozijnen... Dus nu wel afgesloten
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee