• eviltoastey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-05-2021
Hey Tweakers!

Ik heb een nieuwe laptop aangeschaft die tot mijn verbazing geen displayport heeft.
Wel beschikt deze laptop over een hdmi2.0b aansluiting.

Nu vraag ik mij af of er een kabel is die hdmi -> displayport is die 144hz en 1440p ondersteund?
Op het internet lees ik hier veel verschillende reacties en ik weet nu eigenlijk niet wat klopt..

Ik hoor het graag van jullie!!

Cheers!

Eviltoastey~

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:31
Displayport 1.4 heeft 32gbps hdmi 2.0 18gbps
Even zoeken op internet wat 1440@144hz nodig heeft en 8 of 10 bit met hdr

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Je laptop heeft ook een USB 3.2 gen 2 type-C aansluiting. Deze is makkelijker te converteren naar HDMI.

https://www.allekabels.nl...sb-c-naar-hdmi-kabel.html

• eviltoastey
Hey!
Ik heb dus een usb c naar hdmi kabel maar ik krijg niet meer dan 63hz op 1440p. Is dit weer een andere kabel?

• M!chel
  • Niet online
Dat kan, er zijn verschillende types.

Mogelijk heeft de kabel die je nu hebt geen HDMI 2.0 stekker, maar HDMI 1.4.
Die laatste kan niet meer dan 60Hz aan.

• eviltoastey
Misschien een domme vraag maar moet mijn monitor dan geen 2.0 aansluiting hebben? Ik weet niet of die dat heeft.

• M!chel
  • Niet online
Om welke monitor gaat het? En heeft die misschien nog andere aansluitingen ook?

• eviltoastey
Ik heb de Asus ROG Swift PG279Q 27...

Flexible connectivity options with DisplayPort 1.2, HDMI 1.4 and 2 x USB 3.0 ports.

Helaas HDMI 1.4...

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:34

Croga

The Unreasonable Man

M!chel schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:26:
Je laptop heeft ook een USB 3.2 gen 2 type-C aansluiting. Deze is makkelijker te converteren naar HDMI.

https://www.allekabels.nl...sb-c-naar-hdmi-kabel.html
Maar dat moet je niet willen. HDMI op dit scherm draait geen 1440p op 144Hz.

Je moet USB-C -> Displayport gebruiken. De DP1.2 poort van de monitor is de enige die het volle bereik van de monitor (1440P 165Hz) ondersteund.

• M!chel
  • Niet online
Idd, HDMI 1.4 is niet goed genoeg.

USB-C -> DP is wat je nodig hebt.

https://www.allekabels.nl...ar-displayport-kabel.html

• eviltoastey
Ik heb nu een displayport naar usb c kabel maar die geeft dus 63hz op 1440p

https://www.bol.com/nl/p/...er/9300000015689358/?s2a=

dat is de kabel die ik nu heb..

• M!chel
  • Niet online
eviltoastey schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:19:
Ik heb nu een displayport naar usb c kabel maar die geeft dus 63hz op 1440p

https://www.bol.com/nl/p/...er/9300000015689358/?s2a=

dat is de kabel die ik nu heb..
Die zou wel moeten werken, staat ook in de reviews iemand die hem werkend heeft op 2K@144hz

Edit: Heb je de nieuwste Nvidia drivers geïnstalleerd?

[Voor 5% gewijzigd door M!chel op 19-02-2021 21:33]

• eviltoastey
Ja de nieuwste drivers staan erop.. Misschien is het kabeltje gewoon niet goed? Soms pakt hij heel mijn beeldscherm ook niet.

• M!chel
  • Niet online
Dan zou ik idd de kabel terugsturen (als dat kan) en een andere proberen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee