Toon posts:

Spreekgeluid uit kamer verminderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ingomar
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-05-2022
Mijn vraag

goeden dag .
ik heb regematig een boos gezin als ik in de avond aan het gamen ben met vrienden.
als ik in een potje zit en dan praat met vrienden dan kan je dat blijkbaar door het hele huis horen .
en omdat ik ook wel een in de avond game en dan het hele huis wakker maak was ik opzoek naar een goede oplossing. heeft iemand tips hoe ik het geluid in mijn kamer kan houden ?

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
Je kast vullen met kleding,massa isoleert.

Verder kan je zorgen dat je deur wat beter sluit, zodat het niet onder de deur door gaat.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:48

Audione0

Strijdt der titanen

Gordijnen, kleed, geïsoleerde deur. iets voor de deur hangen zodat het geluid er niet onderdoor kan zoals hierboven gemeld. Ergens anders in je huis gaan gamen..
Akoestische aanpassingen wat het geluid tempert...

Gewoon je bakkes houden

Intel 6800k@4000Mhz / Asus Strixx X99 Gaming / Scythe Mugen 4 / Ballistix Elite 32 GB DDR4-2666@3000Mhz / Crucial M500 – Samsung 750 Evo - Samsung F3 1TB@RAID 0 / MSI RTX 2080 Gaming X Trio / Corsair Hx750i / Alles in een Define R5 Black gepropt

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:11
Heb je iets meer informatie? Waar in huis ben je aan het gamen, en waar in huis zit de rest van je gezin? Akoestische isolatie kan op veel manier, soms met simpele dingen als je kast vullen met kleding, maar ook lekker klussen met een voorzetwand bijvoorbeeld.

• ingomar
oh ja ik zit achter in het huis op de 1e verdieping en der rest een kammer er naast en beneden in de woonkamer (onder mijn kamer ) kast is zeker gevult en de vloer vaak ook hahahah.
maar gordijnen kan ik wel eens proberen .zouden van die blokken op de muur ook helpen van die schuimen dingen ?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
ingomar schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:13:

zouden van die blokken op de muur ook helpen van die schuimen dingen ?
Dat helpt vooral tegen echo/weerkaatsing, en zal een beetje geluid absorberen. Dus ja, dat zal iets helpen, maar waarschijnlijk niet heel veel.

Gaat het alleen om jouw eigen stem verminderen? Of ook het geluid van je games/vrienden over de chat? Indien het laatste: koptelefoon gebruiken ;)

[Voor 21% gewijzigd door Hahn op 19-02-2021 20:16]

The devil is in the details.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Input level van de mix al eens omhoog gezet in de mixer van Windows? Hoef je niet zo hard te praten. Sowieso, mic dicht bij je mond scheelt ook al.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ingomar
Hahn schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:15:
[...]

Dat helpt vooral tegen echo/weerkaatsing, en zal een beetje geluid absorberen. Dus ja, dat zal iets helpen, maar waarschijnlijk niet heel veel.

Gaat het alleen om jouw eigen stem verminderen? Of ook het geluid van je games/vrienden over de chat? Indien het laatste: koptelefoon gebruiken ;)
Gaat om mijn eigen stem heb van mijn zelf al een zware harde stem en met wat adrenaline er bij word het aleen maar harder haha

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24

NeHoX

Gamer + PV

Ik doe een aanname maar heb je toevallig een over ear gesloten koptelefoon?

Deze in combinatie met game geluid zorgt er voor dat je jezelf niet (goed) hoort praten. Daardoor ga je extra volume produceren.

Een Open Over Ear zal je een stuk bewuster maken van je eigen stemgeluid.

Je kan dit ook bereiken in Windows door instellingen van microfoon te veranderen zodat je jezelf hoort.

23x330Wp op NNO 8gr hellingshoek. Totaal 7590Wp

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18:23
Het is hier niet de HK.

[Voor 79% gewijzigd door FeaR op 27-02-2021 10:15]

• 99ruud99
Het is hier niet de HK.

[Voor 92% gewijzigd door FeaR op 27-02-2021 09:55]

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:55
ingomar schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:13:
oh ja ik zit achter in het huis op de 1e verdieping en der rest een kammer er naast en beneden in de woonkamer (onder mijn kamer ) kast is zeker gevult en de vloer vaak ook hahahah.
maar gordijnen kan ik wel eens proberen .zouden van die blokken op de muur ook helpen van die schuimen dingen ?
De goedkoopste oplossing is om zelf in een kelder of schuur te gaan zitten gamen.
De sociaalste oplossing is om rekening te houden met je gezin en jezelf wat te temperen (zeker wanneer ze liggen te slapen...)

Ik denk dat het lastig is om je huidige situatie te verbeteren, omdat door de bouw van je huis makkelijk geluid door muren en vloeren lijkt te gaan. Een gordijn gaat dat niet zomaar oplossen. Verbouwen, nieuwbouw of verhuizen is dan wellicht de meest succesvolle oplossing.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
NeHoX schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:50:
Deze in combinatie met game geluid zorgt er voor dat je jezelf niet (goed) hoort praten. Daardoor ga je extra volume produceren.
[...]
Je kan dit ook bereiken in Windows door instellingen van microfoon te veranderen zodat je jezelf hoort.
Goed punt, telefoons doen dit ook.

[Voor 23% gewijzigd door TBTL op 27-02-2021 08:35]

• 99ruud99
Zet je microfoon op maximaal, zodat je vrienden klagen dat je te hard praat.
Voor rest zou ik zeggen: zet een en meter naast je bureau die stroom uitschakelt als je teveel geluid maakt. Dan leer je het heel snel af.
Nogmaals, het is hier niet de HK.

[Voor 11% gewijzigd door FeaR op 27-02-2021 09:56]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:12
Ik lees een heleboel reacties, over blafbanden en mond dicht houden, waarvan ik me nauwelijks voor kan stellen dat de ts daarmee geholpen is. Maar goed, isoleren kan natuurlijk wel maar idd meer nodig dan alleen een gordijn of de infameuze "eieren dozen". Daar heb je echt voorzet wanden voor nodig, dat moet je er maar voor over hebben. Verder sluit ik me aan bij @The Eagle.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee