Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

PSU fan stuk, weerstandje nodig?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• agile_tester
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 17-06 13:02
De ventilator van mijn voeding (CoolerMaster RS-400-PSAP-J3) was op sterven na dood.
Ik heb een nieuwe aangeschaft, maar kom er net achter dat de fan in mijn voeding was vast gesoldeerd.

Mijn nieuwe fan heeft een 3-pin connecter.
Deze kan ik echter gewoon op mijn moederbord prikken

Moet er tussen de 2 aders van de oude fan een weerstandje, of kan ik die gewoon 'afdoppen'? :?

...

Relevante software en hardware die ik gebruik

n.v.t.
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

gegoogeld

...

Beste antwoord (via agile_tester op 19-02-2021 18:27)

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Gewoon afknippen. Het is alleen spanning en die hoeft nergens heen.
Of, beter plan: soldeer de draden van de nieuwe ventilator waar de oude zat.

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

Alle reacties

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13:14
Beste kabeltjes knippen en je nieuwe fan daarop aansluiten. Is nog steeds gewoon 12v.

Op die manier kan je voeding de fanspeed nog aanpassen aan temperatuur

Woont in Helsinki

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Gewoon afknippen. Het is alleen spanning en die hoeft nergens heen.
Of, beter plan: soldeer de draden van de nieuwe ventilator waar de oude zat.

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• agile_tester
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 17-06 13:02
Bedankt allemaal

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True