vraagje over Prestatie index Windows

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
Goedemiddag,

Ik weet niet of ik dit hier mag of kan vragen, maar enige tijd krijg ik een melding dat Windows prestatie niet berekend kan worden, is dit op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTjVSBtJVV3Dg2Jz32c3mFrh8Ws=/800x/filters:strip_exif()/f/image/59kFQcABkXb9KFocHGRT8eUu.png?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 18:47

Dido

heforshe

Geen idee, maar ik vermoed dat er niet zo heel veel mensen nog kunnen helpen met een antieke windows.

Klinkt lullig, maar dat ding is er sinds 8.1 al uitgesloopt, dat is dus sinds augustus 2013.
Het zou zo maar kunnen dat jouw nieuwe harddisk niet herkend wordt door analysesoftware van bijna 8 jaar oud?

De huidige prestatieindex in Windows 10 is nog wel te runnen via de command prompt en te bekijken via powershell, en die loopt ook tot 9,9 in plaats van 7,9.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexa
Hoi Dido,
Dank je wel voor je feedback, hij heeft het altijd gedaan, zou hij de externe harddisk bedoelen? de twee die ik in mijn pc heb zitten er vanaf het begin erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Prestatie-index is overigens nutteloos, cijfers die er uit komen zeggen niet zo veel vergeleken met een degelijke benchmark die daadwerkelijk prestaties test...
Sowieso zal W7 met een traditionele HDD nooit hoger dan 5,9 tonen, een van de redenen dat de prestatie-index nutteloos was, HDD = 5,9 score ondanks dat het mogelijk een snelle HDD is.

Zou overigens ook eens upgraden naar een modern OS, W7 is echt al een flinke tijd achter ons ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:35

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zou win7 ook niet bepaald meer aanraden.

Waarom wil je overigens een prestatie index? Het cijfer heeft compleet geen indruk, is iets als geekbench niet handiger om te weten hoe snel je hardware is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:28
Even iets anders, is er een reden waarom je niet overstapt naar Windows 10 met een PC die qua hardware van die hoge cijfers scoort onder Windows 7?

(Als je weet hoe, is die overstap naar Windows 10 vanuit een legale Windows 7 nog steeds gratis, zowel voor een "Upgrade" installatie als een volledig verse Windows 10 ...)

• lexa
Hoi,

dank je wel voor jullie reactie's
Ik gebruik die windows prestatie index omdat het systeem eigenlijk aangeeft dat er nieuw hardware gevonden is en dat het vernieuwd moet worden, maar als het dan toch niets uitmaakt dan laat ik het zo.
Windows 7 gebruik ik eigenlijk omdat al mijn programma's en games er nu vloeiend op draaien en ik ben bang als ik verander naar windows 10 dat ik meer ellende ga krijgen dan nodig is, waarom iets veranderen als het goed loopt toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:01

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

lexa schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:17:
[..]
waarom iets veranderen als het goed loopt toch.
Omdat je nu geen security patches meer krijgt en Windows 7 best wat lekken had/heeft?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:52
Je weet ook dat Windows 7 al meer dan een jaar niet meer wordt ondersteund door Microsoft? Ik zou als ik jou was toch eens nadenken over Windows 10. Voordat je begint backups maken en upgraden :), zo gepiept en je bent weer bij de tijd!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:44

nelizmastr

Goed wies kapot

lexa schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:17:
Windows 7 gebruik ik eigenlijk omdat al mijn programma's en games er nu vloeiend op draaien en ik ben bang als ik verander naar windows 10 dat ik meer ellende ga krijgen dan nodig is, waarom iets veranderen als het goed loopt toch.
Je gaat ellende krijgen met je beveiliging ja. Windows 7 wordt actief misbruikt sinds 14-01-2020 de ondersteuning is beëindigd. De kans is aanwezig dat je hier al door getroffen bent maar het niet doorhebt.
Blijven hangen op oude software met het excuus "maar het werkt toch" is niet de goede insteek.

Je moet zorgen dat je op een systeem draait dat voorzien wordt van beveiligingsupdates, dat is niet alleen om je systeem trager te maken en je te dwingen naar Windows 10 maar vooral om je te beschermen en te zorgen dat je bijv. veilig kunt internetbankieren. Tevens is de ondersteuning van nieuwere API's weer gunstig voor de nieuwere games.

Gelukkig kan je zodra deze PC niet meer voldoet en wat nieuws koopt, geen W7 meer installeren. Dat is inmiddels onmogelijk gemaakt op de huidige hardware :)

I reject your reality and substitute my own

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04 16:33
nelizmastr schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:34:
[...]

Gelukkig kan je zodra deze PC niet meer voldoet en wat nieuws koopt, geen W7 meer installeren. Dat is inmiddels onmogelijk gemaakt op de huidige hardware :)
Is dat zo, vanaf welke hardware geldt dat?

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

ocwil schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:38:
[...]

Is dat zo, vanaf welke hardware geldt dat?
Vanaf in ieder geval 9e generatie Intel en Ryzen 3000. Als je het daarop probeert
krijg je een niet te omzeilen ACPI error.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

nelizmastr schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:41:
[...]
Vanaf in ieder geval 9e generatie Intel en Ryzen 3000. Als je het daarop probeert
krijg je een niet te omzeilen ACPI error.
Voor Intel ligt de grens al vanaf de 6e generatie, nieuwere CPU's of lievergezegd bijbehorende moderborden gaan al problemen geven.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

_Dune_ schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:51:
[...]

Voor Intel ligt de grens al vanaf de 6e generatie, nieuwere CPU's of leivergezegd bijbehorende moderborden gaan al problemen geven.
Theoretisch gezien zou het idd per 7e generatie Intel en 2e generatie AMD zijn, maar daar zijn
met omwegen nog "oplossingen" voor te vinden. Bij AMD bijv. door een 300 serie bord met een 2e gen CPU
te combineren. Met een 3e gen CPU is het wel klaar.

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 25-02-2021 16:53 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit heeft overigens niet zozeer met opslagtechnologie te maken, maar meer met Windows als OS en zijn functionaliteit. Persoonlijk zou ik aanraden gewoon de overstap te maken naar Windows 10, dit zou nogaltijd gratis mogelijk moeten zijn, maar daar mag in het juiste forum over verder gediscuseerd worden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexa
Hoi,
Dank jullie wel voor jullie reacties, ik denk misschien toch maar de overstap naar windows 10, zal even uitzoeken hoe het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8mile13
  • Laatst online: 24-08-2023
Dat is nog wel ergens in Windows versies.

Opdrachtprompt (administrator)
typ: winsat prepop
en druk op Enter

Het Windows System Assessment Tool wordt gestart. Dit proces kan enige tijd duren en de computer lijkt op bepaalde ogenblikken zelfs vast te lopen. Wees geduldig, dit is normaal.

Nadat het Windows System Assessment Tool klaar is, zal u merken dat u nergens de prestatie-index score ziet. Om de Windows prestatie-index te achterhalen moet u eerst nog Windows PowerShell openen en typ:

Get-WmiObject -Class Win32_WinSAT
en druk op Enter.

· CPUScore = Prestaties van de processor.
· D3DScore = Grafische prestaties voor het spelen van games.
· DiskScore = Prestaties van de harde schijf.
· GraficsScore = Algemene grafische prestaties (Windows Aero)
· MemoryScore = Prestaties van het RAM geheugen
· WinSPRLevel = Algemene prestaties (score) van de computer.

[ Voor 22% gewijzigd door 8mile13 op 26-02-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik was een van de eerste die Windows 8.1 heeft ingeruild voor Windows 10. En sindsdien heb ik er geen problemen mee....
Heb 1x een error gehad maar dat was mijn eigen stomme schuld.

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1