Toon posts:

roland E-16

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus mijn roland E-16 op mijn computer aangesloten via midi.

Hoe krijg ik nu een geluid dat in mijn roland E-16 zit in mijn computer? dus hoe sample ik bijvoorbeeld het pianogeluid van mijn E-16 naar de computer, zodat ik het kan gebruiken in programma's zoals fruityloops?

thx in advance

• darmit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04-2024

darmit

who wants to live forever

Dit zal nooit kunnen via midi, het is nml geen geluidsformaat maar geeft alleen maar een opdracht .
als jij een c speelt met pianosound geeft midi die informatie door en zet het daarna pas om . Ik heb bvb een korg module aangesloten op een Roland e-20 als ik op mijn e-20 een c speel en ik zet in de korg een piano ontvangt die een signaal welke toets ik speel , hoe hard ik hem aansla en hoelang ik hem vasthoud , de korg zet dit om in piano van zij eigen database aan geluiden .

searisk

Verwijderd

Topicstarter
ok... dat snap ik... ik kan dus geen geluiden samplen met midi...

maar hoe moet ik dat dan wel doen?

• darmit

darmit

opnemen als wave met je wave editor

searisk

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe connect ik dan mijn E-`16 aan mijn computer?

Verwijderd

Topicstarter
en met wave editor, bedoel je dan de geluidsrecorder in windows???? dat lijkt me niet toch?

• darmit

darmit

via je audio in

searisk

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Met een gewone kabel met 2 jackplugjes. Maar met midi kun je juist hele koele dingen doen met bv. fruityloops. Je kunt dan fruityloops je keyboard aan laten sturen waardoor je keyboard het geluid maakt ipv. de synthesizer of de samples in fruityloops en natuurlijk kun je het ook combineren e.d.
Ook kun je met je keyboard stukjes in fruityloops inspelen (maar dan dus een sample uit je computer er aan vast knopen). Dat laatste werkt trouwens wat minder met FL omdat die nogal traag reageert.

Verwijderd

Topicstarter
hoe stuur ik dan mijn keyboard aan via fruityloops? daar ben ik nl nog niet achter, wel dat inspelen...

Verwijderd

Ja waarom laat je niet je pc de e-16 bespelen. Dan maak je gewoon gebruik van je geluiden in je e-16.

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe ik dat?????

• Bigs
  • Niet online
Ok, ff korte howto dan..

- Duw F10 (MIDI settings) en zorg ervoor dat playing output op de midi out van je geluidskaart staat (MPU 401 bijv.)
- Open een nummer, ik pak hier ff the orange theme
- Kies Channels > Add One > MIDI Out
- Open de piano roll van het Synth kanaal, selecteer alles (Ctrl-A), kopieer het (Ctrl+C) en plak het in de piano roll van de MIDI out (Ctrl+V)

Als je nu Play duwt zal The Orange Theme door je E19 spelen :) Kanaal en patch enzo kun je instellen in de Channel settings

Dit is btw. voor FL 3.

Verwijderd

Topicstarter
hij doet t niet hier hoor...

de kabel moet dan toch in de midi in van mijn e-16 zitten?

• Bigs
  • Niet online
Ja en in de midi out van je geluidskaart (via een midi adapter prob.). Je kunt ze beter trouwens gewoon allebei aansluiten (in en out).

Verwijderd

Topicstarter
heb nu alleen die joystick poort op mijn kaart, waar ik die stekker op heb... ik heb begrepen dat dat alleen een midi IN is..? daar moet nog een verloopje op om het ook midi out te maken?

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

In Cubase en dat soort programma's zit ook altijd een optie om te testen of je het goed aangesloten hebt,...

want ik heb die dingen ook nog wel eens verkeerd om gedaan en dan hoor je dus nix,... :)

Verwijderd

De Midi Out van de PC in de Midi In en de Midi In van de PC in de Midi Out

Verwijderd

Ik snap het al je hebt zo'n enkele kabel, moet je ff naar de winkel gaan om een midi interface kabel te kopen (Midi-In-Out) + 1 joystick connector

Verwijderd

Topicstarter
maar het enige voordeel is dan dat ik mijn keyboard kan laten spelen en daars niet zoveel aan
Pagina: 1