Voor de beeldvorming even de situatie. Inclusief licht.
We hebben dus links een stopcontact en daar kun je relatief eenvoudig met een gewoon snoer naar boven komen. Dat snap ik zelf ook wel, maar ik vond het gewoon mooier om geen snoeren te zien in de keuken. Die stomme Sonos erin is dus ook maar even tijdelijk.
Helemaal rechts zie je twee knoppen, de ene is een KlikaanKlikuit en de ander zit gewoon in de muur. De bedoeling is dus om daar op het muurtje links van een stopcontact te laten maken door de installateur en zoals @
Hopjesvla79 suggereerde gaan we daar misschien wel een spotje maken die naar beneden wijst, want dat zou prima kunnen.
Het losse peertje zouden we eventueel zelfs aan het plafond een stukje kunnen verschuiven, dat zou ik ook nog minder erg vinden dan een kabel. En dan kunnen we van boven gewoon zorgen voor licht.
Zo merk ik dat ik gaandeweg wat meer afwijk van het plan. Plan was namelijk om op zoek te gaan naar een lamp die zo goed mogelijk daglicht zou genereren en die proberen te laten werken via een dag/nacht cycle omdat het een donkere hoek is. Dan zouden we overdag iets meer 'daglicht' hebben in de keuken via die lamp. En die lamp zou dan dus bevestigen waar nu het peertje hangt.
Dus of:
1. We maken een spotje aan de muur rechts en zoeken het idee van de 'daglicht' lamp verder uit
2. We maken spotjes aan het plafond en doen niets met daglicht
3. We checken of er toevallig een leiding loopt achter de kastjes
4. We vinden alsnog een mooie LED strip op accu en zoeken het idee van de 'daglicht' lamp verder uit
Mijn beeld over het het verder in te vullen is inmiddels weer verder uitgebreid, dank allen daarvoor!