LED strip op accu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-04 14:40
We willen in de keuken onder onze keukenkastjes een LED strip doen die een mooi natuurlijk daglicht geeft (keuken is wat donker hoekje). We hebben echter geen stopcontact dicht bij en de stroomkabel vinden we geen mooi gezicht.

Kan wel gemakkelijk omhoog (het kastje in) en daar een accu neerzetten en die accu af en toe opladen met een kabel.

Iemand ervaring met dit of een betere oplossing?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:56
Kun je achter die kastjes langs werkelijk nergens bij een stopcontact komen?

Heb je geen afzuigkap?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Let even niet op de rotzooi, zitten in de afrondende fase van de verbouwing.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMcExQRg5Xy4hosNu1X131D318g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ib64wrYXR0bzzFlQfwuj42qp.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat dus om de hangende kast zonder deurtjes. Zit een stopcontact achter dat magnetronnetje links, of 1 naar beneden bij de vaatwasser. Dus als ik wil kan het altijd.

Maar de genoemde optie leek mij mooi. Af en toe de accu opladen en gewoon licht door middel van een strip of spotjes onder de kast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:01
Als je LED strip een USB aansluiting heeft, zou je een powerbank kunnen gebruiken? (Of bedoel je dat me 'accu'?). Evt. met dubbelzijde tape ergens plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Om hoeveel meter gaat het ? Zo op het oog 2,5m ?
W/WW strips is al snel tussen de 7 en 15 Watt per meter dus daar heb je best een flinke accu voor nodig als je die niet dagelijks wilt opladen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
KaiseRRuby schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:01:
Let even niet op de rotzooi, zitten in de afrondende fase van de verbouwing.

[Afbeelding]

Gaat dus om de hangende kast zonder deurtjes. Zit een stopcontact achter dat magnetronnetje links, of 1 naar beneden bij de vaatwasser. Dus als ik wil kan het altijd.
[YouTube: WAAR ZIJN MIJN STOPCONTACTEN ? ONDANKBARE VROUW ! Help mijn man is klusser]
:+

Jammer dat je dit tijdens de verbouwing niet voorzien had, een leiding infrezen was tijdens de verbouwing waarschijnlijk niet zo ingewikkeld geweest. Mis je sowieso geen contactdozen boven het aanrecht voor keukenapparatuur?
Maar de genoemde optie leek mij mooi. Af en toe de accu opladen en gewoon licht door middel van een strip of spotjes onder de kast.
Ik heb er geen ervaring mee, maar je vroeg ook naar betere oplossingen dus ik dacht ik probeer het even. ;)

Je hebt zoals hierboven wordt gezegd al snel 20W aan LED-strip, dat is 1,67A bij 12V. Als je een auto accu in dat kastje zet moet je maandelijks opladen bij 1 uur gebruik per dag, bij een compacte accu wekelijks. Mij zou dat snel tegenstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Dat is geen oplossing die je blijvend in je keuken wilt hebben.

Leg het nu 1x goed aan als je toch aan het verbouwen bent....

Als je toch eigenwijs doorzet :+ Kijk dan naar ledstrips die native op 12v draaien. Zijn er zat, en een 12v accu is ook makkelijk te krijgen/onderhouden/vervangen en bestaat in 1000000 formaten.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 19-02-2021 13:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Zit er achter die kastjes niet toevallig ergens een elektraleiding?
In dat geval: kastje eraf, leiding uithakken, inbouwdoos erin, stopcontact erin en andere draden doorlussen en kastje weer tegen de muur. Zie je niets van en werkt toch prima :)

[ Voor 3% gewijzigd door Atlas op 19-02-2021 13:17 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-04 20:36
Ik ben het met bovenstaande reacties eens: ik zou met een permanentere oplossing op de lange termijn blijer zijn.

Mocht dat echt geen optie zijn: wij gebruiken ledstrips van Ikea in onze kledingkasten, deze functioneren prima op (oplaadbare) batterijen. Of het genoeg licht geeft voor het werkblad in de keuken weet ik niet.

https://www.ikea.com/nl/n...-batterijen-wit-10360087/

Misschien dat je met wat tweaken het 'batterij gedeelte' nog los kan maken van het 'ledstrip' zelf zodat het wat mooier oogt.

Edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door CoolBadeendje op 19-02-2021 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Jullie idee om iets permanents te maken is natuurlijk met stip het beste idee. Ook het moeilijkst te realiseren. Want ja, we zijn al in de afrondende fase, de muur is al gesausd, alles is daar klaar.

Dus, helemaal rechts op de foto is een koofje en daar komt nog een stopcontact zodat we daar kunnen inpluggen.

Maar ik ben dus specifiek op zoek naar snoerloze lampen/licht. Dat ik er een leiding heen kan frezen of een gat in kan slaan als er een leiding loopt is een oplossing die in het laatste geval kan gaan gebeuren.

Als er een goed werkende oplossing is zonder snoeren ben ik daar nu even naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Martijnvkc schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:23:
Ik ben het met bovenstaande reacties eens: ik zou met een permanentere oplossing op de lange termijn blijer zijn.

Mocht dat echt geen optie zijn: wij gebruiken ledstrips van Ikea in onze kledingkasten, deze functioneren prima op (oplaadbare) batterijen. Of het genoeg licht geeft voor het werkblad in de keuken weet ik niet.

https://www.ikea.com/nl/n...-batterijen-wit-10360087/

Misschien dat je met wat tweaken het 'batterij gedeelte' nog los kan maken van het 'ledstrip' zelf zodat het wat mooier oogt.

Edit: typo
Deze was ik ook tegen gekomen, enige wat jammer is dat die op een sensor werkt.

Hoopte eigenlijk op bijvoorbeeld dit:

https://www.bol.com/nl/p/...n-alexa/9200000101631080/

En dan op een accu. Dat van 12v moet ik dan even uitvogelen. Yeelight zou top zijn, daar kunnen we dan daglicht mee creëren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 21:40
KaiseRRuby schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:31:
Als er een goed werkende oplossing is zonder snoeren ben ik daar nu even naar op zoek.
Die is er eigenlijk gewoon niet, tenzij je bereid bent dagelijks de accu op te laden.
De Yeelight die je aanhaalt trekt 12W. Stel dat je een batterij neemt die zo groot is als een doorsnee smartphone (een powerbank als deze bijvoorbeeld, maar dan moet je een versie hebben die 12V kan leveren). Die kan zo'n LED strip voor ongeveer 3 uur van stroom voorzien. Dan moet je dus dagelijks gaan opladen, of 7 van die batterijen in je keukenkastje leggen en wekelijks opladen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
KaiseRRuby schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:35:
[...]

Deze was ik ook tegen gekomen, enige wat jammer is dat die op een sensor werkt.

Hoopte eigenlijk op bijvoorbeeld dit:

https://www.bol.com/nl/p/...n-alexa/9200000101631080/

En dan op een accu. Dat van 12v moet ik dan even uitvogelen. Yeelight zou top zijn, daar kunnen we dan daglicht mee creëren.
Dit is dezelfde toch? https://www.yeelight.de/en/aurora-lightstrip-yeelight.html

Dat is 24V. 7,2W voor 2m.

Dat kun je gewoon op een accu aansluiten.

Neem bijvoorbeeld twee van zulke: https://www.accu.nl/ultra...-gel-accu-ucg-12v-9000mah

Als je die twee in serie aansluiten heb je 24V met een capciteit van 9Ah. Daar op zal de verlichting zo'n 30 uur branden als je de accu volledig ontlaadt, iets wat ik ook met een deep cycle accu niet herhaaldelijk zou doen. Dus zeg 20 uur gebruikstijd. Dan heb ik de standbyverliezen nog niet meegerekend, slimme verlichting is natuurlijk nooit "uit".

Het is afhankelijk van hoe je het gebruikt of dat acceptabel is natuurlijk. Hier zou dat een week of 2 zijn. En dan zou ik liever nu 1x wat werk overnieuw doen dan 26x per jaar die accu laden en iedere 3 jaar nieuwe accu's kopen...

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 19-02-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Duidelijk, dat idee van een Yeelight kan dan uit mijn hoofd. Richting een andere oplossing denk ik dan aan zoiets:

https://www.bol.com/nl/p/...NIVw_0_37.46.ProductImage

Gaat alleen automatisch aan als het donker is. Kan ook permanent aan dus dat zou dan fijn zijn voor als er daadwerkelijk extra licht nodig is.

Meeste is bedoeld om een donker hoekje iets lichter te maken. Dat hoeft niet als we er niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@KaiseRRuby Wat is precies de bedoeling van het licht? Die laatste optie lijkt me als werkbladverlichting onbruikbaar.

Misschien nuttig om iets op het aanrecht te vinden als het verder helemaal donker is maar ik verwacht niet dat het veel toevoegt als het plafondlichtpunt al brandt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Xander schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:02:
@KaiseRRuby Wat is precies de bedoeling van het licht? Die laatste optie lijkt me als werkbladverlichting onbruikbaar.

Misschien nuttig om iets op het aanrecht te vinden als het verder helemaal donker is maar ik verwacht niet dat het veel toevoegt als het plafondlichtpunt al brandt.
Ja, het moet toch wel wat meer licht geven op het werkblad op het moment dat je in de baan van de plafondlamp staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
Dan zoek je geen nachtlampje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik ben vooral bang dat ik iets zoek wat niet bestaat, helaas. Volgende week komt de installateur weer langs en dan vraag ik maar eens even wat we nog zouden kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydderf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-04 12:48
Wat zit er aan de andere kant van de muur? Als daar bijv. de schuur of bijkeuken zit zou je kunnen overwegen om een gat door de muur te boren en de stroom uit die ruimte weg te halen.

Soms gaat het niet zoals het moet, maar moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
ydderf schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:18:
Wat zit er aan de andere kant van de muur? Als daar bijv. de schuur of bijkeuken zit zou je kunnen overwegen om een gat door de muur te boren en de stroom uit die ruimte weg te halen.
De keuken van de buren. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Enig idee of de oplossing van @Atlas een optie zou zijn? Komt de leiding naar de vaatwasser bijvoorbeeld niet uit het plafond?

Dat krijg je voor elkaar met enkel schade aan de muur achter de kast, waar niemand het voorlopig zal zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:55
Als het om licht gaat zou ik je lichtpunt in de keuken waar nu een peertje in zit een mooi model met meerdere led spots die je kan richten plaatsen. Een nette fatsoenlijke manier met een ledstrip onder de kastje is nu niet echt haalbaar meer zonder fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Xander schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:23:
Enig idee of de oplossing van @Atlas een optie zou zijn? Komt de leiding naar de vaatwasser bijvoorbeeld niet uit het plafond?

Dat krijg je voor elkaar met enkel schade aan de muur achter de kast, waar niemand het voorlopig zal zien.
Ga ik even opzoeken in de bouwtekeningen of met een leidingzoeker opzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 21:40
KaiseRRuby schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:56:
Duidelijk, dat idee van een Yeelight kan dan uit mijn hoofd. Richting een andere oplossing denk ik dan aan zoiets:

https://www.bol.com/nl/p/...NIVw_0_37.46.ProductImage
De batterij die in dat ding zit is vergelijkbaar met 3 knoopcellen. Denk aan zo'n wegwerp-fietslampje van €1 van de hema. Dat is ongeveer wat je krijgt, maar dan oplaadbaar, met een bewegingssensor en in de vorm van een "strip". Zo'n ding is bestemd om gemonteerd in een donkere la met sokken 1x per dag een minuutje te branden en dan iedere paar weken op te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-04 06:13

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Ik zou echt stroom trekken. Als je niet meer wil hakken, dan zou ik een kabel trekken. Misschien is vanaf de WCD omhoog niet het mooiste omdat dat altijd in het zicht zicht. Maar waarom pak je geen stroom vanaf je plafond verlichting? Die kan je langs het plafond richting de kast trekken met een kabelgootje. Zit het niet vies in het zicht vanaf je werkblad omhoog. En ik neem aan dat er toch wat bovenop je kastjes komt te staan. Het is zonde, maargoed. De oplossing met de accu is ook niet ideaal (en ook dit moet ergens staan).

Zijn het trouwens volle muren achter je kastjes?

[ Voor 14% gewijzigd door Point.Flare op 19-02-2021 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Over het algemeen gaan die maar 500 cycli mee, wordt dan best duur als je die regelmatig moet vervangen, daarnaast laad je die ook niet even in een uurtje op dus als ze leeg zijn zit je wel even zonder licht.
KaiseRRuby schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:56:
24 lm voegt niet echt iets toe in een keuken.

Als zoals anderen opperen een leiding uit de muur opvissen geen optie is, zou ik ook zoals @basjuhh aangeeft goede verlichting central ophangen. Eventueel kan je dan met van die accu stripjes iets toevoegen voor wanneer je echt licht nodig hebt om iets te doen.

[ Voor 39% gewijzigd door DukeBox op 19-02-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
DukeBox schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:53:
[...]

Over het algemeen gaan die maar 500 cycli mee
Oh. d:)b Dan gaan ze 19 jaar mee, bij 26x per jaar laden. Was ik blijkbaar behoorlijk pessimistisch door de levensduur op 3 jaar te schatten. :+

Heb je betere suggesties? Een 24V li-ion pack misschien? Dat is wel weer riskanter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Xander schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:57:
Oh. d:)b Dan gaan ze 19 jaar mee, bij 26x per jaar laden. Was ik blijkbaar behoorlijk pessimistisch door de levensduur op 3 jaar te schatten. :+
;)

De cycli worden natuurlijk wel steeds korter met een lood/gel accu met als bijkomend nadeel dat het voltage ook af gaat nemen.

Groot voordeel is dat ze dan ook weer sneller vol zijn :P

[ Voor 7% gewijzigd door DukeBox op 19-02-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Point.Flare schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:33:
Ik zou echt stroom trekken. Als je niet meer wil hakken, dan zou ik een kabel trekken. Misschien is vanaf de WCD omhoog niet het mooiste omdat dat altijd in het zicht zicht. Maar waarom pak je geen stroom vanaf je plafond verlichting? Die kan je langs het plafond richting de kast trekken met een kabelgootje. Zit het niet vies in het zicht vanaf je werkblad omhoog. En ik neem aan dat er toch wat bovenop je kastjes komt te staan. Het is zonde, maargoed. De oplossing met de accu is ook niet ideaal (en ook dit moet ergens staan).

Ja, spijkerharde muren. Dramatisch hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Point.Flare schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:33:

Spijkerharde betonnen muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:37
Heb je de hele keuken verbouwd? Want dan is dit toch wel eeh jammer om het zo maar te zeggen dat je er nu achter komt... van de andere kant, als je alleen maar wat geverfd heb, en je dus wist dat het donker was, waarom niet meteen aangepakt? Of eigenlijk zodra je wist dat je er een bovenkastje ging neerhangen...

Persoonlijk zou ik er ook zeer snel klaar mee zijn om iets met een accu daar neer te zetten. Is het geen idee, als je niet met kabelgoten etc wil werken, om een lampje op de mangnetron te zetten? Of aan de linker of rechtermuur een spotje te bevestigen?

Hier met afstandsbediening...best i can do:

https://www.telsell.com/NL/handylux-color-click-nl/

[ Voor 14% gewijzigd door Hopjesvla79 op 19-02-2021 15:19 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:15:
Heb je de hele keuken verbouwd? Want dan is dit toch wel eeh jammer om het zo maar te zeggen dat je er nu achter komt... van de andere kant, als je alleen maar wat geverfd heb, en je dus wist dat het donker was, waarom niet meteen aangepakt? Of eigenlijk zodra je wist dat je er een bovenkastje ging neerhangen...

Persoonlijk zou ik er ook zeer snel klaar mee zijn om iets met een accu daar neer te zetten. Is het geen idee, als je niet met kabelgoten etc wil werken, om een lampje op de mangnetron te zetten? Of aan de linker of rechtermuur een spotje te bevestigen?

Hier met afstandsbediening...best i can do:

https://www.telsell.com/NL/handylux-color-click-nl/
Ja, wat moet ik daar nu op zeggen? We hebben een flink stuk aangepakt, die kastjes bovenin waren we wel van plan maar we hebben er gewoon nooit bij stil gestaan. Dachten van: ja we moeten daar ooit nog een lichtplan maken. Daar zijn we nu aanbeland.

De magnetron is daar vertrokken, was tijdelijk. Keuken is nu 'clean', kasten zijn ook af. Een spotje is helemaal geen gek idee, op de rechtermuur en dan gericht naar beneden. Die muur is namelijk niet van dat dikke beton maar beter te bewerken. Dus willen daar nog een stopcontact bij laten maken en inderdaad een lampje op de muur is prima, goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:54
Wat voor lamp ga je aan het plafond ophangen? Wellicht kun je iets met meerder lichtpunten/spotjes ophangen die je kunt richten?

Zeg maar zo iets:
Afbeeldingslocatie: https://www.rietveldlicht.nl/fotos/groot/73333.jpg

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Bo0bz schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:26:
Wat voor lamp ga je aan het plafond ophangen? Wellicht kun je iets met meerder lichtpunten/spotjes ophangen die je kunt richten?

Zeg maar zo iets:
[Afbeelding]
Is nog een optie. Zoals je wellicht op de foto kunt zien sta je vrijwel altijd voor de lamp als je daar staat te 'werken'. Daarom het idee om daar meer licht te maken.

Aanvullend de wens om er natuurlijk licht te creëren omdat het een donkere hoek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:37
KaiseRRuby schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:23:
[...]

Ja, wat moet ik daar nu op zeggen? We hebben een flink stuk aangepakt, die kastjes bovenin waren we wel van plan maar we hebben er gewoon nooit bij stil gestaan. Dachten van: ja we moeten daar ooit nog een lichtplan maken. Daar zijn we nu aanbeland.

De magnetron is daar vertrokken, was tijdelijk. Keuken is nu 'clean', kasten zijn ook af. Een spotje is helemaal geen gek idee, op de rechtermuur en dan gericht naar beneden. Die muur is namelijk niet van dat dikke beton maar beter te bewerken. Dus willen daar nog een stopcontact bij laten maken en inderdaad een lampje op de muur is prima, goed idee.
idd, maar bedenk dat ook in een hele stevige muur heus wel een gaatje is te boren, mits je het juiste gereedschap heb natuurlijk.

Als je er nog wat Ikea Tradfri bestuurbare lampjes in kan zetten kan je ook nog mooi spelen met lichtsterkte (en kleur). En dan eventueel iets met spotjes aan het plafond (alhoewel je moet oppassen dat je dan niet in je eigen schaduw staat te werken)

Als ik het zo zie is je rechterzijde de zijde waar je het meest staat te werken, daar in die hoek een lamp ophangen lijkt me dan de beste optie, mits je stroom heb natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Hopjesvla79 op 19-02-2021 15:34 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:31:
[...]

idd, maar bedenk dat ook in een hele stevige muur heus wel een gaatje is te boren, mits je het juiste gereedschap heb natuurlijk.

Als je er nog wat Ikea Tradfri bestuurbare lampjes in kan zetten kan je ook nog mooi spelen met lichtsterkte (en kleur). En dan eventueel iets met spotjes aan het plafond (alhoewel je moet oppassen dat je dan niet in je eigen schaduw staat te werken)

Als ik het zo zie is je rechterzijde de zijde waar je het meest staat te werken, daar in die hoek een lamp ophangen lijkt me dan de beste optie, mits je stroom heb natuurlijk.
Ik maak vandaag of morgen nog even een foto van hoe de keuken er verder uit ziet, dan verklaart het wat beter hoe alles zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 27-04 06:54
Of blauw snoer nemen dat deze (bijna) wegvalt tegen de achtergrond of langs de richel van plafond:

https://www.snoerboer.nl/...oeren/?p=1&o=2&n=15&f=270

Misschien in de vorm van een leuke Xenos-spreuk over de muur laten gaan vanaf de afzuigkap (of ander stroompunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Een USB ledstrip van een meter doet iets van 3W? Die kun je op een fikse powerbank van Anker oid best lang laten branden. USB contraplug netjes wegwerken in die kastjes en dan kun je gewoon af en toe met een telefoonlader de boel opladen van hetzelfde stopcontact als de magnetron op zit.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Erasmo schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:46:
Een USB ledstrip van een meter doet iets van 3W? Die kun je op een fikse powerbank van Anker oid best lang laten branden. USB contraplug netjes wegwerken in die kastjes en dan kun je gewoon af en toe met een telefoonlader de boel opladen van hetzelfde stopcontact als de magnetron op zit.
Zoiets was dus mijn eerste gedachte, maar dat geeft dus niet zo heel veel licht begrijp ik van de reacties hier boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

FreakNL

Well do ya punk?

basjuhh schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:24:
Als het om licht gaat zou ik je lichtpunt in de keuken waar nu een peertje in zit een mooi model met meerdere led spots die je kan richten plaatsen. Een nette fatsoenlijke manier met een ledstrip onder de kastje is nu niet echt haalbaar meer zonder fratsen.
Dat zit altijd in je rug dus daar heb je "niks" aan...

Maar dit was toch wel vantevoren bekend?

Ik heb nu sinds een jaar een extra kast in mijn keuken (gewoon een los ding), daar zouden we ook graag licht in hebben (meer sfeer dan functioneel), dat lukt ook niet.. Maar onder mijn kastjes, onder mijn afzuigkap en boven mijn werkgedeelte/afwas (koof) heb ik wel gewoon spotjes, dat heb ik direct bij de keuken meegenomen.... Ik vind het wel ietwat onnozel dat je dat bij een dergelijke verbouwing niet meegenomen hebt....

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 19-02-2021 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

KaiseRRuby schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:47:
[...]

Zoiets was dus mijn eerste gedachte, maar dat geeft dus niet zo heel veel licht begrijp ik van de reacties hier boven.
Op bol.com etc barst het van de USB-ledstrips tussen de 1-2 meter, voor een tientje weet je waar je aan toe bent.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
FreakNL schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 16:22:
[...]

Dat zit altijd in je rug dus daar heb je "niks" aan...

Maar dit was toch wel vantevoren bekend?

Ik heb nu sinds een jaar een extra kast in mijn keuken (gewoon een los ding), daar zouden we ook graag licht in hebben (meer sfeer dan functioneel), dat lukt ook niet.. Maar onder mijn kastjes, onder mijn afzuigkap en boven mijn werkgedeelte/afwas (koof) heb ik wel gewoon spotjes, dat heb ik direct bij de keuken meegenomen.... Ik vind het wel ietwat onnozel dat je dat bij een dergelijke verbouwing niet meegenomen hebt....
Ja, bedankt. Hier schiet ik echt wat mee op. Is ondertussen al 365x gezegd en ik heb ook aangegeven dat ik me dat ook wel kan bedenken.

Wij hebben er niet aan gedacht, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A22DAAh5J3TLWYJ464TsZQnJjFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d5PZT0zYkErGAD3g4BzHamQ9.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de beeldvorming even de situatie. Inclusief licht.

We hebben dus links een stopcontact en daar kun je relatief eenvoudig met een gewoon snoer naar boven komen. Dat snap ik zelf ook wel, maar ik vond het gewoon mooier om geen snoeren te zien in de keuken. Die stomme Sonos erin is dus ook maar even tijdelijk.

Helemaal rechts zie je twee knoppen, de ene is een KlikaanKlikuit en de ander zit gewoon in de muur. De bedoeling is dus om daar op het muurtje links van een stopcontact te laten maken door de installateur en zoals @Hopjesvla79 suggereerde gaan we daar misschien wel een spotje maken die naar beneden wijst, want dat zou prima kunnen.

Het losse peertje zouden we eventueel zelfs aan het plafond een stukje kunnen verschuiven, dat zou ik ook nog minder erg vinden dan een kabel. En dan kunnen we van boven gewoon zorgen voor licht.

Zo merk ik dat ik gaandeweg wat meer afwijk van het plan. Plan was namelijk om op zoek te gaan naar een lamp die zo goed mogelijk daglicht zou genereren en die proberen te laten werken via een dag/nacht cycle omdat het een donkere hoek is. Dan zouden we overdag iets meer 'daglicht' hebben in de keuken via die lamp. En die lamp zou dan dus bevestigen waar nu het peertje hangt.

Dus of:

1. We maken een spotje aan de muur rechts en zoeken het idee van de 'daglicht' lamp verder uit
2. We maken spotjes aan het plafond en doen niets met daglicht
3. We checken of er toevallig een leiding loopt achter de kastjes
4. We vinden alsnog een mooie LED strip op accu en zoeken het idee van de 'daglicht' lamp verder uit

Mijn beeld over het het verder in te vullen is inmiddels weer verder uitgebreid, dank allen daarvoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Even opnieuw sauzen is toch niet zoveel werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
mierenfokker schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 20:57:
Even opnieuw sauzen is toch niet zoveel werk :)
Dat is voor ons niet eens een optie eerlijk gezegd. We gaan niet opnieuw sauzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Wat zit er aan de andere kant van die muur? nvm, was al gevraagd, de buren dus.

[ Voor 33% gewijzigd door johnkeates op 19-02-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
johnkeates schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:02:
Wat zit er aan de andere kant van die muur? nvm, was al gevraagd, de buren dus.
De keuken van de buren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Derde kastje links of rechts bijplaatsen een optie? Kan je een kabel van boven of beneden met een gootje in de hoek wegwerken.

Ander alternatief: de boel juist niet 'verbergen' en er voor kiezen over de hele lengte onder de kastjes zichtbaar een strip aan te brengen en daar de boel aan bevestigen. Die kan dan links of rechts langs gevoed worden en om dat het dan ononderbroken over de hele lengte loopt kan je er misschien visueel nog wat leuks van maken. Bijv. ter hoogte van het kozijn (?) aan de linker kant.

[ Voor 66% gewijzigd door johnkeates op 19-02-2021 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:10
https://www.ledvance.com/...-led-mobile-usb/index.jsp

Heb deze op meerdere plaatsen in huis. Erg tevreden mee. Als hij vaak aan staat dan wel wat vaker opladen uiteraard via USB.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
wodkabuikje schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:13:
https://www.ledvance.com/...-led-mobile-usb/index.jsp

Heb deze op meerdere plaatsen in huis. Erg tevreden mee. Als hij vaak aan staat dan wel wat vaker opladen uiteraard via USB.
Check! Kun je een indicatie geven van de hoeveelheid licht hij geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
KaiseRRuby schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 21:19:
[...]

Check! Kun je een indicatie geven van de hoeveelheid licht hij geeft?
69 lumen. :+

Een 7W LED lamp (60W gloeilamp vervanger) geeft typisch zo'n 800 lumen.

Ik heb zelf een strip met 1600 lumen boven het aanrecht (2,70m lang).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:31

FreakNL

Well do ya punk?

Okay..

Ik zou vanaf het lichtpunt in het plafond een kabelgootje laten lopen tot boven de kastjes en dan naar beneden.. Dan kun je gewoon netjes een ledstrip onder je kastje hangen.... Een kabelgootje op het plafond valt nauwelijks op en op je kastjes zet je later toch ook spullen...

Wat @Point.Flare dus ook zegt:
Point.Flare in "LED strip op accu"

Ik snap je punt wel dat je geen kabels wilt zien, dat heb ik zelf ook, zeker in de keuken! :)

Als je het nog mooier wilt maken (en dat kan zo te zien prima) maak dan rondom een koof met led spots..Dan kan die hanglamp rechts ook weg en maak je een strak geheel.

https://static.webshopapp...29726/led-verlichting.jpg

https://lh3.googleusercon...IwX6vqfkLZ1bmi0kEt0-lYw0g

https://www.google.nl/sea...oECBEQAw&biw=1366&bih=610

Ik heb zelf ook zo'n koof. Niet rondom hoor, allleen boven het werkblad waar geen kastjes hangen.. Erg blij mee.. Ik heb het lichtpunt in het midden van de keuken (plafond) dan ook afgestuct.. Is nutteloos verder...

[ Voor 61% gewijzigd door FreakNL op 20-02-2021 08:15 ]

Pagina: 1