Toon posts:

RTX 3070 gebruikt tot 80W

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Spinsfn
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-05-2021
Mijn vraag
Ik heb kort geleden een Lenovo Legion T5 26AMR5 RTX 3070 en R7 3700x
Mijn vraag is als ik kijk via bijvoorbeeld GPU z hoeveel Watt mijn RTX 3070 gebruikt is dat maximaal 80W
Terwijl ik online lees dat een RTX 3070 rond de 220 Watt verbruikt. Nu is de vraag heb ik minder fps omdat het minder watt gebruikt en hoe verhoog ik de Watt als ik dat wil

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De Lenovo Legion T5 26AMR5 heeft een 550W powersupply

Beste antwoord (via Spinsfn op 02-03-2021 11:53)

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-01 18:26
Spinsfn schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:03:
@gevulde koek 240hz en haal boven de 240fps. Ik had net alles epic settings gedaan en direct x11 en het kwam boven de 200W dus het ligt er aan dat het niet veeleisend is ik schrok me nogal ik dacht dat de Powersupply niet genoeg kon leveren ofzo maar dat is goed dan. Ik had eigenlijk zelfs meer Fps verw8 in performance mode maar t is goed zo.
Goed om te horen dat alles werkt. d:)b

Videokaarten slurpen het wattage op wat ze nodig hebben. Anders is het zonde van de energie, accu en wordt er heel veel warmte geproduceerd. Veel plezier ermee!

Alle reacties

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-03 21:29

Liveshort

Certified Crazy Person

Wanneer gebruikt ie 80 Watt? Tijdens het gamen is het aan de lage kant, maar veel fatsoenlijk geprogrammeerde spellen blijven de videokaart niet vol belasten als je bijvoorbeeld in een pauzemenu zit. Dus als je dan uit het spel gaat om het verbruik te checken kan dat zomaar lager zijn dan onder belasting. Verder hoeven die metingen met GPU-z ook niet per se betrouwbaar te zijn.

Verder, welk spel, welke settings?

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• quadrofource
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20:22
Foutje

[Voor 96% gewijzigd door quadrofource op 19-02-2021 12:39]

I7 12700F + AMD RX 6700 XT + 16GB DDR4 @3600

• Spinsfn
@Liveshort
Nou ik speel fortnite ermee en dat heeft een mode zoals direct x11 en x12 heb je ook nog een performance mode wat je extra veel fps geeft. Tijdens het gamen gebruikt het rond de 80 Watt dat heb ik gezien via Nvidia geforce experience prestatie checker daar staat er 80 wat en wanneer ik uit de game ga staat er rond de 50 Watt.

• gevulde koek
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-02 20:34
Fortnite is niet veeleisend. 80 watt klinkt heel normaal. Hoeveel FPS haal je en wat is de verversingsfrequentie van je monitor?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Hoe zijn de prestaties? Kan je testen met bijvoorbeeld

https://benchmark.unigine.com/superposition

[Voor 62% gewijzigd door 418O2 op 19-02-2021 13:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• Spinsfn
@gevulde koek 240hz en haal boven de 240fps. Ik had net alles epic settings gedaan en direct x11 en het kwam boven de 200W dus het ligt er aan dat het niet veeleisend is ik schrok me nogal ik dacht dat de Powersupply niet genoeg kon leveren ofzo maar dat is goed dan. Ik had eigenlijk zelfs meer Fps verw8 in performance mode maar t is goed zo.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Ryzen is niet zo sterk in hoge fps. Maar 240+ fps is toch prima?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-01 18:26
Spinsfn schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:03:
Goed om te horen dat alles werkt. d:)b

Videokaarten slurpen het wattage op wat ze nodig hebben. Anders is het zonde van de energie, accu en wordt er heel veel warmte geproduceerd. Veel plezier ermee!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-03 13:26

nelizmastr

Goed wies kapot

418O2 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:23:
Ryzen is niet zo sterk in hoge fps. Maar 240+ fps is toch prima?
Specifiek Ryzen 1000/2000. 3000 was al flink beter, 5000 doet het gelijk of beter aan Intel.
Allicht handig die nuance aan te brengen :)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee