• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-03 09:15
Ik heb een vraag omtrent de opslag van mijn MacBook Pro,

De opslag is als volgt ingedeeld:
Apps: 20 gig (dit is inclusief photoshop en andere adobe programma's. Niet de complete suite)
Documenten: 5,4 gig
Systeem: 11 gig
Overige: 77 gig.

Ik werk vrijwel altijd in de cloud en via externe gegevens dragers. Altijd als ik iets maak dan mail ik het naar de opdrachtgever en vervolgens zet ik het in de cloud en verwijder ik het. Ook mijn muziek en foto's staan in iCloud.

Ik kan de vorige 77 gig dus compleet niet plaatsen daar dit vandaan komt, hebben jullie tips?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
What is Other on Mac Storage?
Simply, Other storage on Mac consists of files that do not easily fall into the clearer category labels like "Audio." The types of "Other" files would include:

Documents like PDF, .psd, .doc, etc.
macOS system and temporary files.
Cache files like user cache, browser cache, and system cache.
Disk images and archives like .zip and .dmg.
App plugins and extensions.
Everything else that doesn’t fit into the main macOS categories.
https://macpaw.com/how-to/clean-up-other-storage-on-mac

Cache vooral dus

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 17:42

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Anders even Disk Inventory X uitvoeren en je krijgt het te zien.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:55

Hoedje

Moderator Apple Talk
Ik heb de titel iets verduidelijkt naar "[Mac OS] Wat is overige opslag?"

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-03 09:15
Yes perfect! Bedankt iedereen!

Alleen premiere pro had al 16 gig cache opslag, dit terwijl ik de app niet eens meer op mijn Mac had staan.
Adobe heeft echt mega veel opgeslagen.

Hoofdzakelijk gebruik ik illustrator, photoshop en XD. Dus dat zijn niet de grootste apps :)
Ik sta er echt van te kijken hoeveel cache adobe gebruikt.

Bedankt voor jullie snelle support!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee