Toon posts:

Speakers voor Home Cinema/Platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BJorrit
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-12-2022
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een paar goede speakers. Van mijn vorige speakers waren de tweeters ineens kapot. Ik heb nu een paar speakers mogen lenen, maar als ik die koppel aan mijn platenspeler heb ik echt 0 bass, wat de hele ervaring minder leuk maakt.

Ik gebruik deze speakers voor aan mijn TV en mijn platenspeler (een oude pickup) en ik ben nu op zoek naar een paar goede speakers met Phono input en een normale input voor mijn TV.
De TV is een LG 47LB570V, die heb ik een keer vrij goedkoop ergens gekocht. De TV is op dit moment gekoppeld aan een oude versterker (Technics SA-EX120) die nog prima werkt.

Heeft iemand enig idee wat een goede en permanente oplossing zou zijn?

Ik heb zelf al een beetje rondgezocht en ik kwam uit op een Klipsch, maar die zijn erg duur. Edifier had ook mooie speakers, maar deze hebben helaas geen Phono input. (Het gaat in deze 2 gevallen om active speakers). Het budget is rond de 400-500 euro.

Alvast bedankt! :)

[Voor 16% gewijzigd door BJorrit op 19-02-2021 12:48. Reden: Wat meer informatie]

Alle reacties

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
@BJorrit Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

En over wat voor een tv hebben we het? En hoe wil je die aansluiten? De info die je geeft is nog wat te beperkt.

Een phono-input kun je eventueel ook ondervangen met een losse phono-versterker.

Geef ook wat richting aan een budget. Wat een goede prijs-kwaliteit verhouding is, is niet voor iedereen hetzelfde.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-03 19:12
BJorrit schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:54:
ik kwam uit op een Klipsch, maar die zijn erg duur.
Wat is duur. Je hebt Klipsch speakers van bij wijze van € 300 of van € 3.000 per stuk.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• BJorrit
Hulleman schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:19:
[...]

Wat is duur. Je hebt Klipsch speakers van bij wijze van € 300 of van € 3.000 per stuk.
Klipsch vind ik over het algemeen vrij duur. Er zijn al relevante speakers voor minder dan zelfs die 300eu. Ik vind alles boven de 600 wel duur en ik denk niet dat perse daarboven hoef te zitten voor een goede audioset. Ik heb er verder geen verstand van, dus ik kan het zomaar fout hebben hoor.

• BJorrit
D vd V schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:56:
@BJorrit Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.
Oh sorry, dat wist ik niet. Ik zal er bij de volgende vragen aan denken :)

Wat betreft de rest van de reactie., ik heb m'n vraag geupdate.

• Hulleman
De Technics SA-EX120 heeft een phono uitgang. Dan kun je toch beter 2 passieve speakers op de versterker aansluiten en de platenspeler op de phono uitgang? Of mis ik nu iets :P De tv heb je met RCA aangesloten op de versterker?

Ik vind Klipsch niet perse duurder dan andere audiomerken. Edifier zou ik lekker links laten liggen. Die zijn leuk als pc setje, maar niet om muziek met een platenspeler te gaan luisteren.

€ 500 voor 2 speakers moet zeker lukken. Wat voor soort speaker zoek je? Boekenplank of vloerstaanders? 2e hands een probleem? Voor € 500 koop je 2e hands heel wat leukers dan nieuw. Vloerstaanders zullen meer laag geven dan boekenplank speakers.

[Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 19-02-2021 13:26]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• BJorrit
Hulleman schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:24:
De Technics SA-EX120 heeft een phono uitgang. Dan kun je toch beter 2 passieve speakers op de versterker aansluiten en de platenspeler op de phono uitgang? Of mis ik nu iets :P De tv heb je met RCA aangesloten op de versterker?
De TV is aangesloten aan de versterker met een audiojack naar tulp. Ik heb inderdaad ook gekeken naar passieve speakers, maar het probleem is dat de versterker niet een heel uitgebreide mogelijkheid heeft om geluidslevels aan te passen en op dit moment staat bass op z'n hoogst, maar heb ik alsnog relatief weinig bas. Als dit ligt aan de speakers, dan zijn passieve speakers ook nog een mogelijkheid.
€ 500 voor 2 speakers moet zeker lukken. Wat voor soort speaker zoek je? Boekenplank of vloerstaanders? 2e hands een probleem? Voor € 500 koop je 2e hands heel wat leukers dan nieuw. Vloerstaanders zullen meer laag geven dan boekenplank speakers.
Ik ben eigenlijk wel op zoek naar boekenplank speakers. 2e hands is niet perse een probleem, alleen zijn de populaire en relatief nieuwe speakers wel heel lastig te vinden, omdat wanneer er eens een goede speaker gekocht is, upgraden niet perse meer hoeft.

• Hulleman
Boekenplank speakers gaan ook niet heel laag. Als je echt opzoek bent naar bass zul je of naar zuilen moeten of eens naar een subwoofer kijken. Met een budget van € 500 kun je ook kijken naar een 2e hands receiver met 2e hands boekenplank speaker. Dan ga je op zoek naar een receiver met een phono out. Dan heb je meer instelmogelijkheden qua audio, kan de tv via hdmi aangesloten worden en heb je de optie om ooit een subwoofer naast je boekenplank speakers te zetten.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:26
Als je versterker nog oké is, heb ik een hele mooie tip voor echt goede 2dehands luidsprekerboxen met mooi natuurlijk geluid en ook een mooi laag-bereik. Bovendien ook nog eens heel goedkoop:
https://www.marktplaats.n...kers.html?previousPage=lr

Infinity Alpha luidsprekers zijn echt zeer goed, en de vraagprijs is heel erg redelijk. Goedkoop zelfs, als de boxen 100% zijn dan ga je hier blij mee worden.

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee