• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-03 16:44
Goedemorgen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Afgelopen jaren heb ik een Razer Kraken (met kabel) gebruikt als headset voor tijdens het gamen met gebruik van Discord. Nu is deze langzaam aan vervanging toe, dus dacht ik slim te zijn:

Ik heb nog een https://tweakers.net/pric...35/jbl-e65btnc-blauw.html liggen. Deze heeft ook een microfoon functie die uitstekend met met telefoon werkt. Dus om wat centjes te besparen wil ik deze gaan gebruiken als headset.

Om deze te kunnen verbinden heb ik een bluetooth dongle aangeschaft, gezien deze niet in mijn pc zit.
https://tweakers.net/pric...-40-nano-usb-adapter.html

Ik kan de headset goed verbinden, maar ik loop nu tegen een probleem aan:

Geavanceerde settings bij "afspelen" van de handsfree:

Geavanceerde settings bij "afspelen" van de stereo:

Zoals te zien heb ik twee audio devices. Nu zijn er 3 opties, die geen van allen ideaal zijn:

1. Ik selecteer bij "afspelen" de Hands-free optie. Ik selecteer bij "opnemen" ook de hands-free optie. Resultaat: Alles werkt, maar geluidskwaliteit van wat mijn JBL afspeelt is echt slecht.

2. Ik selecteer bij "afspelen" de Stereo optie. Ik selecteer bij "opnemen" de hands-free optie.
Resultaat: Ik heb geen geluid. Microfoon lijkt wel te werken.

3. Ik selecteer bij "afspelen" de Stereo optie. Ik selecteer bij opnemen niks.
Resultaat: Ik heb goed geluid (zoals het zou horen). Microfoon werkt niet.

Nu vraag ik mij af of ik iets wil, wat misschien helemaal niet kan.
Maar ik wil de stereo optie gebruiken voor het ontvangen van geluid van games, Spotify (gewoon al het geluid wat mijn pc afspeelt), maar tegelijkertijd wil ik ook de microfoon gebruiken om via discord te kunnen praten.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mijn heeft iets soortgelijks: pricewatch: Bose QuietComfort 35 II (Zwart) het is niet mogelijk om zowel hoge kwaliteit geluid te ontvangen als de microfoon te gebruiken om geluid op te nemen.
Tijdens het luisteren van muziek (Android/iPhone) is het geluid perfect, tijdens een call (schakelt automatisch om op Android/iPhone) en op Windows moet ik bewust de keuze maken uit een andere geluidsuitgang als ik wil kunnen spreken.
Nu moet ik wel zeggen dat ik de geluidskwaliteit bij die call-optie (afspelen+opnemen tegelijkertijd) bij mijn Bose absoluut niet slecht vind. *De call-optie is ook lower latency, dit maakt voor muziek (of video) eigenlijk niet uit.

Ik heb begrepen dat dit alles te maken heeft met het gebruik van Bluetooth en dat kanalen/bandbreedte heen-en-weer moet natuurlijk meer gebruikt dan enkel afspelen.

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-03 16:44
Dus als ik het goed begrijp heeft in mijn geval JBL headphones dus niet de techniek geïnstalleerd om hier op een juiste manier mee om te gaan?

Is het dan zo dat draadloze headsets die techniek wel hebben geïnstalleerd?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee