Terratec Xfire 1024 en A3d in CounterStrike!?!

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:42
Wel potjandorie, heb ik na lang aarzelen een Terratec DMX Xfrie 1024 gekocht, zodat ik in mijn favogame Counter Strike (CS) EINDELIJK van A3d kan genieten, bakt ie er helemaal niks van ;(

En ik heb nog wel SPECIAAL díe kaart gekocht omdat ie A3d 1.0 en A3d 2.0 (softwarematig die laatste) zou ondersteunen. EN ik héb als het goed is A3d 2 drivers liggen (en geinstalleerd).

Een maat van me heeft een Hercules kaart die ook maar a3d 1.0 ondersteunt, bij hem werkt het wel.
Tevens krijg ik een Sensauralogo bij het opstarten van CS, heeft dát er misschien iets mee te maken (gezien dat weer een ándere standaard is)

EAX-ondersteuning onder CS werkt wel, maar als ik A3d inschakel valt de helft van de geluiden weg, nog afgezien van het feit dat ik helemaal geen stereo/3d geluid meer heb.

Wie heeft ervaring met A3d, deze geluidskaart en CS (of iets anders op de HL engine)??

Tnz :)

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Heb de zelfde kaart en met sommige spellen kan je het als volgt oplossen, dus ook met CS:

-sommigen zeggen dat je de aureal drivers kan installeren, dat werkte/lukte bij mij niet

-hernoem de a3d.dll in de directory van het spelletje even naar wat anders, daardoor pakt hij de A3D.dll uit je system dir, en daar staat die van je geluidskaart, vervolgens werkt het als een zonnetje.

Maatr wat bedoelde je met ik heb de drivers van A3D 2? verklaar je nader, want zo kan ik misschien meer aan de praat krijgen.

Breek je nek voorzichtig

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Als je win2k draait gaat het niet lukken. Alleen onder win9x en winme lukt het om A3D aan tepraat te krijgen in CS.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• JT
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

Misschien vind je hier wat :

[topic=90838]

[topic=90766]

Zo nee : jammer
Zo ja : UTFS !!!! :)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Stefke
IK heb al gezocht op "terratec" "counterstrike" "1024" en nog meer, en zon 30 topics geopend en kon niks vinden :)

Die twee hierboven heb ik nog niet gezien, tnx

Ik draai win98.

Ik bedoelde dat ik een los A3d 2.0 driverbestandje had (A3d312.exe

Overigens heb ik al een andere oplossing :D :
Zoals ik al zei kreeg ik bij het opstarten van CS het Sensauralogo, dus ik heb eens Sensauraondersteuning in het Terratec Controle Panel uitgezet. Toen deed ie het ook :)

Toch zal ik ook die dll effe bewerken voor de zekerheid

• The PyroPath
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Uhm je hebt die ondersteuning nodig om het te gebruiken, dat kon je vroeger in een van de vroeger updates van CS nog zien, dan zag je of het initialiseren gelukt was, zet je het uit, dan lijkt het of het werkt maar dan staat het dus nit eens aan, gewoone ven die dll hernoemen naar .dl1 ofzo.

Breek je nek voorzichtig

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:47
Op dinsdag 14 augustus 2001 23:38 schreef stefijn het volgende:
IK heb al gezocht op "terratec" "counterstrike" "1024" en nog meer, en zon 30 topics geopend en kon niks vinden :)

Die twee hierboven heb ik nog niet gezien, tnx

Ik draai win98.

Ik bedoelde dat ik een los A3d 2.0 driverbestandje had (A3d312.exe

Overigens heb ik al een andere oplossing :D :
Zoals ik al zei kreeg ik bij het opstarten van CS het Sensauralogo, dus ik heb eens Sensauraondersteuning in het Terratec Controle Panel uitgezet. Toen deed ie het ook :)

Toch zal ik ook die dll effe bewerken voor de zekerheid
vraagje:
wat is er mis met A3D 1.0?
je kan er toch niet vanuitgaan dat die kaart van jou met een andere driver werkt???
Die aureal drivers zijn als je het mij vraagt PUUR voor geluidskaaarten met een vortex chip erop.

Dus zet de normale terratec drivers erop en je kan weer lekker genieten van A3D (versie 1 weliswaar... ;( )

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Stefke
Op woensdag 15 augustus 2001 00:38 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

vraagje:
wat is er mis met A3D 1.0?
je kan er toch niet vanuitgaan dat die kaart van jou met een andere driver werkt???
Die aureal drivers zijn als je het mij vraagt PUUR voor geluidskaaarten met een vortex chip erop.

Dus zet de normale terratec drivers erop en je kan weer lekker genieten van A3D (versie 1 weliswaar... ;( )
A3d in CS kan in principe alleen (volgens de handleiding van CS geloof ik of zo) als je kaart 2.0 ondersteund

• Ramon
  • Laatst online: 13:47
Op woensdag 15 augustus 2001 09:18 schreef stefijn het volgende:

[..]

A3d in CS kan in principe alleen (volgens de handleiding van CS geloof ik of zo) als je kaart 2.0 ondersteund
das vreemd... bij mij werkt het gewoon..?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

je moet in je cstrike dir
dus halflife\cstrike\

het bestand a3dapi.dll zoeken, die moet je vervolgens verwijderen.
werkt perfect, (eigenlijk voor a3d1 kaarten, die ondersteunen alleen geen wave mapping :? )
maar het is iig niet slechter dan a3d 2.0

lsuc6
Pagina: 1