Toon posts:

advies Ram

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• bekhele
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-07-2022
Hallo,
met veel meeval zopas een i7-10700K voor " slechts" 300€ op de kop kunnen tikken.mijne bejaarde cpu kan na 5 jaar best een upgrade gebruiken

zal wsl gekoppeld worden met dit moederbord:
pricewatch: ASUS ROG Strix Z490-F Gaming

Ik zoek een?
RAM! graag advies uit het gigantische overaanbod

Wat is je budget?
beste prijs kwaliteitsverhouding,bedrag op zichzelf is relatief!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nope

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
goede multitasker zowel werk als privé waar ook gegamed mee zal worden(echter niet prio) , gekoppeld aan 2 4k schermen ( 1 tv ,1 monitor)
overklokken ja, maar niets extreem of fanatiek..
psu,gpu en koeler zijn relatief up to date en gaan mee

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Elke 3200C16 kit gaat werken. Neem de goedkoopste.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:48
16GB of 32GB?

• bekhele
Uszka schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 23:29:
Elke 3200C16 kit gaat werken. Neem de goedkoopste.
als ik een beetje research is dat toch niet direct de feedback die ik lees toch

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zolang niet zeker is wel MB je gaat gebruiken heeft dit topic geen zin. Als je dat wel weet begin dan met de QVL en vervolgens ga je van daaruit prijzen (en reviews) vergelijken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Djarune
Als je wil overklokken is pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B met Micron-E’s een leuke kit.

• bekhele
DukeBox schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:51:
Zolang niet zeker is wel MB je gaat gebruiken heeft dit topic geen zin. Als je dat wel weet begin dan met de QVL en vervolgens ga je van daaruit prijzen (en reviews) vergelijken.
in mijn originele pot wel gezet welk moederbord ik me ga aanschaffen.
heb het nog niet maar het wordt 99% zeker die

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

bekhele schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:54:
in mijn originele pot wel gezet welk moederbord ik me ga aanschaffen.
Waarom zet je er dan waarschijnlijk voor ? Maar mooi, dan kan je meteen me de QVL beginnen.

[Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 19-02-2021 08:57]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• bekhele
DukeBox schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:54:
[...]

Waarom zet je er dan waarschijnlijk voor ?
wel zolang ik hem nog niet heb besteld weet je nooit of je alsnog van gedacht veranderd of er een nieuwe suggestie uit de lucht valt, maar redelijk zeker dat ik voor die zal gaan indien de markt niet al te veel wijzigt

• bekhele
thx, ziet er idd een goede optie uit

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
bekhele schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 08:48:
[...]

als ik een beetje research is dat toch niet direct de feedback die ik lees toch
Op een Intel bord boeit het werkelijk niets.

• Ja-Ja-Ja-Ja-Ja
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-03 16:40
Voor zover ik weet is er geen verschil tussen de 3600 kits en de 3200 of 3000 kits. Mijn 3000 kit runt vlotjes op 3800CL16, en ik kreeg wss een vorm van 3800CL14 stabiel. Andere 3000 kit die ik gehad heb was ietsje slechter, 3800CL16 was best haalbare.

De clou is: als je toch rev. E gaat overklokken, dan kan je nog goedkoper gaan. Merk wel op dat rev. E enkele harde limieten heeft betreffend sommige timings. Het overklokt slechter dan B-die, maar is wel een stuk goedkoper. Het verschil in performance voor CPU workloads zal ook niet groot zijn.

• Ja-Ja-Ja-Ja-Ja
Also, 16GB rev. E kits zijn wellicht niet dual rank meer, FYI.

• Ja-Ja-Ja-Ja-Ja
En RAM overklokken op Intel verhoogt performance. Je moet geen wonderen verwachten though. Maar zo is dat bij Ryzen ook. Bij Ryzen is het verschil dat de IF klok mee omhoog komt, wat wat extra performance zou geven, maar bij Intel ben je niet gelimiteerd tot het maximum dat je IF haalt. Dus je kan hogere frequenties halen.

Dat het niets uitmaakt is een fabeltje (check Heavily Tuned 5600X vs. 10600K).Maar weeral, workload dependent en verwacht geen wonderen.

[Voor 4% gewijzigd door Ja-Ja-Ja-Ja-Ja op 19-02-2021 09:26]

• Djarune
Ja-Ja-Ja-Ja-Ja schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:18:
[...]
Voor zover ik weet is er geen verschil tussen de 3600 kits en de 3200 of 3000 kits. Mijn 3000 kit runt vlotjes op 3800CL16, en ik kreeg wss een vorm van 3800CL14 stabiel. Andere 3000 kit die ik gehad heb was ietsje slechter, 3800CL16 was best haalbare.

De clou is: als je toch rev. E gaat overklokken, dan kan je nog goedkoper gaan. Merk wel op dat rev. E enkele harde limieten heeft betreffend sommige timings. Het overklokt slechter dan B-die, maar is wel een stuk goedkoper. Het verschil in performance voor CPU workloads zal ook niet groot zijn.
Dat klopt, maar de pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B is maar 7 euro goedkoper en pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G30C15U4B maar 2 euro.

• Ja-Ja-Ja-Ja-Ja
Hah, ja whatever dan, met de 3600 heb je at least een beter XMP profiel? Persoonlijk zou ik blij de 7 euro in mijn zak steken en overklokken, maar het verschil in prijs is idd dusdanig klein.

• bekhele
hartelijk dank voor de info heren,zeer nuttig.

die Crucial Ballistix BL2K8G36C16U4B
is echter wel bijna nergens op voorraad en prijzen kloppen helaas ook niet.
de goedkoopste van 86 € op amazon.nl blijkt in werkelijkheid 126€ te zijn

zou deze een goed alternatief zijn eventueel?
pricewatch: HyperX Fury black HX436C17FB3K2/16

staat op de Duitse amazone op 86€

• Djarune
bekhele schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:45:
zou deze een goed alternatief zijn eventueel?
pricewatch: HyperX Fury black HX436C17FB3K2/16

staat op de Duitse amazone op 86€
Is een SK Hynix kitje. Waarschijnlijk CJR / JJR. Prima overklokbaar, maar meestal net iets minder dan Micron E. In ieder geval een prima keus.

De pricewatch: HyperX Fury black HX434C16FB3K2/16 was geloof ik wel weer Micron E.

[Voor 19% gewijzigd door Djarune op 19-02-2021 13:09]

• bekhele
Djarune schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:06:
[...]

Is een SK Hynix kitje. Waarschijnlijk CJR / JJR. Prima overklokbaar, maar meestal net iets minder dan Micron E. In ieder geval een prima keus.

De pricewatch: HyperX Fury black HX434C16FB3K2/16 was geloof ik wel weer Micron E.
dan zal ik daar wls voor gaan dna,
hartelijk dank hoor, weer heel wat bijgeleerd!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee