Toon posts:

Hoe en waar in nieuwe crypto stappen?

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wellicht een simpele vraag.
Ik ben nieuw in het hele crypto wereldje
Heb net paar duizend euro in diverse crypto’s via Bitvavo geinvesteerd.

Lekker laagdrempelig. Had het eerder moeten doen natuurlijk haha.

Maar hoe ga ga ik hier verder mee experimenteren?

Hoe stap ik bijvoorbeeld veilig maar snel in een gloednieuwe munt?

Via bitvavo of bitcoinmeester kan dat niet merk ik.

Welke sites zijn interessant en leesbaar om te volgen?

• MijnHeerZomer
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 14-03 22:38
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met instappen in een gloednieuwe munt. Maar websites als Binance en Bitvavo zijn veilig om mee te handelen. Pas op voor scam websites, deze zijn er veel.

Lees je in, in de munten waar je in hebt geïnvesteerd. Want er zit ook een meute aan rotzooi tussen.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:21
Bij xryptos moet je eigenlijk bedenken dat je je geld kwijt bent. Als je het toch uitgekeerd krijgt is het een leuk extraatje.

Nieuwe munten kopen kijk je door bij bitvavo rond te kijken, wat is er zoal, en welke interesseren je?

• readytoflow
  • Niet online
Ja, ben inmiddels wat verder weer. Op Binance zie ik ook launches aangekondigd. Is meer dat dat soort dingen interessant kan zijn.

Ben me aan het inlezen en wat ‘overtollig’ spaargeld gebruikt voor wat inderdaad vaak op een gok lijkt te zijn.

Wordt wakker net en zie dat de vreemdste munten (voor mij dan) ineens skyhigh zijn gegaan in een paar uur anderen schommelen wat. Maar goed dat is meer voor t andere topic.

Vaag maar intrigerend wereldje iig.

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-03 21:46

Dark Angel

Corvette LS Power

readytoflow schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:54:
Ja, ben inmiddels wat verder weer. Op Binance zie ik ook launches aangekondigd. Is meer dat dat soort dingen interessant kan zijn.

Ben me aan het inlezen en wat ‘overtollig’ spaargeld gebruikt voor wat inderdaad vaak op een gok lijkt te zijn.

Wordt wakker net en zie dat de vreemdste munten (voor mij dan) ineens skyhigh zijn gegaan in een paar uur anderen schommelen wat. Maar goed dat is meer voor t andere topic.

Vaag maar intrigerend wereldje iig.
Ik ben ook nieuw met handelen en zien nu wel dat het de laatste dagen behoorlijk raak is met stijgingen die in eens ontstaan. En dan ben je toch meestal telaat met instappen als je het al ziet op site als www.tradingview.com

CAKE was er zo een die ik volgde en BNB munt van Binace zelf ging ook wel erg mooi gisteren avond laat.
Mist alleen mijn inkoop punt dat hij zal nog wel iets meer zakken voor hij ging stijgen of blijft stijgen. En iederdaad niet meer naar beneden gegaan na mijn koop order. Dus net niet gehit.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• Mitstim
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22-05-2021
Weet iemand een goed alternatief voor Binance? Dat leek me het fijnst om de eerste stapjes mee te maken maar ik krijg maar geen verificatiemail. Nu net account bij Bitvavo aangemaakt maar ik mis daar wat coins waar ik nieuwsgierig naar ben. En heb in het algemeen het idee dat Binance meer allround is

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-03 20:42
Ik zelf heb een account bij Bitcoinmeester, is een prima site eigenlijk en volgens mij kan je daar doen wat je wilt.

Ook order stop/buy/sell is een handige optie.

[Voor 39% gewijzigd door mugenmarco op 19-02-2021 13:27]

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-03 22:18

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

readytoflow schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:54:
Zie ik het goed, of is je vraag hoe je snel en zonder risico rijk wordt? :+

Let niet alleen op stijging, maar ook op marktkapitaal van de munt. Hoe lager het complete kapitaal is, hoe makkelijker het is om de koers kunstmatig te laten stijgen. Lees je in over de pump and dump. Waarom stijgt een munt in waarde? Is er nieuws over aangehaakte partijen? Is er uberhaupt een use case?

* Thijsmans zou uitkijken met het wegzetten van duizenden euro's in shitcoins.

Solis2mqtt: cloud-loze oplossing om je Solis wifi-stick uit te lezen.

• Mitstim
mugenmarco schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:25:
Ik zelf heb een account bij Bitcoinmeester, is een prima site eigenlijk en volgens mij kan je daar doen wat je wilt.

Bedankt voor de tip, ga ik me eens op oriënteren. Site ziet er beetje cheap uit, minpuntje :) Niet echt een best argument I know maar toch altijd gevoelig voor, haha

• Mitstim
Dan nog een andere vraag (ja sorry, redelijke noob, maar gretig om te leren): wat is de beste/efficiëntste manier om meer te leren over basics van crypto? Heb ontzettend veel gelezen maar gevoel dat het erg versnipperde kennis is tot nu toe. Ben op zoek naar meer lijn, ook richting analyse/'voorspellingen' 🤡

* vraag was niet per se voor jou Mugen maar te snel gepost denk ik, nog ff wennen aan het forum

[Voor 13% gewijzigd door Mitstim op 19-02-2021 13:41]

• mugenmarco
Mitstim schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:36:
[...]

Bedankt voor de tip, ga ik me eens op oriënteren. Site ziet er beetje cheap uit, minpuntje :) Niet echt een best argument I know maar toch altijd gevoelig voor, haha
Hahaha klopt de site ziet er idd vrij simpel (cheap) uit, maar ik hou van een site die gewoon lekker simpel is O-)

• Telefooncal
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:56

Telefooncal

Tring tring!

Een andere optie is door gebruik te maken van Iconomi, op iconomi.com
Hier kan je fondsen met cryptomunten zelf maken, of van anderen volgen. In zo'n fonds kan je zelf de weging van munten kiezen, bijvoorbeeld 30% bitcoin, 30% ethereum en 40% atom (cosmos). Door hun implementatie op verschillende beursen zoals Kraken en Binance heb je daar geen account meer nodig, terwijl je toch snel kan handelen tussen honderden verschillende munten. Bovendien betaal je minder fees doordat je gebruik maakt van de handelsvolumes van het Iconomi platform.

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:49
mugenmarco schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:25:

Zij hanteren echt schandalig hoge fees ;) ik zou heel rap naar bijv. Bitvavo verhuizen als ik jou was.

Bitcoin maxi

• mugenmarco
kernie schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:49:
[...]

Zij hanteren echt schandalig hoge fees ;) ik zou heel rap naar bijv. Bitvavo verhuizen als ik jou was.
ja daar ben ik het wel mee eens.

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:21
Bedenk dat er nu 8,522 coins zijn. Dat zijn 8300+ shitcoins. Ook zou zelf voor ether en btc gaan.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:49
Dark Angel schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 12:29:
[...]

En dan ben je toch meestal telaat met instappen als je het al ziet op site als
Dat hoor ik ontzettend vaak maar is in heel veel gevallen niet waar.

Toen Bitcoin 1000 dollar aan tikte was men ' te laat'
Vervolgens tikte Bitcoin 15.000 dollar aan en was het weer: ' Ow, help... ik ben te laat'
30.000 dollar: te laat, moet je niet meer in investeren
50.000 dollar: (zeg maar dit moment) we zijn te laat...

Garantie's heb je nooit en het blijft keihard speculeren maar mijn persoonlijke mening is, dat het zeker niet te laat is om in te stappen. BTC zal wel nog meer gaan stijgen. Overigens verwacht ik dat ETH in de toekomst ook een stuk meer waard zal zijn.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 28-03 20:23
readytoflow schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 22:04:

Ik ben ook net een maand bezig en had hetzelfde idee om in zo'n vroeg mogelijk stadium in te stappen bij een nieuwe coin met hoge potentie.
Conclusie (en daar had ik geen maand voor nodig): NIET DOEN

Na de lancering duurt het al snel 1-2 jaar voordat er eventueel een eerste succes geboekt wordt.
Pas als er genoeg mensen er in gaan investeren, gaat de waarde stijgen.
Dat is vroeg zat om in te stappen.

En zelfs dan zou ik wachten om te kijken of het succes aanhoudt.
Zo'n nieuwe coin krijgt niet 90% van zijn waarde in de eerste dagen / weken.
Daar gaat een lange tijd overheen (tenzij het crap is en een langzame dood sterft).

In die tijd dat jij je geld 1-2 jaar vast in je hope-coin hebt zitten, had je al die tijd winst kunnen maken door goed te investeren. Mits je keuzes goed uitpakken. Risico loop je altijd, maar de kans dat je rekt gaat op een nieuwe coin is vele malen hoger dan bij investeren in levensvatbare coins.

• readytoflow
  • Niet online
Het is voor nu vooral wat experimenteren in deze nieuwe crypto wereld.

Mijn gevoel (nu, kan zo weer veranderen mss :P ) is 80% in interessante crypto steken voor wat langere termijn en 20% spelen en gokjes wagen.

Klapt alles in elkaar...tja dan pech.

• Ivo3010
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23-12-2022
Zelf heb ik alles bij Bitfinex en Binance staan. Bitfinex vind ik persoonlijk fijner werken. Alleen op Binance staan meer soorten coins. Beide prima om te proberen en account is zo gemaakt.

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 12:19
Ik ben zelf ook sinds kort wat met crypto bezig, en ook mining (weer zo'n GPU piraat, i know) Door collega's bij Bitvavo terecht gekomen, redelijk simpel. Wat betreft coins, kijk naar de informatie die online staat, en maak op basis daarvan een beslissing. Zo heb ik gisteren al mn geminede bitcoin omgezet naar ravencoin, en dat was geen slechte beslissing. 8) Magoed, het blijft gokken en met crypto moet je uitgaan van het feit dat je het kwijt kunt raken. Dus steek geen geld wat je niet kunt missen.

De bedragen waar ik nu wat mee stoei zijn voor velen hier wisselgeld, dat moet misschien ook gezegd worden. :)

[Voor 10% gewijzigd door FiXeL op 19-02-2021 17:27]

Mn 3D printer blogje..

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-03 09:28
Ik heb zelf Binance maar dat gebruik ik om futures mee te traden. LET OP: de leverage kan erg hoog zijn waardoor je snel!! Je geld kan kwijtraken

• Anoniem: 455473
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Mitstim schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:09:
Weet iemand een goed alternatief voor Binance? Dat leek me het fijnst om de eerste stapjes mee te maken maar ik krijg maar geen verificatiemail. Nu net account bij Bitvavo aangemaakt maar ik mis daar wat coins waar ik nieuwsgierig naar ben. En heb in het algemeen het idee dat Binance meer allround is
Kucoin.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-02 11:19
Investeren in cryptos kan per definitie niet, het is puur speculeren omdat cryptos niet gebacked zijn door daadwerkelijke waarde zoals assets van bedrijven. Als je nieuw bent met investeren raad ik je aan om je eerst eens goed te informeren in wat investeren nou echt is en wat investeren onderscheidt van speculeren.

Nu is bovendien het slechtste moment om in te stappen: de prijs is hoog (lees: te hoog) en iedereen en zijn moeder stappen nu ook in. Je gaat je inzet verliezen als je niet binnen een uur kan reageren wanneer de markt in elkaar stort, zo snel kan het gaan.

Mijn advies: boek je spaargeld maar weer lekker terug en verdiep je eerst eens in investeren, in plaats van je te laten verleiden door de hoge tickers. Een goed begin: The Intelligent Investor van Benjamin Graham.

• danielotten
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-03 08:12
Ik zelf gebruik al een paar jaar https://www.litebit.eu/nl. En dat bevalt prima

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:30
Zelf wat geld via triaconta.com in crypto gestoken. Zij hebben een aantal bundels waardoor je risico kan spreiden. Bv top30 waarbij ze dan een top30 van coins hebben geselecteerd waarvan je dan 1/30e hebt in je bundel. Op die manier spreid je risico over 30 coins. Ze hebben ook nog een penny stock bundel met 10 hele goedkope coins en een top3 (btc/eth/xrp) en een defi top10. Laagdrempelige manier om iets met crypto te doen en euro in/euro uit. Geen “gedoe” met wallets. Je kan ook automatisch balanceren (waarbij het percentage van de munten weer terug wordt gebracht naar 1/30e) en reviseren (hierbij wordt de top30 opnieuw samengesteld en worden munten verkocht/gekocht).

Bedrag wat ik er in augustus 2020 op had staan is nu qua waarde keer 4,5.

• MaartenLu
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:47
Mitstim schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:09:
Heb je ook daadwerkelijk op de knop "verstuur verificatiecode" geklikt? Op de pagina waar je die moet invoeren? Klinkt misschien als een overbodige vraag, maar er zijn toch heel veel gebruikers die er van uit gaan dat die code als onderweg zou zijn. Op de meeste sites is dat ook zo, op Binance dus niet. ;)

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-03 14:01

Hari-Bo

F5 addict

danielotten schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:13:
Ik zelf gebruik al een paar jaar https://www.litebit.eu/nl. En dat bevalt prima
Ook een tijd geleden mee begonnen, alleen fees zijn enorm prijzig en de functies zoals auto-loss of export transacties zijn niet aanwezig. Zou dan eerder voor Bitvavo gaan voor een Nederlandse partij.

Zelf gebruik ik Binance en grote bedragen gaan naar mijn hardware wallet.

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:25

Iedereen wil natuurlijka als eerste "the next best thing" bezitten er bestaat geen makkelijke weg.

Je kan beginnen met nieuws te volgen van de exchanges zelf , die kondigen nieuw listings van crypto's aan.

Wil je in nieuwe projecten investeren die nog niet op de radar van een grote centrale exchange staan dan kan je naar nieuw listings kijken op coinmarketcap of coingecko.

wil je er nog eerder bij zijn dan zal je toch echt zelf in de modder moeten ploeteren op zoek naar een steenkool die hopelijk ooit een diamant wordt.

Twitter nieuws in de gaten houden, diverse blogs en nieuws websites over crypto etc. Meestal hebben nieuw coins wel een blog pagina op medium.com

• Ricky203e
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo allemaal,

Ik ben sinds gisteren in de crypto's gegaan voor een klein bedrag om eens te kijken wat het doet,
ik doe dit via Binance,

heb ondere andere wat BNb coin, Ethereum, ADA,en Doge..

Kan iemand mij vertellen op welke momenten van de dag de meeste schommelingen zijn?

het is maar tientjes werk ,gewoom om eens te kijken voor de lol, erg leuk!

gr Rick

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:58

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ricky203e schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:14:

Kan iemand mij vertellen op welke momenten van de dag de meeste schommelingen zijn?
Dat kun je toch prima zélf zien op de talloze sites met nóg tallozer grafieken :?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:05

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Participeer je al in crypto's die nog in ontwikkeling zijn zoals Bee en Pi, deze kan je nu nog makkelijk "minen" via een app.

Als je een invite code wilt hebben, stuur maar een DM.

10.000WP | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-02 15:13

Kain_niaK

Ik ben

MijnHeerZomer schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 00:09:
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met instappen in een gloednieuwe munt. Maar websites als Binance en Bitvavo zijn veilig om mee te handelen. Pas op voor scam websites, deze zijn er veel.

Lees je in, in de munten waar je in hebt geïnvesteerd. Want er zit ook een meute aan rotzooi tussen.
Binance zou ik erg voorzichtig mee zijn, de 3 grote met een goede reputatie zijn Coinbase, Gemini en Bitstamp. En Kraken is de uitschieter met de beste reputatie die zijn nu zelfs in the USA een bank.

Eenmaal je op Kraken ingestapt ben is het geen probleem om naar de DeFI te gaan met Metamask in je browser. Nu momenteel wel lastig door hoge ETH netwerk fees maar hopelijk lost Vitalik en zijn team dit op.

Binance heeft natuurlijk veruit de meeste coins, en ook goede interface maar hun reputatie is niet zo hoog als de andere. CZ is leuk China ontsnapt maar hij heeft er geen problemem met om een kopie te maken van een decentraal netwerk en er een centraal netwerk van te maken.

Een gewaarschuwd man telt voor twee!

weer helemaal terug

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ChrisSmoKe
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04-2021
Kain_niaK schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:43:
[...]

Binance zou ik erg voorzichtig mee zijn, de 3 grote met een goede reputatie zijn Coinbase, Gemini en Bitstamp. En Kraken is de uitschieter met de beste reputatie die zijn nu zelfs in the USA een bank.

Eenmaal je op Kraken ingestapt ben is het geen probleem om naar de DeFI te gaan met Metamask in je browser. Nu momenteel wel lastig door hoge ETH netwerk fees maar hopelijk lost Vitalik en zijn team dit op.

Binance heeft natuurlijk veruit de meeste coins, en ook goede interface maar hun reputatie is niet zo hoog als de andere. CZ is leuk China ontsnapt maar hij heeft er geen problemem met om een kopie te maken van een decentraal netwerk en er een centraal netwerk van te maken.

Waar waarschuw je precies voor? Binance heeft een uitstekende reputatie!

• Steef777
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
ik zit bij Coinbase, bevalt tot nu toe prima maar ze hebben wel minder valuta dan binance

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ChrisSmoKe schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:00:
[...]

Waar waarschuw je precies voor? Binance heeft een uitstekende reputatie!
Eens, maar dat doet hij al enige tijd, gewoon FUD.

Replace fear of the unknown with curiosity | 6340 Wp zonnepanelen | Tesla Model Y LR

• Flydijk
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 11-06-2021
Beste alle,

ik handel sinds een maand bij Bitvavo.
Na de vele aan en verkopen, vind ik het niet meer overzichtelijk.

Is dit duidelijker inzichtelijk te maken in Bitvavo of ....

Hebben jullie een tip voor een goede portfolio ?

Liefst een die met de API van Bitvavo werkt, dit scheelt een hoop handmatig invoeren.

Alvast bedankt.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:49
[...]

Binance heeft natuurlijk veruit de meeste coins, en ook goede interface maar hun reputatie is niet zo hoog als de andere.
Kan je dat nader verklaren? Nu is het vooral een loze statement van een onbekende op het internet.
Niet dat ik je niet wil geloven maar zulke statements hebben natuurlijk wel wat onderbouwing nodig.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-03 12:14

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

De nieuwe coins zijn echt een risico. Zeker als beginner is long-term op een top 15 coin mijn advies. Laat het verder alsjeblieft niet op een account staan van een broker als Litebit of Binance. Ga voor een hardwallet, zoals een Ledger of ander erkend merk.

Zelf ooit slachtoffer geworden van Cryptsy.com. Alles weg en had anders nu een riant vermogen gehad. Ook bij Binance en zelfs Coinbase zijn slachtoffers gemaakt. Houdt hier dus altijd rekening mee.

Werkzaam bij: Cybersecurity en IT Beheer, FIRST Blog en Treinkaartjes

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-03 19:07
Wilde ook eens kijken. Zag in een artikel dat je goede apps hebt.
Coinbase gedownload en daar moet je wel heel veel opgeven. Tot foto's van de id. Daar ben in niet van

Is er een app die je makkelijk kan doen zonder je id op te geven?
Gaat echt om met een paar honderd euro.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 22:54

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Nee, elke app waarmee je via dingen als iDeal of SEPA of creditcard coins kunt kopen, vereist ID. Wil je zonder? Dat kan tot op zekere hoogte zelfs met dingen als Binance of Bitfinex, maar dan kun je niets doen met fiat geld. Dus je moet al cryptovaluta hebben. Als je die wil verkrijgen zonder id's, dan kom je al snel op een pad dat je waarschijnlijk beter niet in kunt slaan.

Wat wel kan: bij een NL-partij via iDeal en de nodige KYC's (know your customer) bijvoorbeeld bitcoins kopen en die vervolgens naar een partij als Binance sturen om daar verder te handelen met die coins als basispaar (dus bijvoorbeeld: BTC-whateveronzinmuntje of ETH-onzinmuntje, etc.).

Waarom een NL-partij? Dan kun je er redelijk zeker van zijn dat de servers in NL staan (check dat, iets als Bitonic heeft alles in NL, maar doet alleen bitcoin, andere oude bekenden zijn BTCdirect, Anycoindirect, LiteBit en Knaken al was wel een van die partijen laatst gehackt, dus alsnog gegevens op straat, bedankt wetgever).

Dan moet je overmaken naar een eigen wallet. Vanuit die eigen wallet maak je over naar iets als Binance en dan ga je het zogenaamde 'shitcoincasino' in. Niet alles is totale onzin, maar minstens 95 procent is volstrekt nutteloos en alleen bedoeld om snel geld te verdienen of te verliezen.

Dus: wil je bestendig voor de toekomst een beetje sparen met cryptovaluta? Lees je in en begrijp bijvoorbeeld wat het verschil is tussen een utility token als ETH en een 'digitaal goud' als BTC. Wil je nu snel rijk worden met een paar honderd euro? Veel succes, maar verliezen is makkelijker dan winnen.

En: elke muntjesmaker die je iets aanbiedt met al vast 1000en procenten in het vooruitzicht, is een scam. Hou enkele goede platforms in NL bij, zoals bitcoinmagazine.nl, lekkercryptisch.nl, en join wat telegramgroepen waar mensen behulpzaam zijn, zoals Beginnen met bitcoin (bitcoin only), Satoshi Radio (vooral btc, maar ook wel iets breder).

Succes @jaydenjarno, verliezen hoeft niet, als je het zogenaamde 'dollar cost averaging' eens onderzoekt (nou ja hier met euro's dan ;) ) Elke zoveel tijd (per week, maand, etc.) een klein beetje sparen en niet druk maken om koersen.

[Voor 5% gewijzigd door letatcest op 07-04-2021 15:13]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-03 19:07
Dan toch maar id geven. Het is echt hobby en weet dat verliezen eerder gebeurd dan winst maken. Maar het is wel leerzaam en toch ook een beetje spannend en leuk.
Is echt niet voor het vervangen van sparen of iets.
Ga jouw tips opvolgen en dan een eerste kleine stap zetten. Dank

• SRB12
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:14
Lieftalig schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:20:
De nieuwe coins zijn echt een risico. Zeker als beginner is long-term op een top 15 coin mijn advies. Laat het verder alsjeblieft niet op een account staan van een broker als Litebit of Binance. Ga voor een hardwallet, zoals een Ledger of ander erkend merk.

Zelf ooit slachtoffer geworden van Cryptsy.com. Alles weg en had anders nu een riant vermogen gehad. Ook bij Binance en zelfs Coinbase zijn slachtoffers gemaakt. Houdt hier dus altijd rekening mee.
Ik heb nu ook een bescheiden bedrag op Bitvavo staan. Zou je elk bedrag direct op een hardware wallet zetten? Of mogelijk eerst nog op een software wallet? Ik wil de DCA strategie gaan toepassen, dus in principe hoeft het niet op Bitvavo te blijven staan denk ik, of mis ik nog iets?

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11:45
Een vriend van mij wil beginnen met simpel crypto aankopen. Ik zit zelf bij Kraken maar vind het best langzaam gaan met overmaken.

Welke site raden jullie aan?

Hij wilde zelf met Bitcoinmeester beginnen maar ik lees dat die te duur zijn. Eens?

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:26
Pistachenootje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:28:
Een vriend van mij wil beginnen met simpel crypto aankopen. Ik zit zelf bij Kraken maar vind het best langzaam gaan met overmaken.

Hij wilde zelf met Bitcoinmeester beginnen maar ik lees dat die te duur zijn. Eens?
Vergelijking maken tussen de fees van de exchanges? Bijv. Binance, Kraken, Crypto.com, Coinbase, etc. Ook misschien kijken naar wallets die rente aanbieden als je crypto holdt?

• Pistachenootje
Niann-Tsyr schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:18:
[...]
Vergelijking maken tussen de fees van de exchanges? Bijv. Binance, Kraken, Crypto.com, Coinbase, etc. Ook misschien kijken naar wallets die rente aanbieden als je crypto holdt?
Zou kunnen maar dan weet ik nog niet op welke exchange het overmaken sneller gaat dan met Kraken. Ik hoop dat er mensen zijn met praktijk ervaring.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:26
Pistachenootje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 14:45:
[...]

Zou kunnen maar dan weet ik nog niet op welke exchange het overmaken sneller gaat dan met Kraken. Ik hoop dat er mensen zijn met praktijk ervaring.
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Ik heb crypto en altcoins in Youhodler. Ik had USDC gewisseld voor BNB dat was in 3 minuten. Fee was 1 USDC. Daarna BNB naar Metamask gestuurd. Totaal was het vanaf begin (met wisselen) tot eind 12 minuten. Ik weet niet of dat snel genoeg is.

Edit: als je het over geld overmaken hebt, dan weet ik het niet. Geen ervaring mee. Weet wel dat bij Youhodler geld overmaken naar ze gratis (SEPA) is en het duurt 24 uur tot 5 dagen volgens de beschrijving. Maar aangezien ze in Cyprus zitten en SEPA snel is, zou je dit na een dag gestort moeten hebben. Ik heb tot nu toe deze optie niet hoeven gebruiken.

[Voor 24% gewijzigd door Niann-Tsyr op 23-04-2021 15:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Pistachenootje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:28:

Het overmaken van wat?

Als ik geld (Euro) overmaak naar Binance dan staat het binnen 2 minuten in mijn account. Dat is een normale SEPA transfer (IBAN, eurozone).

Note: je bank moet wel Instant Sepa ondersteunen. Sommige banken verwerken pas de volgende dag. Dan is het een dagje wachten.

• Pistachenootje
Anoniem: 472287 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:42:
[...]

Het overmaken van wat?

Als ik geld (Euro) overmaak naar Binance dan staat het binnen 2 minuten in mijn account. Dat is een normale SEPA transfer (IBAN, eurozone).

Note: je bank moet wel Instant Sepa ondersteunen. Sommige banken verwerken pas de volgende dag. Dan is het een dagje wachten.
Bedankt.

Ik maak geld over van Rabobank naar de sepa nummers van Kraken. Duurt soms 2 dagen voordat het erop stond. Ik heb ook een keer overgemaakt naar een Instant sepa nummer, duurde net zo lang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Pistachenootje schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:47:
[...]

Bedankt.

Ik maak geld over van Rabobank naar de sepa nummers van Kraken. Duurt soms 2 dagen voordat het erop stond. Ik heb ook een keer overgemaakt naar een Instant sepa nummer, duurde net zo lang.
Dat ligt aan de Rabobank. Niet aan de ontvanger.

Neem een (gratis) Revolut account. Als je vanaf daar een SEPA overboeking doet, staat het 2 minuten later in je Binance account.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-03 12:14

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

SRB12 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 23:19:
[...]

Ik heb nu ook een bescheiden bedrag op Bitvavo staan. Zou je elk bedrag direct op een hardware wallet zetten? Of mogelijk eerst nog op een software wallet? Ik wil de DCA strategie gaan toepassen, dus in principe hoeft het niet op Bitvavo te blijven staan denk ik, of mis ik nog iets?
Op zich kan ik het eigenlijk iedereen aanraden, maar voornamelijk voor de long-term investeerders. De kans is groter dat het weg is als je een paar jaar niet hebt gekeken, maar kan ook voor de short-term mensen op een dag in één klap weg zijn.

Toevallig vorige week weer in Turkije: https://www.arabnews.com/node/1847671/middle-east

Werkzaam bij: Cybersecurity en IT Beheer, FIRST Blog en Treinkaartjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jelovnik
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-01 11:58
Instappen in nieuwe munten is nooit zonder risico. Zitten een hoop shitcoins tussen waar een rug-pull op wordt gedaan.

Al is beleggin in crypto uberhaupt niet zonder risico. Je weet immers nooit wat je munt gaat doen over een paar maanden of jaren.
I
Heb nu zelf een gok genomen met Aquari, zijn net 2 weken live. Het concept vind ik heel sterk. Beetje kort door de bocht komt het er op neer dat ze de hebzucht van mensen willen gebruiken om onze oceanen schoon te maken:
https://aquari.io/

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
[...]

Waarom waarschuw je voor Binance? Ik heb altijd zonder gedoe daar kunnen handelen. Komt zeer betrouwbaar op me over en al een paar keer support gecontact met vragen en kreeg altijd binnen een paar uur reactie. Ook met uitbetalen nog nooit gedoe gehad.

• Area
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-08-2022
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van Bitvavo?
Lukt het om een grote geldsom zonder vage foutmeldingen te storten op je bankrekeningnummer?

• Area
Bitage schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 00:04:
[...]

Investeren in cryptos kan per definitie niet, het is puur speculeren omdat cryptos niet gebacked zijn door daadwerkelijke waarde zoals assets van bedrijven. Als je nieuw bent met investeren raad ik je aan om je eerst eens goed te informeren in wat investeren nou echt is en wat investeren onderscheidt van speculeren.

Nu is bovendien het slechtste moment om in te stappen: de prijs is hoog (lees: te hoog) en iedereen en zijn moeder stappen nu ook in. Je gaat je inzet verliezen als je niet binnen een uur kan reageren wanneer de markt in elkaar stort, zo snel kan het gaan.

Mijn advies: boek je spaargeld maar weer lekker terug en verdiep je eerst eens in investeren, in plaats van je te laten verleiden door de hoge tickers. Een goed begin: The Intelligent Investor van Benjamin Graham.
Investeren is niet meer dan geld inbrengen in iets met de verwachting in de toekomst rendement/winst te behalen.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-02 11:19
Area schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:12:
[...]

Investeren is niet meer dan geld inbrengen in iets met de verwachting in de toekomst rendement/winst te behalen.
Top! Dan ga ik vanavond eens goed bij Holland Casino investeren! :+

• Area
Cryptomunten zijn meestal gebaseerd op een business model (ze lossen een probleem op en/of verlenen een specifieke dienst), geen idee of dat ook het geval is bij de casino. 😏

Als je zonder je zelf in te lezen en onderzoek blindelings een coin koopt, dan heeft het idd veel weg van een casinobezoek.

[Voor 55% gewijzigd door Area op 03-09-2021 13:24]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee