Toon posts:

Ziggo go werkt niet op met Ziggo kabel

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• anguilla
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 00:30
Mijn vraag
Mijn tante is opgenomen in een verzorgings tehuis. De tv aansluiting is Ziggo Kabel. nu wilt ze heel graag naar BBC first kijken. Dit kanaal zit niet in het pakket van Ziggo kabel.
Nu heb ik voor haar een Sony televisie gekocht met Android TV . Hier heb ik de app Ziggo go ( waar BBC first op staat ) op geïnstalleerd en geactiveerd met mijn eigen account. Het internet is uitstekend.
De app werkt prima totdat ik de zender wil gaan kijken dan krijg ik het volgende bericht:
"Helaas, je kan deze video volgens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken"
Ik begrijp dat Ziggo de doorgifte blokkeert. Wat ik niet begrijp is dat de app op een Android of IOS telefoon ,gekoppeld aan het zelfde netwerk, wel werkt. Contact met Ziggo heeft nog niets opgeleverd.
Kijken met een chromecast is voor haar te ingewikkeld.
Is dit misschien op te lossen met VPN en kan ik dit installeren op de Android TV van de Sony. Daarnaast kan iemand me uitleggen waarom het op de telefoon wel werkt maar niet op de TV.

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:55
De Ziggo android tv app is anders dan die op je telefoon en werkt alleen over een Ziggo verbinding dus een VPN gaat ook niet helpen.
Zou zomaar kunnen dat android tv go niet wordt toegestaan op een zakelijke aansluiting ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TV aansluiting is Ziggo kabel, maar dat is hier niet het relevante voor de foutmelding. Via welke provider loopt het internet?

[Voor 17% gewijzigd door dion_b op 19-02-2021 22:01]

Soittakaa Paranoid!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

anguilla schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:42:
[knip] Daarnaast kan iemand me uitleggen waarom het op de telefoon wel werkt maar niet op de TV.

[knip]
https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv << daar staan de voorwaarden voor het gebruik van de app specifiek voor TV (niet voor mobiel dus, er zijn 2 versies).

"Om de Ziggo GO app voor je tweede tv te gebruiken heb je Apple TV, Android TV of Amazon Fire TV nodig. Let op: de app werkt alleen met je internetverbinding van Ziggo."

Testing, one, two ...

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20-03 14:29
Je kan ook aan het verzorgingshuis vragen of ze hier een oplossing voor hebben via Ziggo. Ik heb bijvoorbeeld Ziggo internet via mijn huurbaas (dus zakelijke aansluiting) en ik heb Ziggo TV-NOW ipv Ziggo GO.

edit: oh, ik zie dat je ook gewoon kabeltelevisie hebt. Waarom informeer je niet of het mogelijk is extra pakketten af te sluiten? Bij mijn TV-aansluiting schijnt dit mogelijk te zijn (ik zou volgens mij dan het abonnementsgeld via de huurbaas blijven betalen, en het extra pakket direct aan Ziggo)

[Voor 49% gewijzigd door Lrrr op 20-02-2021 21:33]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:05
Lrrr schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 21:30:........

edit: oh, ik zie dat je ook gewoon kabeltelevisie hebt. Waarom informeer je niet of het mogelijk is extra pakketten af te sluiten? Bij mijn TV-aansluiting schijnt dit mogelijk te zijn (ik zou volgens mij dan het abonnementsgeld via de huurbaas blijven betalen, en het extra pakket direct aan Ziggo)
Dat klinkt leuk en makkelijk als je te maken hebt met een handje vol huurders. Heb je paar honderd huurders en valt het verzorgings huis onder een stichting met meerdere panden en dus ingewikkelde contracten hebben met content aanbieders. Dan ben ik bang dat het even vragen aan de huurbaas en het verschil uit eigen zak betalen niet helemaal een oplossing is.

En idd TV komt wel van ziggo af maar zou zomaar kunnen dat internet onder een andere aanbieder valt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Lrrr
To_Tall schreef op zondag 21 februari 2021 @ 09:29:
[...]

Dat klinkt leuk en makkelijk als je te maken hebt met een handje vol huurders. Heb je paar honderd huurders en valt het verzorgings huis onder een stichting met meerdere panden en dus ingewikkelde contracten hebben met content aanbieders. Dan ben ik bang dat het even vragen aan de huurbaas en het verschil uit eigen zak betalen niet helemaal een oplossing is.

En idd TV komt wel van ziggo af maar zou zomaar kunnen dat internet onder een andere aanbieder valt.
We hebben het niet over een "handje vol huurders". Mijn huurbaas is een woningcorporatie met honderden panden (minstens).

• To_Tall
  • Laatst online: 21:05
Lrrr schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:04:
[...]

We hebben het niet over een "handje vol huurders". Mijn huurbaas is een woningcorporatie met honderden panden (minstens).
ik weet niet welke wooning coorporatie dat is.. iig sociale huur moet alles zo goedkoop mogelijk en alles wat extra is zoals Beeld en Geluid + internet e.d. moet men zelf regelen. .. GWL en Telefoon aansluitingen zijn alemaal voor eigen rekening van de huurder..

Mogelijk zijn er een aantal jongeren woningen/studentenhuizen waar dat in geregeld is??

Particuliere huur is sowieso al alles wat geld kost doen we niet.. Woning afnemers moeten dan ook gewoon hun eigen aansluitingen afnemen van een Ziggo of KPN..

Ik heb zowel Sociale huur woningen als Particuliere huur woningen gehad..
Volgens mij is dat ook per wet geregeld dat elke zelfstandige woning recht heeft op een eigen AOP voor tele communicatie en beeld + geluid.

Voor aanleunwoningen en gedeelde woonruimtes kan het zijn dat AOP's gedeeld worden.. maar dat hoeft niet..

A Soldiers manual and a pair of boots.

• anguilla
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 00:30
hardware-lover schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 23:02:
[...]

https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-go/ziggo-go-tweede-tv << daar staan de voorwaarden voor het gebruik van de app specifiek voor TV (niet voor mobiel dus, er zijn 2 versies).

"Om de Ziggo GO app voor je tweede tv te gebruiken heb je Apple TV, Android TV of Amazon Fire TV nodig. Let op: de app werkt alleen met je internetverbinding van Ziggo."
De Ziggo GO app op de Android TV werkt inderdaad alleen op een internetverbinding van Ziggo.
De oplossing die op het Ziggo forum werd aangedragen is om de app van Canal Digital te gebruiken. Deze werkt ook op Android TV en is overal te gebruiken. Dus dat ga ik proberen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

• Lrrr
To_Tall schreef op zondag 21 februari 2021 @ 17:44:
[...]

ik weet niet welke wooning coorporatie dat is.. iig sociale huur moet alles zo goedkoop mogelijk en alles wat extra is zoals Beeld en Geluid + internet e.d. moet men zelf regelen. .. GWL en Telefoon aansluitingen zijn alemaal voor eigen rekening van de huurder..

Mogelijk zijn er een aantal jongeren woningen/studentenhuizen waar dat in geregeld is??

Particuliere huur is sowieso al alles wat geld kost doen we niet.. Woning afnemers moeten dan ook gewoon hun eigen aansluitingen afnemen van een Ziggo of KPN..

Ik heb zowel Sociale huur woningen als Particuliere huur woningen gehad..
Volgens mij is dat ook per wet geregeld dat elke zelfstandige woning recht heeft op een eigen AOP voor tele communicatie en beeld + geluid.

Voor aanleunwoningen en gedeelde woonruimtes kan het zijn dat AOP's gedeeld worden.. maar dat hoeft niet..
offtopic:
Wordt nogal offtopic voor de vraag van TS zo, maar het is inderdaad een studentenwoningcorporatie. De corporatie heeft overkoepelende contracten voor GWL en internet voor al hun panden in het hele land, voor mij betekent dat dat GWL + internet via de servicekosten betaal. Mijn hoofdaansluiting is een Ethernet aansluiting voor mijn router + coax aansluiting voor mijn TV, ik heb daar ook gewoon een eigen extern IP-adres op (het is niet 1 aansluiting die ik met de buren deel).

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kunt ook proberen de normale Ziggo Go app (ipv de Ziggo Go TV app) te sideloaden, dat werkt op een Nvidia Shield wel voor ditzelfde probleem. :)

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:34
Digitenne abonnement nemen? Heeft bbc one en bbc two. Geen first helaas.

[Voor 26% gewijzigd door Cyriel85 op 22-02-2021 09:25]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chills
  • Laatst online: 22:45
BBC First heb ik gewoon in mijn standaard Ziggo pakket zitten op kanaal 22: wellicht op de tv opnieuw zoeken naar de zenders?

https://www.ziggo.nl/televisie/zenders/bbc-first

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
anguilla schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 21:42:
Is dit misschien op te lossen met VPN
Ja, maar dan moet die tv op een vpn verbinding met jou thuis zijn.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• wim-van-dijk
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 01-02 14:39
Ik heb thuis Ziggo met Asus router waar ik een openVPN server heb op ingesteld. In mijn vakantie huis in Zweden heb ik ook een Asus router waar ik een openVPN client heb aangemaakt. Nu laat ik de Zweden router met openVPN client verbinden met de thuis router in Nederland. De Ziggo Go TV werkt dan wel als ik hier in Zweden ben omdat het via de nederlandse Ziggo veerbinding werkt. Alleen krijg je de trage internet snelheid door de langzame upload van Ziggo. Maar de 25mb die ik haal is genoeg voor de Ziggo Go TV

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:30
Waarbij het in een verpleegtehuis waarschijnlijk lastig is om je eigen router (met VPN) te gebruiken.

Ik gebruik daarom zelf een Amazon Fire-TV stick met daarop OpenVPN client geïnstalleerd. Voor als ik onderweg ben.

iRacing Profiel

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee