Graag even een frisse visie bij offerte zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 13:28
Ik heb inmiddels 6 leveranciers over de vloer gehad voor zonnepanelen

2 blijven er over en hebben verschillende situaties geschetst maar ik weet niet goed welke keuze het beste is.

ik verbruik het volgende aan elektriciteit
2017 3550 KWH
2018 3550 KWH
2019 3500 KWH
2020 3900 KWH (komt door mobiele airco + elektrisch kacheltje voor thuiswerken)
Daarnaast denk ik dat er binnenkort nog een elektrische vloerverwarming er bijkomt in de douche en wellicht inductie koken.

zie mijn overzicht wat de opties zijn: (Dit is inclusief installatie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O51sPjmfKhkV5EkljAkcuvRM8_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7zNDSQgLEEtyD69AYWh0IWjD.png?f=fotoalbum_large

waar ik over twijfel is de eventuele slagschaduw bij de schoorsteen en of het wellicht beter is om de panelen toch op de schuur te plaatsen i.v.m. salderen wat er over een paar jaar gaat komen.

Mocht er te weinig informatie zijn voor een goed oordeel dan hoor ik dat graag.

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:21
Die elektrische vloerverwarming in de badkamer is denk ik een flinke energievreter.
Waarom geen gewone vloerverwarming in laten frezen?

Anders mag de installatie wel wat groter.

Kies maar voor de versie met de meeste Wp per euro. Schaduw van de schoorsteen komt ook wel goed met een string omvormer.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• Dewoudloper
Ja precies, wellicht is het toch nog een optie om de vloerverwarming op de CV aan te sluiten, deze keuze was ook nog niet in steen gebeiteld.

Dan blijven deze 2 zover ik dan kan beoordelen over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/buhVCf61YVR61kIjHZjnM5sWp_A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KAFgY2sEFv1TpJ29qGf1BLDx.jpg?f=fotoalbum_large

Als je dan kijkt naar type merk en opbrengst welke zou dan de beste keuze zijn?
de Ginglong omvormer is zonder stringomvormers dus dan zou de 9x enphase toch een betere keuze zijn?

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:33

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Graag even een frisse visie
Niet aan beginnen, kolere spul is verslavend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:21
Ja precies, wellicht is het toch nog een optie om de vloerverwarming op de CV aan te sluiten, deze keuze was ook nog niet in steen gebeiteld.
Ik raad aansluiten op de CV aan.

Ja deze 2 aanbiedingen zijn in verhouding ongeveer even duur, allebei 0.95 euro/Wp. Enphase is normaal wat duurder dus dat is een scherpe offerte.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewoudloper
De zolder is ook de werkkamer en hier komt ook de omvormer te staan, heeft iemand ervaring met het geluid van deze Ginglon omvormer ?

[ Voor 36% gewijzigd door Dewoudloper op 19-02-2021 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:28
Ik heb twee strings op een 5 kW ginlong omvormer. Zit in een inloopkast naast mijn thuiswerkplek. Hoor dat ding nooit, alleen bij opstarten zijn er 5 totaal niet storende kliks. Met de kinderen wel verstopt in dit kast tijdens het spelen. Hoor niks. Geeft lekker wat warmte als de zon schijnt.
Pagina: 1